Avto > Testi
9184 ogledov

Kako sem zgolj s telefonom dosegel, da mi v avtu ni bilo nikoli vroče

Peugeot MyPeugeot aplikacija
1/26
Saša Despot
Že ko prvič s klikom na zaslonu telefona dosežeš takšno udobje, je vrnitev v svet nepovezanih avtov tako težka. In vroča. Testiral sem aplikacijo MyPeugeot.

Skoraj vsi imamo pametni telefon. Poleg zvočnih in pisnih pogovorov na daljavo ga uporabljamo tudi za iskanje novic in zabavo, lahko je že plačilno sredstvo ali vsevedi pomočnik. Saj je mogoče živeti tudi brez njega, a v resnici si tega več nihče ne more privoščiti. In niti noče. Povezljivost je postala vseobsegajoča. 

Podobno se dogaja z avtomobili, ki so danes sposobni še vse česa drugega kot zgolj prepeljati od točke A do B. Ker živimo v času hitrega tempa in številnih zadolžitev, je še toliko bolj dobrodošlo, da je avto postal prostor sprostitve in pomočnik pri organiziranju časa. In zdaj je mogoče marsikaj v zvezi z avtom opraviti kar na zaslonu mobilnika.

Preizkusil sem delovanje aplikacije MyPeugeot, s katero se mi je novi priključni hibrid peugeot 308 SW pokazal v še neodkriti luči. MyPeugeot glede na izkušnje z njimi sodi med trenutno bolj zmogljive tovrstne aplikacije, saj gre prek industrijskih osnov in omogoča tudi zelo segmentirano sodelovanje z vozilom. Prevedena je v slovenščino.

Ker sem želel s hibridnim 308 čim več kilometrov prevoziti na elektriko ter sem zato polnil tudi na javnem omrežju, pa sem lahko imel odličen vpogled v aktualno stanje baterije in porabe.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 SW Hybrid Saša Despot

Za upravljanje z vozilom peugeot prek telefona je potrebno dvoje - aplikacija in registriran račun. Ko je račun enkrat avtoriziran, je treba vnesti še VIN številko, ki jo ima 308 SW tako kot velika večina avtov izpisano na levem spodnjem delu vetrobrana. Za polni izkoristek zmogljivosti povezanega avta mora imeti vgrajen Peugeot Connect Box, ki med drugim vključuje TomTom navigacijsko napravo in omogoča posodobitve po zraku, vključen je tudi doživljenjski strošek podatkovnega prometa. Pri opremi GT, kot jo je imel testni 308 SW hybrid, je vse to serijsko. 

Aplikacijo MyPeugeot lahko načeloma uporabljajo vsi lastniki vozil znamke Peugeot tudi starejših letnikov, le da bodo funkcije omejene glede na vgrajeno stopnjo povezljivosti. Funkcije vklopa hlajenja in ogrevanja je na voljo le pri priključnih hibridih in baterijskih modelih.

Aplikacija MyPeugeot je grafično in uporabniško domišljena, že na domači strani so zbrani vsi bistveni podatki, od trenutnega stanja vozila (ali je zaklenjeno), do dosega, v mojem primeru tudi baterijskega. Na dosegu prstne blazinice so hitre funkcije, kot je vklop žarometov ali aktivacija troblje, avto je mogoče na daljavo tudi odkleniti ali zakleniti. 

Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na vstopnem zaslonu je tudi zemljevid s trenutno lokacijo avta, do katere si lahko prek aplikacije v telefonu aktiviramo navigacijo. Vse te funkcije so zelo koristne še posebej, ko smo avto pustili nekje v tujem okolju in bi se radi na čim bolj enostaven način vrnili k njemu. Ker ima Peugeot navezo s TomTomom, je lahko zelo uporabna tudi tovarniška aplikacija. Ta namreč v vklopljenem paketu nudi podatke o trenutnem stanju prometa, cene na bencinskih postajah v tujini, podatke o vremenu in stacionarnih kamerah … Ko prek telefona vtipkamo želeno lokacijo, jo avto samodejno prevzame in začne vodenje. 

Moji najljubši funkciji med testom MyPeugeot aplikacije pa sta bili dve. Prva je odličen vpogled in manipuliranje s polnjenjem na električni polnilnici. S klikom je že po nekaj trenutkih mogoče dobiti povratno informacijo, na koliko odstotkih je baterija in koliko je še predviden čas polnjenja. Funkcija je zelo koristna pri polnjenju na javni infrastrukturi, saj je treba na vse več polnilnicah plačevati penale za prekoračen čas. 

Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Uporabna je tudi možnost nastavljanja urnika odloženega polnjenja na daljavo. V tem primeru sem lahko peugeota priklopil na domačo vtičnico, polnjenje pa se je začelo in zaključilo v času cenejše tarife. Na ta način sem lahko optimalno izkoristil prednost priključnega hibrida ter vse klasične dnevne poti prevozil praktično le na elektriko, ob tem pa prepolovil račun za potrebno energijo.

Doseg z enim polnjenjem je pri peugeotu 308 SW hybrid sicer dobrih 40 kilometrov. Želel bi si vsaj kakih 20 odstotkov več, a tudi s prazno baterijo pri vožnji še vedno zelo pomaga hibridni pogon z elektromotorjem.

Funkcija za bolj mirne živce

Druga top funkcija aplikacije MyPeugeot pa je nadzor nad notranjim udobjem na daljavo. Ko je v hibridni bateriji vsaj nekaj energije, je mogoče avto kar prek telefonskega zaslona ohladiti ali ogreti še pred odhodom. Če bi se običajno zdrznil ob misli na kombinacijo avtomobila črne zunanjosti in avgustovske vročine, pa je bil testni peugeot vedno že pred odhodom ohlajen, tako da ni bilo govora o kakšnih potnih sragah in občutku zadušljive vročine.

Vožnja v avtu s primerno notranjo temperaturo je precej manj stresna, še toliko bolj, ko so prisotni (mlajši) družinski člani. Peugeot 308 SW se je tudi po tej plati družinske uporabe izkazal.

Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podobno izkušnjo si predstavljam, da bi imel v hladnih zimskih mesecih, ko bi me vedno čakal topel avto. Klimatizacijo avta si je mogoče nastaviti tudi z urnikom prek notranjega vmesnika. Zmotilo me je le, da 308 SW ne omogoča hkratnega polnjenja baterije in vklopa hlajenja oziroma ogrevanja. V tem primeru se polnjenje avtomatsko izklopi.

Odlično orodje za vlogo službenega vozila

MyPeugeot pride prav tudi vsem, ki želijo imeti popoln nadzor nad stroški svojega avta. Prek aplikacije je mogoče spremljati prevožene kilometre po dnevih ali mesecih, poleg tega pa tudi povprečno porabo za vsak dan posebej. Vse opravljene poti je mogoče razdeliti med zasebne ali službene, kar je lahko še posebej koristno pri računanju potnih stroškov. 

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 SW Hybrid Saša Despot

Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Aplikacije zmanjšuje tudi možnost, da bi pozabili na razne pomembne dogodke, kot so tehnični pregled ali redni servis. Za vsak avto je vnesen načrt vzdrževanja in datumi tehničnega pregleda za naslednjih nekaj let. Brskati je mogoče tudi po podatkih že opravljenih servisnih storitev. Opravlja lahko tudi funkcija varnostnika, saj voznika prek potisnih sporočil takoj obvesti, če se z vozilom začne dogajati kaj nenavadnega, na primer da se vklopi doplačljivi alarm. 

MyPeugeot je zgled sodobne aplikacije, ki konkretno poveča udobje in funkcionalnost sodobnih modelov znamke Peugeot ter hkrati omogoča zelo dober nadzor kadarkoli in od kjerkoli. Ena od redkih funkcij, ki še ni na voljo, je digitalni ključ, da bi lahko v avto vstopal in ga aktiviral kar s telefonom. Pa verjetno ne bo treba dolgo čakati niti na to premijsko funkcijo.

Ena od funkcij aplikacije je vstopna točka v spletno trgovino, prek katere je mogoče aktivirati in upravljati različne storitve povezljivosti, kot so na primer napredne funkcije TomTom navigacije ali pa funkcije daljinskega upravljanja. Prav pride tudi, da je mogoče kar s telefonom dostopati do video navodil za uporabo ali pojasnil o posameznih opozorilnih lučkah ter pravilnem ukrepanju v primeru aktivacije. 

Peugeot aplikacija | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot MyPeugeot aplikacija | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 308 | Avtor: Saša Despot Peugeot 308 Saša Despot
Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 5
  • Bojan Lavrencic 08:51 10.september 2023.

    Ze kaksnih 20 let nazaj je imela moja Lancia hlajenje mirujocega avtomobila reseno bolj enostavno. Solarna soncna ( sibedah) streha je zagotavljala dovolj energije za delovanje prezracevanja. Tako da....vse to je sedaj bolj odkrivanje " tople vode" ki nam jo ...prikaži več skusajo drago prodati. Bistveno premalo pa posvecamo pozirnost kaj vse sedaj avto ve o nas in tako pridobljene informacije lahko avtomobilske tivarne posredujejo komur se jim zahoce. Torej avto nas brez problema nadzira. Tudi proti nasi volj

  • Avatar karjola
    karjola 08:46 10.september 2023.

    Peugeot je samo še senca nekdanje slave...