Avto > Testi
12034 ogledov

Ko iz avta za fotra s črko R ustvariš cestno raketo

VW Tiguan R
1/26
Saša Despot VW Tiguan R
Črka R priljubljeni Volkswagnov športni terenec tiguan postavi v povsem novo perspektivo.

Sliši se preprost recept. Vzameš avto, stlačiš vanj najmočnejši štirivaljnik pri hiši in zapreš pokrov. Ter naokoli govoriš, da si ustvaril zverino. A tudi preprosti recepti se lahko velikokrat sfižijo. Pri tiguanu R k sreči ni tako.

Tiguan R je tista češnja na torti, s katerim so želeli pri Volkswagnu združiti oba svetova - raznoliko uporabnost suva za vsakodnevno razvažanje družinskih članov s športnimi zmogljivostmi, ki smo jih vajeni predvsem v premijskem razredu.

Pod motorni pokrov so vgradili isti štirivaljni TSI motor, kot ga poznamo že iz golfa R. Ima kar 234 kW (320 KM). To ga je jasno postavlja na vrh rodbinske hierarhije, kamor uvrščamo tudi naphana suva škodo kodiaq RS in cupra ateco.

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

So pa šli pri Volkswagnu še nekaj konkretnih korakov dlje. 20-palčna platišča izpod katerih silijo modra čeljusti zavor, za centimeter znižano podvozje, zelo športno direktno krmiljenje, prilagojeno delovanje blažilnikov, dodatne programske nastavitve sedemstopenjskega menjalnika, športni izpuh … Še najmanj so spreminjali obliko. Marsikdo bo prepričan, da pred njim stoji čisto običajen dizelski tiguan z R-line paketom opreme. Črki R na maski in pod zadnjim logotipom sta kar preveč sramežljivi, še največjo razliko naredijo izpušne cevi. 

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

V notranjosti je razlik več, v ekskluzivne modri karo oblečeni sedeži ponujajo športni oprijem, strop je črn kot noč … Digitalni zaslon ima dodano štoparico, volan je dobil hitro modro tipko oziroma polje, kjer se dostopa do nastavitev, med drugim vstopa v športni režim nastavitev, kjer je mogoče nastaviti številne podsisteme. Tudi izklop ESC sistema je enostaven. Z Volkswagnovimi kapacitativnimi volanskimi tipkami je bil sicer še enkrat več križ, kar nekajkrat sem si v poletni vročini pomotoma prižgal ogrevanje volana, bodisi ko sem iskal kakšno funkcijo ali pa zgolj naključno podrsal po notranjem robu volana. Hkrati je treba skoraj vedno pogledati, kaj točno pritiskaš. Lahko da je tehnološko napredno, a ni intuitivno, ni dobro.

Avto zahrumi v nizkem tonu. Vsaj tako želi prepričati zvok, ki kabino delno napolni s pomočjo zvočnikov. Bobnenje premočrtno narašča z višanjem vrtljajev motorja, celo pokanje se sliši, ko naglo popustim plin. Če pa nastavim zvok motorja na opcijo "Pure", potem je drame iz štirih zadnjih cevi precej manj. A je vsaj prvinska. Morda pa ni napak pomisliti na tovarniško opcijo Akrapovićevih akordov.

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

Tiguan R med vožnjo pokaže svoj pravi obraz in namen. Potegne hitro in gladko, celoten navor je na voljo že malo prek 2.000 vrtljajev, pospešek do stotice traja manj kot pet sekund. Če v današnjem svetu raznovrstnih pogonov ne znate več razporediti, kako hitro je to, potem je zgovoren podatek, da bi ga megane RS skoraj za sekundo gledal v hrbet. Ni slabo za družinskega suva. 

Ravna linija že, kaj pa ovinki? Tudi tu tiguan R pušča odličen vtis. Ne sicer na ravni omenjenega megana, tudi kakšen nabiti premijski suv s športno oznako bi mu na pisti lahko odštel lekcijo. A lega je vsekakor nadpovprečno prepričljiva in omogoča natančno vstopanje v ovinek, razmeroma malo nagibanja in nato stabilni izhod pri pospeševanju. Za vse to je zelo zaslužen tudi prilagojeni štirikolesni pogon. Če že, potem obstaja dilema oziroma kompromis glede trdote blažilnikov. Tudi v najmehkejši "comfort" nastavitvi ne izgine občutek trdega pobiranja vsake neravnine, telesa želi posledično kar premikati po sedežih. Kdor uporablja avto z več kot 300 "konji", mora vedeti tudi, da jih je potrebno redno in veliko pojiti. Tiguan R je razmeroma kar zahteven, saj na 100 kilometrov zahteva okoli devet litrov, v primeru pogostega galopa še več.

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

Hvalevredno je, da tiguan R ohranja vse ostale raznovrstne uporabne lastnosti svojih bratov. Tako je mogoče prilagoditi razporeditev prenosa moči za vožnjo v zahtevnih, morda celo nekoliko blatnih razmerah. V ničemer ni okrnjena niti njegova vsakdanja uporabnost, kamor sodijo velik prtljažnik, vzdolžno in horizontalno nastavljiva zadnja klop, možnost tovarniške kljuke s podpornim sistemom manevriranja prikolic … Prepričljivost zna pokazati tudi pri asistenčnih sistemih, ki si skoraj vsi zaslužijo visoko oceno glede pomoči pri razbremenjevanju na duhamornih poteh ali pri manevriranju po ozkem.

Tiguan R glede na vse, kar zna in zmore, ostaja s ceno pod premijskim razredom. Brez opcij, a z že bogato serijsko opremo trenutno znaša slabih 59 tisočakov, z nekaj uporabnimi dodatki jo je mogoče ohraniti ne predaleč stran od te vrednosti. Kaj pa konkurenti? Poleg omenjenega hišnega dvojca se zdi še najbolj naraven in tudi po ceni primerljiv alfa romeo stelvio veloce.

Podatki o vozilu (VW tiguan R)

Pogon: štirikolesni, bencinski, 1.984 cm3
Moč: 235 kW (320 KM) pri 5.00 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 2.100 vrt./min
Poraba: 9,6 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.514 × 1.859 × 1.668, medosna razdalja 2.679
Prtljažnik v litrih: 615 - 1.655  
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h  
Cena v evrih: 58.871, testni 63.797

PLUSI: zmogljivosti motorja in podvozja, vsakdanja uporabnost.

MINUSI: poraba, kapacitivni gumbi.

VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot
VW Tiguan R | Avtor: Saša Despot VW Tiguan R Saša Despot

Komentarjev 2
  • Toma 08:57 02.september 2022.

    Ha-ha-ha!