Pred več kot desetimi leti so pri Nissanu potegnili "hazardersko potezo", ki je bila zadetek v črno. Predstavili so qashqaija, prvega športnega terenca, ki pred surove terenske sposobnosti postavlja uporabnost, udobje, preglednost visokega sedenja in varnost. Po desetletju uspehov mora v množici ducat in več konkurentov s prenovljenim modelom spet čarati. Kako je začaral nas? Test.
Nissan je pred desetletjem naredil eno najbolj drznih potez. Družinske modele, kot sta almera in primera je zamenjal z "eksperimentom", ki so ga poimenovali qashqai. To je bil začetnik mestnih kompaktnih športnih terencev/križancev. Ob svoji premieru preko noči postal hit, kupci pa so na avtomobil čakali več mesecev.
Pionir družinskih športnih terencev je zdaj star več kot desetletje. Že pred časom je vstopil v drugo generacijo, lani pa so ga pomladili, da bi se lahko kosal z množico konkurenčnih modelov: renault kadjar, toyota CH-R, peugeot 3008, VW tiguan, hyundai tucson, kia sportage ...
Ravno pravšnji popravki, da ostaja trendi
Qashqai kljub temu, da ni najmlajši, še vedno vzbuja veliko zanimanja. Slovenci smo podlegli robustnemu šarmu športnih terencev, ki so se v zadnjih letih namnožili. Qashqai ima svoje adute, zaradi katerih ostaja eden najbolj priljubljenih modelov v Evropi in tudi v Sloveniji, njegova prednost pred nekaterimi konkurenti pa bo zaživela šele, ko bo z vgrajeno tehnologijo vstopil v svet polavtonomne vožnje (v določenih pogojih bo znal voziti sam), s tem pa bo spet skočil med najbolj napredne športne terence. Tako kot je bil primer tudi v preteklosti, ko je med prvimi v svoj razred uvedel nekatere tehnologije, kot je 360 stopinjska kamera, pa tudi drugi aktivni elektronski sistemi za pomoč vozniku.
Posodobitve vključujejo nov zunanji dizajn, višjo kakovost notranjosti in izboljšano zmogljivost vožnje. Osveženega qashqaia izdaja nov prednji del z drugačnimi svetili, motorno masko in odbijačem. Nov je tudi pokrov motorja, dnevne luči imajo obliko bumeranga. Isti razpoznavni element se ponovi tudi pri zadnjih svetilih. Vsekakor so ga oblikovalci uspešno pomladili, tako, da smo med testom še vedno srečevali ljudi, ki so krožili okoli parkiranega testnega avtomobila, ki je imel karoserijo v opazni svetlo modri barvi, polno kromanih dodatkov. Videz je ključnega pomena za prodajo v razredu športnih terencev. Pa ne le videz zunanjosti, tudi notranjosti.
Volan najbolj všečna novost
Čeprav so pri Nissanu v notranjosti nekoliko prerazporedili posamezne elemente, da so našli več prostora in vgradili boljše materiale, dodali očem in zadnjici prijetne usnjene sedeže s 3D usnjem napa, vse skupaj je začinil tudi nov volan v obliki črtke D (ki je manjši in debelejši, zaradi spodrezanega spodnjega dela je vstopanje lažje, hkrati pa omogoča upravljanje z več funkcijami osrednje naprave na dotik), pa qashqai ni doživel večjega napredka v grafični podobi večpredstavnostnega sistema. Na tem področju so konkurentje v zadnjih leti naredili velik napredek. Večpredstavnostni sistem NissanConnect so sicer izboljšali, podpira tudi digitalni radio, a je predvsem slika, ki jo projicira kamera na zadku, oziroma sistem vseh štirih kamer slabše ločljiva, premajhna. Na zaslonu so še vedno zelo majhne ikone za pritiskanje s prsti, tudi občutljivost zaslona (meri največ 7-palcev in ni med največjimi) ni med najboljšimi v razredu. Še vedno so ukazi le v angleškem jeziku, sestrski Renault ima že vse prevedeno v slovenščino. Tudi povezljivost s pametnimi telefoni bi lahko bila boljša in manj zapletena.
Po zgledu bratskega Renaulta so se spajdašili s poznavalci zvoka iz družbe Bose in ponudili sistem z osmimi zvočniki, ki se je za dodatnih 600 evrov v primeru testnega primerka izkazal za zelo dobrega.
Zaradi nove oblike je vozilo tudi nekoliko daljše, ohranja pa gabarite, ki zadevajo širino in višino. Tudi prtljažnik ostaja nespremenjen (430 litrov) in predstavlja neko povprečje. Posebnost qashqhqaija je Nissanov inovativni predelni sistem, ki omogoča 18 različnih postavitev polic in pregrad za ločevanje tovora, bi si pa želeli večjo nakladalno površini in nižji nakladalni rob. Družinsko uporabnost qashqaiju večajo številne odlagalne površine za majhne in srednje velike predmete in plastenke po vsej kabini. Na splošno prostornosti ne moremo oporekati, hvalimo pa udobje novih prednjih sedežev, ki tudi v ledvenem delu zdaj ponujajo dovolj oprijema, voznikov in sopotnikov sta električni nastavljiv, voznikov je tudi spominski, tako ni treba vedno, ko se za volanom zamenja voznik, nameščati idealnega položaja sedeža. Že sami sedeži, oblečeni v prijetno usnje kažejo napredek pri uporabi materialov, ki pa ne sledijo po vsej kabini, kjer je še kar nekaj trde plastike.
Ni najbolj dinamičen, je pa vsestranski
Prvotni qashqai je bil presenetljivo zabaven za vožnjo, med 14 dnevno vožnjo pa se je trenutni izkazal za bolj zrelega in suverenega pri obvladovanju različnih razmer, od hitre vožnje po avtocesti do okretnosti v mestni vožnji. Raven hrupa in vibracij v kabini je bila močno izboljšana, z veliko manj vdora s ceste in hrupa motorja, zlasti na avtocesti, kjer smo lahko uživali v zvoku Bosove audio naprave. Qashqai še vedno ni med bolj dinamičnimi in športnimi suvi, pa čeprav je 1,6-litrski turbodizel zelo živahen motor. Sploh v mestu, ko lahko izkorristimo obilico navora v nizkih vrtljajih. Prestavni hodi šeststopenjskega ročnega menjalnika bodo bolj prepričali umirjene voznike, predvsem pri hitrih manevrih se prehitro vklopi ESP sistem, ki pa v vsakodnevni vožnji ni moteč. Najbolj nas je prepričal nov, manjši, volan, ki je bolj odziven in informativen, kot oholi volan v predhodniku, a še vedno ponuja preveč umeten občutek. Želeli bi si bolj neposreden volan. Tudi podvozje in vzmetenje sta v prvi vrsti podrejeno udobnemu požiranju grbin in lukenj in ne natančnemu in hitremu krmarjenju mimo počasnih in hitrih ovinkov.
Motor je kultiviran, tih in dobro sodeluje s sicer povprečnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom (4WD), ki večino časa poganja dve kolesi, v slabih pogojih pa neopazno doda oprijem še na preostali kolesi. Številke porabe na testnem krogu so razkrile, da je poraba s povprečjem šestih litrov ugodna. Na ekološkost opozarja grafični prikaz na osrednjem elektronskem merilniku, kjer se izpiše tudi, koliko kilogramov manj ogljikovega dioksida smo izpustili v zrak. S tem vas pri Nissanu želijo opozoriti na škodljivost agresivnejše vožnje, voznik pa s tehniko vožnje spoznava, kako ekološko vozi in koliko v tej smeri napreduje.
To se bo morda čez čas še bolj bistveno poznalo pri vaših stroških. Nissan qashqai ponuja ugodno razmerje med ceno in dobljenim, saj za ceno 33.600 evrov ponuja najbolj zmogljiv dizelski motor s 96 kilovatov moči (130 KM), štirikolesni pogon in celoten nabor aktivnih elektronskih sistemov za pomoč vozniku: sistem kamer za parkiranje s pogledom 360 stopinj okoli vozila, kamero za pomoč pri parkiranju, sistem za pomoč pri parkiranju, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, opozorilo na prečni promet, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, panoramsko strešno okno, LED prilagodljivi prednji žarometi ...
Podatki o vozilu (Nissan qashqai 1.6 dCi TEKNA+)
Motor: 1.598 ccm, turbodizelski, štirivaljni
Moč in navor: 96 kW (130 KM), 320 Nm pri 1.750 vrt/min
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,5 sek o 0 do 100 km/h
Poraba: 6,4 l/100 km (testna), 129 gramov CO2 (tovarna)
Cena: 19.500 € (osnovna) / 33.600 € (testna) / 34.700 (testni z dodatki)
Plusi: oprema, 360 kamera, motor, udobno vzmetenje, uporabnost, zatesnjenost med vožnjo;
Minusi: povprečen menjalnik, velikost zaslona, grafična podoba zaslona;