Zmagovalec je postal škoda kamiq. Zakaj? To si lahko preberete tukaj. Kot smo obljubili že v uvodnem članku, pa bomo končni vrsti red v več posameznih člankih pojasnili tudi bolj podrobno. Tokrat o porabi goriva. Ta pri odločitvi za vozilo te vrste ne bi smela biti ključnega pomena, saj pri mestnih križancih pogosto bolj odločilno vlogo, poleg cene, igrata videz in uporabnost. Za marsikoga pa bi moral biti pomemben tudi ta podatek, saj, sploh, če na mesec prevozi več kilometrov, lahko to tudi vpliva na mesečni družinski proračun.
Naj poudarimo, da smo primerjali med seboj avtomobile, ki bi jih primerjal običajen kupec avtomobila tega razreda. Še posebej, ko govorimo o motorizaciji. Vsi križanci sicer niso imeli povsem enako zmogljivih bencinskih motorjev, odvisno od proizvajalca je bil razpon moči med 81 in 96 kilovati.
Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
Morda je zanimivo tudi to, da je arona od recimo C3 aircrossa lažja za 143 kilogramov oziroma celo za 151 kilogramov od renault capturja. Zanimiv je podatek, da so glede na podatke najnovejšega merilnega ciklusa (WLTP) v našem merilnem ciklu vsi avtomobili porabili več, kot pravijo v tovarni. Razlike so bile v povprečju med pol litra in enim litrom. Polovico avtov je poganjal litrski motor, vitaro 1,4-litrski in capturja 1,3-litrski. Trojček PSA je poganjal 1,2-litrski motor.
Pri PRIMA primerjalnem testu imamo z merjenjem porabe po štirih letih izvajanj primerjalnih testov že dovolj izkušenj, da smo tudi način merjenja izvedli na način, da je enakopraven za vse udeležence pri primerjavi.
Test smo tudi tokrat opravljali z vsemi avtomobili sočasno, drugega za drugim. Vozili smo po omejitvah, zunaj je bilo prijetnih 15 stopinj Celzija in ceste so bile suhe. Na vseh avtomobilih so bile letne pnevmatike. Pri vitari (testna je imela štirikolesni pogon), 2008 in capturju (samodejni menjalnik) smo z ustreznim koeficientom izenačili porabo z modelom s pogonom spredaj oziroma z ročnim menjalnikom.
Testni krog v dolžini 102 kilometrov je bil sestavljen iz mestne vožnje po Ljubljani (22 kilometrov), nadaljevali z vožnjo po avtocesti (26 kilometrov), vmes pa z varčno vožnjo po magistralni cesti preverili, koliko goriva testni avtomobili popijejo v umirjenem ciklu. Ni manjkal niti 15-kilometrski odsek, kjer smo vozili dinamično, in merjenje končali s še enim odsekom vožnje po avtocesti.
Rezultate so pokazali, da sta bila po koncu merilnih testov zmagovalca kar dva – seat arona in škoda kamiq sta v povprečju porabila okroglih šest litrov goriva. A treba je upoštevati, da so bile razlike majhne in da tudi najpotratnejši avto (peugeot 2008) ni porabil več kot sedem litrov.
Suzuki vitara se je dokazala s svojim blago-hibridnim pogonom in porabila 6,2 litra goriva, pod 6,5 litra pa sta porabila še nissan juke in ford puma, ki ima prav tako blago-hibridni pogon. T-cross je porabil 6,5 litra, crossland X 6,7 litra. Na zadnjih treh mestih so pristali francozi – C3 aircross in captur sta imela povprečno porabo 6,8 litra. Kot že omenjeno, je največ porabil 2008, in sicer 6,9 litra.
P O R A B A | |||||
AVTO | skupna | mesto | varčno | športno | avtocesta |
SEAT ARONA | 6,0 | 5,3 | 3,7 | 7,8 | 6,5 |
ŠKODA KAMIG | 6,0 | 5,8 | 3,6 | 8,9 | 6,1 |
SUZUKI VITARA | 6,2 | 5,6 | 4,1 | 7,7 | 6,6 |
NISSAN JUKE | 6,3 | 5,6 | 3,9 | 9,1 | 6,6 |
FORD PUMA | 6,4 | 6,1 | 4,4 | 8,3 | 6,7 |
VOLKSWAGEN T-CROSS | 6,5 | 5,9 | 4,4 | 9,0 | 6,8 |
OPEL CROSSLAND | 6,7 | 6,3 | 4,3 | 9,5 | 6,9 |
CITROĚN C3 | 6,8 | 6,3 | 4,4 | 9,1 | 7,2 |
RENAULT CAPTUR | 6,8 | 6,3 | 4,6 | 9,9 | 6,6 |
PEUGEOT 2008 | 6,9 | 6,5 | 4,3 | 9,9 | 7,2 |
Nekoliko podrobnejši pregled glede posameznih odsekov razkriva, da sta captur in 2008 največ porabila ravno na avtocesti in pri dinamični vožnji (oba 9,9 litra pri dinamičnem delu, na avtocesti pa captur 6,6 in 2008 7,2 litra). Kamiq je bil po drugi strani najbolj varčen v mestu in na avtocesti (3,6 in 6,1 litra), arona pa v mestu (5,3 litra). Na dinamičnem odseku je bila s 7,6 litra povprečne porabe najbolj varčna hibridna vitara.
Gospodje vi ste si najdli lepo službo ki vas financirajo nekatere avto hiše saj za to vam nobeden več ne verjame samo poglejte po svetu koliko nagrad in priznanja dobivajo druge znamke avtomobilov pri nas Peugeot, reno.,wv tudi zaradi tega… ...prikaži več vam več druge avto hiše vam ne dajo avtomobilov drugih znamk najbolj se sam kupec prepriča kajti Korejci so evropske avtomobile povozili po vsej črti Japonce da sploh ne omenjam poglejte si na YouTube hiundai genesis ali kia k9.
Deya vu.Že videno ali prebrano.Neštetokrat.Vedno nekdo pri vrhu iz koncerna vw.Sramota.Gospodje podkupljeni testni novinarji malo razširite svoje ozko zamegljeno obzorje.Lažje bo vam in tudi nam.
Kje je tu Mitshubishi Asx...Kia Stonic, Hyundai Kona...Ford Puna..Honda Hr-v...