Avto > Testi
466 ogledov

Končno spet test velikega družinskega opla

Opel Astra
1/34
Anže Petkovšek
Čeprav je bila znamka Opel v svoji zgodovini morda najbolj znana prav po izdelavi družinskih avtomobilov, pa smo do pred kratkim v njeni ponudbi pogrešali avto, ki bo zadovoljil kupce čistokrvnega družinskega avtomobila. Končno smo ga dočakali. Preizkusili smo karavansko astro sports tourer z 1,2-litrski turbobencinskim trivaljnikom. Test.

Opel je avtomobilska znamka z zelo bogato zgodovino. Avtomobile izdelujejo že več kot 120 let. In če so znani po čem, so to družinski avtomobili. Pred več kot 70 leti se je na cestah pojavil revolucionarni avtomobil, opel olympia rekord. To je bil prvi na novo razviti opel po drugi svetovni vojni. Ponudil je videz velikih ameriških avtomobilov. To je bil masiven avtomobil z ogromno hladilno režo, ki ponazarja zobe morskega psa. S tem modelom je Opel utemeljil tudi popularen avtomobilski razred. Predstavil je namreč mešanico med avtomobilom in kombijem in jo poimenoval opel rekord karavan. Še danes je ime karavan generičen izraz za to karoserijsko izvedenko, s katerim označujemo prostorne družinske avtomobile.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kmalu so sledili številni novi, veliki družinski modeli. Leta 1964 je v času gospodarskega razcveta Opel vstopil v razred prestižnih avtomobilskih znamk. Sledili so kar trije zelo pomembni modeli v zgodovini nemškega proizvajalca avtomobilov: s kratico KAD so označevali modele kapitän, admiral in diplomat. Najmanjši je meril kar 4,9 metra, uvedli pa so tudi tehnične novosti, med njimi DeDionovo zadnjo premo, ki je močno izboljšala udobje potovanja in pomagala pri pogonu. Varnostni volanski drog se je v primeru trčenja pogreznil. To so bili prvi modeli, kjer so uporabili delno galvanizacijo karoserijskih delov in s tem napovedali boj proti rji, ki je v preteklem stoletju grenila življenje uporabnikom vozil. Imeli so celo prestižne šestvaljne in osemvaljne motorje.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Preverjen koncept, kar je dobro

Kasneje so Oplovi karavani nagovarjali množice, številne se še dobro spomnimo kadetta. Bil je popularen med našimi dedki, tudi očeti. Še bolj pa se spominjamo njegovega naslednika oziroma naslednice  - astre. Na trgu je že vse od leta 1991. Opel danes ne nastopa v premijskem razredu kot konec šestdesetih let. S ceno ne sili v razred prestižnih vozil, ampak cilja na kupce, ki stavijo na preverjen koncept.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

In astra sports tourer je prav gotovo preverjen koncept, čeprav gre za novinko na slovenskih cestah. Kar je odlična novica za kupce, sploh, če imate kakšne pomisleke o kakovosti in trajnosti. Oplov karavan nižjega srednjega razreda je že dolgo let med bolj priljubljenimi avtomobili v svoji kategoriji. Z novo predstavljeno generacijo sicer izgublja čisto nemške korenine, ampak že kombilimuzina je dokazala, da to ni ovira ali slabost. Čeprav je arhitektura EMP2 iz delavnice francoskih inženirjev, ji je znamka Opel vseeno uspela dati nemško bistvo.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sodelovaje v koncernu Stellantis je Oplu prineslo številne prednosti. Karavanska astra lahko pod pokrovom skriva tri različne vrste pogonov – bencinskega, dizelskega in priključno-hibridnega. Na testu smo preizkusili močnejšega izmed dvojice bencinskih agregatov s poimenovanjem 1.2 turbo. 1,2-litrski trivaljni motor ob pomoči turbine razvije 130 konjskih moči (96 kW) in 230 Nm navora. V našem primeru je za prenos pogonske sile na sprednjo os skrbel preverjen 8-stopenjski samodejni menjalnik.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Od kombilimuzine je bolj praktična astra prevzela oblikovalski jezik in celoten sprednji del. Prevladuje znana maska Opel Vizor, ki združuje vse potrebne senzorje in tudi zadnjo generacijo Intelli-Lux LED matričnih luči s 168 diodami. Prav žarometi so tehnološki element, na katerem Opel gradi svojo prepoznavnost znotraj koncerna. Astra je bila leta 2015 prvi ljudski avtomobil s to tehnologijo. "Z zagotavljanjem cenovne dostopnosti in vgradnjo inovacij v množično prodajane avtomobile demokratiziramo tehnologijo. Naši matrični žarometi LED so zgovoren primer tovrstnega početja. Naša integracija tehnologije LED zagotavlja ob vožnji ponoči izjemne zmogljivosti tako voznikom, kot vsem ostalim," so ob predstavitvi revolucionarnih žarometov iz Opla sporočili leta 2015.
Žaromete so v skoraj desetletju še močno izboljšali. Matrični sistem v praksi resnično izboljša udobje in varnost vožnje v temi. Vedno sveti s polno močjo in nikoli ne zaslepi drugih udeležencev v prometu. Preverjeno.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Karavanski zadek s posebnostmi

Oblikovno se sicer v primerjavi s kombilimuzino ni nič bistveno spremenilo. Še vedno gre za športno-elegantno oblikovan avto z ostrimi robovi. Kot zanimivost, tudi zadnje luči so povsem enake, kar je velika posebnost, saj je karavanski zadek vedno oblikovan v korist lažjega nalaganja predmetov, pogosto tudi koles ali drugih večjih rekvizitov. Nakladalni rob je sedaj le 600 mm nad asfaltom, kar dodatno olajša nalaganje težkih ali večjih predmetov, na primer otroških vozičkov, tudi pse boste lažje spravili v bokse. 

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Precej pomembnejše spremembe so se zgodile na področju karoserijskih mer. Astra sports tourer je močno zrasla in v dolžino meri spoštljivih 4,64 metra. Veliko vlogo pri tem igra medosna razdalja, ki je od standardne kombilimuzine daljša za slabih šest centimetrov. Večje mere seveda pomenijo več prostora za potnike in prtljago. Zahvaljujoč daljši medosni razdalji imajo potniki zadaj več prostora za noge, a se nam je zdelo, da je dodaten prirastek centimetrov še bolj opazen v zadku. Prtljažnik ima 597 litrov prostornine. Razveselilo nas je, da je druga vrsta sedežev deljena v razmerju 40 : 20 : 40 in po zlaganju ustvari povsem ravno površino. Prtljažni prostor sicer ni največji v razredu, je pa velik in vanj res lahko spravite veliko prtljage, ko se odpravljate na dopust. Dva večja kovčka, enega srednje velikega in še tri letalske kabinske smo brez težav pospravili v prtljažnik in še je ostal prostor za drobnarije.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Prtljažnik ima eno posebnost, in sicer premično dno, ki ga je mogoče nastaviti v visoke in nizke položaje. Lahko se tudi nagne pod kotom 45 stopinj. Poleg tega je mogoče v dvojno dno shraniti izvlečno prekrivalo prtljažnika, ko je premično dno v zgornjem in spodnjem položaju. Ali pa polnilne kable v primeru priključno hibridne ali električne izvedenke. Komplet za popravilo pnevmatik in prva pomoč sta shranjena v predalih pod dnom, ki sta dostopna iz prtljažnika. To pomeni, da ju lahko dosežete, ne da bi morali v celoti raztovoriti prtljažnik. Prtljažna vrata se samodejno odpirajo in zapirajo z gibom noge pod zadnjim odbijačem, a to je ena od tistih stvari, s katerimi se lahko prej postavljate pred znanci, kot pa bi jo v resnici tudi uporabljali.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Trivaljnik dovolj zmogljiv za družinsko uporabo

Notranjost, tako armaturna plošča, kot infotainment, sta že znana iz kombilimuzine, ki smo jo preizkusili v različnih opremskih in motornih izvedenkah. Analogne instrumente je zamenjal kokpit Pure Panel s parom zaslonov. Vendar je dostop do najpogostejših funkcij olajšan s strojnimi gumbi. Na voljo sta tudi head-up zaslon in brezžična povezljivost s pametnimi telefoni prek Apple CarPlay in Android Auto. Opel je razvil tudi lastne anatomske sedeže z lastnim certifikatom nemškega združenja zdravnikov AGR, kar je prav tako zaščitni znak znamke že vrsto let. To pomeni, da sta spredaj zelo udobna in nastavljiva sprednja sedeža – spremenite lahko naklon, ledveno oporo in stegensko oporo, sedeža lahko grejeta, zračita in masirata. Doplačilo je priporočljivo in zmerno (750 evrov), sploh, če v vozilu preživite veliko časa.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kar se tiče trivaljnika, se morda karakteristike papirju ne zdijo nič posebnega. V resnici pa je to optimalen agregat, tudi glede servisiranja in vzdrževanja. Navora je dovolj že v nizkih vrtljajih, kar pomeni, da tudi, ko smo bili v vozilu štirje, ni kazal znakov »šibkosti«, ko je bilo treba pospešiti. Tudi na avtocesti se z lahkoto kosa s polno kabino potnikov in prtljažnika. Bencinski agregat najbolj razveseli z uglajenostjo delovanja in predvsem z zelo zmerno porabo bencina, ki je bila okoli sedem in pol litrov na sto kilometrov. Na avtocesti je bila poraba okoli osem litrov, na primestni vožnji tudi pod šestimi litri. Kombinacija turbo motorja  in 8-stopenjskega menjalnika je že dalj časa preverjena v različnih modelih in odlično deluje tudi v karavanski astri. Menjalnik v avtomatskem načinu predstavlja gladko in natančno.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Astra sports tourer, tako kot smo bili vajeni že v preteklosti, deluje čvrsteje od konkurenčnih karavanov. To omogoča večji nadzor nad karoserijo in manj lebdenja po valovitih podeželskih cestah. Slaba stran je, da se zlasti pri mestnih hitrostih, malo bolj čuti prevožena grbina. Še posebej, če izberete večja kolesa in platišča. V ovinkih ponuja veliko oprijema in pomirjujoče predvidljiv izid, tudi ob hitrejši vožnji. Vožnja je zelo predvidljiva. Krmiljenje je dobro umerjeno in natančno, medtem ko nagibanje karoserije ni preveč moteče. Astrin karavan zna privabiti nekaj veselja na obraz voznika tudi s trivaljnim motorjem.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zanimivo je, da je doplačilo za karavana tisočaka nad kombilimuzino, kar ni veliko. Zato pa astra ni nujno več poceni avto. Karavan, oziroma sports tourer z bolj zmogljivim bencinskim motorjem, ki je priporočljiv, če se vas v avtomobilu vozi več, in srednjo opremo GS, stane 26 tisočakov, s samodejnim menjlanikom še dva tisoč evrov več, z dodatki, ki jih je imel testni avtomobil pa že nad 30 tisočakov.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pod črto

Opel z astro sports tourer sledi preizkušeni formuli raztezanja običajne družinske kombilimuzine. Oblikovalci so kljub 27 centimetrom prirastka naredili všečen in skladen avtomobil, ki deluje elegantno in s »policijsko modro barvo« tudi dinamično. Karavanska astra ne ponuja največ prostora na zadnjih sedežih ali v prtljažniku, kar ni bistveno, saj to rešuje s samosvojimi domislicami, ki družinskim uporabnikom olajšajo odlaganje, iskanje in prevoz stvari v prtljažniku. Želeli bi si še močnejšo bencinsko izbiro in štirikolesni pogon, a bo tudi zmogljiv bencinski motor v kombinaciji s samodejnim menjalnikom ob dobrih voznih lastnostih nagovoril široke množice uporabnikov karavanov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.