Avto > Testi
5251 ogledov

Kaj se zgodi, ko doseg baterije pade na 0 kilometrov?

PRIMA test električnih avtomobilov
1/31
PRIMA
Avtomobili, bencinski, dizelski ali električni, imajo potovalne računalnike, ki sproti razkrivajo doseg vozila z gorivom v posodi za gorivo ali napolnjenost baterije. Kaj se zgodi, ko potovalni računalnik v povezavi z dosegom pokaže številko 0?

Na našem tradicionalnem PRIMA testu smo preizkusili sedem najbolje prodajanih električnih avtomobilov ta hip v Sloveniji. Med drugim smo preverili, kaj se zgodi, ko se baterija na cesti izprazni. Proizvajalci ponujajo podobne rešitve in tudi storitve za svoje stranke, ki se znajdejo v škripcih, v tujini pa so se že domislili inovativnih rešitev za pomoč voznikom električnih vozil, ki na cesti obstanejo s prazno baterijo. S kantico se ne da odpraviti peš po elektriko, tako kot po bencin ali dizel!

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Da bi odgovorili na številna vprašanja, razčistili dileme in pojasnili napačne interpretacije, smo združili moči v šestih uredništvih slovenskih avtomobilskih medijev: poleg Žurnala24.si sodelujejo še Avto Fokus, Avtomobilizem.com, Finance, Siol.net in Volan.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Klasični motorji imajo rezervo

Pri nemškem avtoklubu Adac so pred časom napravili zanimiv poskus, kako daleč avtomobili peljejo še potem, ko naj bi jim po računalniku že zmanjkalo goriva. Testirali so le bencinarje, saj pri dizlih lahko nastane velikanska škoda, če jim zmanjka goriva. V precep so vzeli naslednje modele: audi A6, BMW X5, kio vengo, mercedes-benz S in smarta forfour. Z omenjenimi modeli so testni vozniki po tem, ko jih je sistem že opozoril na praktično prazen rezervoar, napravili še med 8 in 60 kilometrov poti.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Nakup avto PRIMA test Avto PRIMA test: Bili smo lovci na popuste novih avtomobilov

Vklopi se režim premikanja želve

Pri električnih avtomobilih je zgodba zelo drugačna. Kaj se zgodi, ko se na potovalnem računalniku v povezavi z dosegom pokaže 0-odstotna napolnjenost baterije. Govorili smo z različnimi strokovnjaki avtomobilskih znamk.

Gregor Korenčan, vodja električnega programa Renault, nam je zaupal, da se načeloma ne bi smelo zgoditi, da bi se nam med vožnjo izpraznila baterija električnega zoeja, ki smo ga preizkušali v okviru PRIMA testa. "Avto ima cel kup sistemov, ki opozarjajo voznika, da se to ne zgodi. Pri določeni izpraznjenosti baterije omeji hitrost vozila, zmanjša pospeške, odzivnost vozila, nato se vklopi režim vožnje "premikanja želve" in na koncu se vozilo ustavi," pravi Korenčan in dodaja, da ima nato voznik dve opciji. Prva je, da po nekaj minutah ponovno zažene vozilo, ki mu omogoča vožnjo še dodatne dva do tri kilometre do najbližje električne vtičnice ali polnilnice. Druga opcija pa je Renault pomoč. Voznik pokliče asistenco, ki vozilo naloži na vozilo in odpelje do najbližje polnilnice. "To se lahko zgodi trikrat na leto. Gre za storitev, ki jo nudimo, kljub temu, da je to voznikova malomarnost," še pravi sogovornik.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Tudi v bateriji nekaj rezerve

Aleksander Stojanovič, tehnični inštruktor pri Hyundaiu, preizkušali smo kono EV in ioniq EV, pa pravi: "Zgodi se nekaj podobnega kot pri bencinskem avtu. Res pa je, da vas avto na to opozori prej. Nekje med 13 in 15 odstotki napolnjenosti baterije boste dobili prvo opozorilo, da je baterija na nizkem stanju napolnjenosti. Nekje pri 10 odstotkih bo zmanjšana moč motorja, kmalu zatem se bo izklopila klimatska naprava," pravi. Seveda na instrumentalno ploščo voznik ves čas o tem dobiva tudi opozorila. Tudi, ko baterija kaže 0 odstotkov napolnjenosti, pa ta v resnici ni izpraznjena. "Pri 0 odstotkih se bo avto ustavil. Moramo pa vedeti, da takrat baterija ni na 0 odstotkih, saj bi to lahko litij-ionsko baterijo uničilo. V bateriji ostaja rezerva okoli 5 odstotkov, tako, da je mogoče avto enostavno napolniti," še pravi Stojanović.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

PRIMA primerjalni test premium športnih terencev PRIMERJALI SMO Avto PRIMA test: Tako malo goriva porabijo veliki športni terenci

Pri Volkswagnu in Audiju ponujajo zasilno opcijo. Damjan Bergant, produktni tehnik Volkswagen, nam je razložil, da lahko e-golfa potem, ko se vozilo zaradi izpraznjenosti baterije ustavi, zasilno zaženemo še dvakrat: "Prvič po vnovičnem vklopu baterija omogoča nekaj 100 metrov vožnje, drugič le še toliko, da lahko avto umaknemo na varno s ceste. Strankam pa dvakrat brezplačno v času lastništva vozila omogočamo dostavo vozila do polnilnice."

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Jeklenica ali vrv odpadeta

Pri Audiju, kjer so nam pred kratkim predstavili povsem električni SUV e-tron, nam je Audijem strokovnjak Matjaž Korman, razložil, da so e-tronu namenili 2-stopenjsko opozorilo za doseg. Ko pade pod 100 in 50 kilometrov. "Ko pade doseg na 0 kilometrov, se bo avto ustavil. Takrat ga bo mogoče zagnati le za nekaj 10 metrov, toliko, da boste avto lahko premaknili na varno mesto. Potem je konec," pravi Korman in dodaja, da so se zato odločili zaradi varnosti: "Dvakrat lahko za kratek čas vklopimo in izklopimo vozilo. Slednjega tudi ne morete vleči z jeklenico ali vrvjo, saj bi se zaradi toplotnega managementa sistem pregrel. V poštev pride le avtovleka."

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

4x4 pogon Prima test Avto PRIMA test: Je najboljši Quattro, xDrive ali 4Matic?

Avto pokliče asistenco

Govorili smo še z Urbanom Šosterjem, produktnim vodjo za vozila Mercedes-Benz in smart. Preizkusili smo namreč električnega smarta forfour. "Obstajajo splošni napotki, kako preprečiti, da bo vozilo ostalo s prazno baterijo na cesti. Vozilo na to voznika začne pri 20 odstotkih napolnjenosti opozarjati. Pri 0 odstotkih je možno s smartom forfour prevoziti zgolj še od 100 do 300 metrov, da varno odmaknemo vozilo s cestišča." Šoster še pravi, da ima vozilo tudi možnost priklica asistenčne službe, da se odpelje ali pa se baterija na hitro napolni toliko, da se sami odpeljemo do najbližje polnilnice. Ponujajo tudi brezplačna asistenca do najbližjega trgovca ali partnerja, v primeru, če je vozilo redno vzdrževano.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA

Električni avto polnilnica polnilni kabel Test E-avtov Avto Največji test električnih avtov v Sloveniji doslej

Tržna niša

Še zanimivost. Američani ugotavljajo, da veliko število voznikov z vozili z motorji na notranje zgorevanje ostane s prazno posodo za gorivo na cesti. Na začetku niso bili izjema niti vozniki električnih vozil. Triple A kljub temu zaznava, da so vozniki električnih avtomobilov veliko bolj ozaveščeni in previdni, ko se stanje napolnjenosti bliža kritičnim mejam. So pa v ZDA nekateri že odkrili tržno nišo. Pojavili so se tovornjaki z mobilnimi hitrimi polnilniki, ki v kratkem času napolnijo izpraznjeno baterijo, da se lahko voznik električnega avtomobila odpelje naprej.

PRIMA test električnih avtomobilov | Avtor: PRIMA PRIMA


 

Komentarjev 4
  • ode 19:06 16.april 2019.

    Vse tesle imajo pod voznikovimi in sovoznikovimi nogami loputi, ki jih v takem primeru odstraniš in avto poganjaš z nogami. Kot Fred in Barney v Kremečkovih.

  • stilist 10:46 16.april 2019.

    V prtljažniku voziš agregat, ter napolniš baterijo.

  • tomaz 10:23 16.april 2019.

    Ja kaj se zgodi, pokličeš asistenco in pridejo s tovornjačkom, na katerem je "ekološki" bencinski agregat in napolnuijo baterijo toliko, da prideš do prve napajalne točke.