Pri Nissanu so leta 2007 predstavili uspešnico qashqaija. Uspešen recept so kasneje zapakirali v atraktivno, manjšo in bolj zabavno embalažo, ki so jo poimenovali juke. Vpadljivi videz je juka izstrelil med zvezde, saj so se ob vsakem novem mestnem križancu, in teh ni bilo malo, pojavile primerjave z jukom.
Za mlade in stare
Glede na robusten videz z napihnjenimi blatniki, je bilo zanimivo, da so si ga izbrali tudi starejši vozniki, ki so cenili višje sedenje in lažje vstopanje v vozilo.
Stavijo na preizkušen recept
Ob prenovi modela pri Nissanu niso odkrivali „tople vode“, ampak so recept le nekoliko nadgradili, s čimer želijo v boju s konkurenti, ki so se v zadnjih štirih letih namnožili (renault captur, opel mokka, peugeot 2008 mitsubishi ASX ….), ponuditi kakšen adut več.
Na zunanjosti so spremembe majhne, nekaj novih barv, oblika platišč, v vzvratna ogledala so vgradili LED diode, ki delujejo kot smerni kazalci. Menim, da z videzom, ki me spominja na napihnjeno žabo, še vedno izstopa, še vedno je poseben, v pozitivnem smislu.
Čeprav pri prenovi večjih sprememb nisem pričakoval, pa sem si jih po ponovnem druženju z jukom želel. Še posebej zato, ker se je skoraj sočasno z njim pojavila nova generacija qashqaija, ki je prinesla veliko več udobja in neprimerljivo boljše materiale.
Veliko plastike zmoti
Potrebni so določeni kompromisi
Spredaj se sedi visoko, zato je pogled na cesto dober, zaradi visokih blatnikov manj, ko je treba parkirati naprej. Pogled nazaj ni optimalen, saj je zadnje okno majhno, a težavo rešijo senzorji in kamera za vzvratno vožnjo. Na zadnji klopi ni presežkov v prostornosti, je pa vstopanje zaradi visokega položaja sedenja lahkotno, tudi otrok ni težko vstaviti v njihove sedeže. Nekaj manj prostora je na zadnji klopi nad glavo, tudi na račun panoramske strehe, ki je testnika podražila za 900 evrov.
Preverjeni pogon je varčen
Na žalost, ali veselje, sem preizkusil preverjen agregat, 1,5-litrski štirivaljni turbodizel z 81 kilovatov moči (110 KM), ki moč na prednji kolesi prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega menjalnika. Sicer bi si želel preizkusiti nov, 1,2-litrski turbobencinski štirivaljnik s 85 kilovati moči (115 KM) in 190 Nm navora, ki v juku zamenjuje požrešni 1,6-litrski štirivaljni motor s 117 konjskimi močmi.
Za 19 tisočakov dobro opremljen
V dobro mu štejemo ceno. Z vsem nujnim založeni juke, ki je imel še dodatno panoramsko streho, pa kamero za vzvratno vožnjo in personalizirano notranjost, stane 21.900 evrov. S popustom 20.150 evrov. Če se odrečete še panoramski strehi, ste že na dobrih 19 tisočakih. Morda vam prodajalec doda še komplet pnevmatik, če znate barantati …
Podatki o vozilu: Nissan Juke MC, 1,5 dCi (Acenta)
Motor: turbodizelski: 1.461 ccm
Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 260 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljaji
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,1 litra/100 km (kombinirani cikel), izpust: 145 g CO2/km
Cena: 19.480 evrov / 21.900 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: poraba, videz, odlagalni prostori, okretnost;
Minusi: plastična notranjost, slaba odzivnost ekrana na dotik;