Gran turismo ali krajše GT, je oznaka tudi na BMW serije 3, ki prinaša mešanico športnosti limuzine in praktičnosti ter prostornosti karavana. Sedi se 59 milimetrov višje kot v limuzini, zato je pregled naprej boljši, je pa občutek manj športen.
Bistvena prednost je dodatnih 70 milimetrov prostora za kolena potnikov na široki zadnji klopi, kjer ne bo "komolčkanja", tudi v prtljažniku je za 25 litrov več prostora, kot v karavanski trojki, če podremo zadnjo klop pa je prostora več za hektoliter. Prav zaradi tega ocenjujem, da je prej resna alternativa dražji seriji 5, kot pa limuzinski trojki ali karavanu, ki se oba peljeta občutno bolj športno.
Veliko dodane vrednosti prtljažniku
BMW serija 3 GT ima nekaj izrazitih dizajnerskih rešitev, zaradi katerih je drugačna od sestrskih modelov. Za moj okus je bolj estetski in zato na prvi pogled bolj premium. Tudi zaradi kupejevsko padajoče strehe. Velik pokrov prtljažnika se serijsko odpira s pomočjo pritiska na stikalo. Posebnost je aktivni zadnji spojler, ki poleg vizualnega efekta pripomore k zmanjšanju vzgona med vožnjo, pa "zračne zavese" za sprednjimi kolesi za izboljšan pretok zraka, ki jih ne boste našli na nobeni drugi BMW trojki.
Po snegu je šlo kot z ratrakom
GT je v vožnji dejansko bolj udoben od standardne trojke, po drugi strani pa ni tako oster in natančen v zavojih. V izbranem režimu comfort (udobje) blažilniki še dodatno omehčajo vožnjo, v programu sport pa prilagodi sisteme k bolj ostri vožnji, a ta zaradi višjega sedenja in težišča nikoli ni tako športna kot pri limuzini ali karavanu.
Še vedno pa je lahko vožnja dovolj zabavna, bolj kot v enoprotorcih. Testnik je imel tudi inteligenten štirikolesni pogon xDrive, ki je zelo dobro uravnotežena izbira za vse vremenske razmere. Navajam primer. Na testu sem ga imeli ravno v času močnega sneženja. Ko so drugi vozniki v klanec polžje vozili v snežnih verigah, je šla trojka kot po tračnicah, kot „ratrak“, brez zanašanja "riti".
Preverjena kombinacija pogonskega sklopa
320d, kot sem zapisal že večkrat, ni najmodernejši agregat, zato je tudi precej robat, in v startu glasen. Je pa preverjen, zmogljiv in varčen. Z njim pravzaprav ne morete zgrešiti. Po mojem je pametno doplačati 2.267 evrov za samodejni steptornic menjalnik. Ne zato, ker bi bilo z ročnim karkoli narobe, BMW samodejni menjalniki so pač odlični, sicer dragi, a hitri, natančni, z dobro preračunanimi hodi prestav in posledično varčni z gorivom. Pod šest litrov ga sicer nisem spravil niti v varčnem režimu vožnje eco pro, kombinirana poraba po računalniku je pokazal 7,8 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.
Kaj pa konkurenca?
Za 43.700 evrov testnik standardno prinaša ksenonske luči, samodejno klimatsko napravo, električna vrata prtljažnika, idrive vmesnik za hitro in udobno premikanje po funkcijah multimedijskega sistema ... Serijske opreme je več, kot pri limuzinski ali karavanski seriji 3, ki v osnovi z motorjem 320d in štirikolesnim pogonom staneta 39.850 evrov, oziroma 41.800 evrov (touring). Če serijo 3 GT primerjamo s serijo 5, pa je nakup že bolj smiseln, saj petica v limuzinski izvedenki 520d xDrive s samodejnim menjalnikom stane 51.450 evrov, karavan 520d xDrive s samodejnim menjalnikom pa 54.300 evrov.
Podatki o vozilu: (BMW 320d xDrive Gran Turismo)
Motor: turbodizelski, 1.995 ccm
Največja moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrtljajih
Najvišji navor: 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,8 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 34.700 evrov / 58.794 evrov (osnovni testni/ testni z doplačili)
Plusi: Prostornost, uporaben prtljažnik, udobje, pogonski sklop;
Minusi: Cena, dragi dodatki, manj športni občutki kot pri limuzini ali karavanu;
praktičen že, ni pa tako elenganten in okreten....zelo neprivlačen zadek...