"Kateri električni avto po razumni ceni naj kupim?" S prihodom MG4 na naš trg si je precej lažje odgovoriti na to vprašanje. Naše mnenje je tudi, da bo imel prišlek iz vzhoda "tesla" vpliv na cene konkurentov.
MG4 napoveduje naslednjo, precej ambicioznejšo fazo znamke: to je avto, ki neposredno konkurira kombilimuzinam vseh največjih evropskih in azijskih znamk. Še po zunanjih merah je skoraj poravnan z Volkswagnovim ID.3, kar samo zase govori, koga napadajo. Oblikovno pa je drznejši, skoraj športen. Nizek nos, ozka prednja svetila, široke stranske reže, poševna A-stebrička, kombilimuzinsko zaključen zadek z zanimivo svetlobno komponentno … Ni dolgočasen. Celo nekaj potez (in plastičnih oblog) križanca ima vmes.
V notranjosti se avto prav tako trudi iskati neko lastno smer, a je kar očitno, da so imeli pri posameznih detajlih pred seboj točno določene fotografije nemških modelov. Jim je pa uspelo narediti zelo čisto in zračno notranjost z nekaterimi lepimi detajli, kot je športno prisekan volan, ali pa velik okrogel gumb menjalnika.
Zaslona sta dva, a niti sredinski ni pretirano velik. Pod njim so fizične tipke za hiter vklop nekaterih najbolj pogostih funkcij. Za uravnavanje klime je treba iti med menije. Tem za boljšo uporabniško izkušnjo nekoliko manjka dodelanosti, grafičnemu vmesniku pa hitrejše strojne moči.
Znamka MG je trenutno ena najbolj vročih, o tem poročajo iz številnih evropskih trgov. Z uvedbo dostopnih modelov po dostopnih cenah si je začela hitro nabirati tržni delež. Imidž je delno podedovala (MG je bil cenjen izdelovalec športnih roadsterjev), a vseeno gre za znamko, ki je postavljena na nove temelje, saj se vsaj za zdaj giblje v povsem ljudskih vodah.
Vmes je prešla pod kitajskega velikana SAIC, zato smo jo ob njenem povratku v Evropo spoznali predvsem po dostopnih, tudi električnih križancih. Oblikovno so bili "saj ni tako slabo", tehnično pa "kar OK". Zdaj so storili še korak dlje.
MG4 je znotraj prostoren avto, precej večji, kot bi sodili od zunaj. Relativno udobno se sedi tudi zadaj, stopala zadnjih potnikov gredo brez težav pod prednja sedeža. Dovolj je prostora za glave in kolena. Samo udobje sedežev je v redu, ne pa nadpovprečno. Voznik bo pogrešal sredinski naslon, odlagališč je dovolj in so uporabna, le sovoznikov predal je nekoliko neroden. MG4 na nekaterih mestih uporablja tudi kakšen trši material in še vedno verjame v aktualnost sijoče plastike, a splošni vtis je več kot soliden.
Prtljažnik je po velikosti tak, kot gre pričakovati od "golfovega" razreda, škoda, da MG4 nima še kaj prostora pod prednjim pokrovom. Razmeroma skop je glede sposobnosti vleke prikolic, strehe pa ni mogoče obremenjevati, tako da strešni kovček odpade.
Dve bateriji, dva pogona, dvoje hitrosti polnjenj
Kdor bi razmišljal o MG4, mora vedeti, da ima dve različici baterije in pogona. Vstopni "standardni" MG4 za 32.900 evrov ima motor s 125 kW moči in baterijo neto kapacitete 51 kWh. Ta dva podatka ob napovedanem dosegu do 350 kilometrov nista slaba, a je treba vedeti, da je tako na izmeničnem kot enosmernem toku polnjenje razmeroma počasno, kar je tudi posledica uporabe cenejših materialov v bateriji.
Eno stopnjo višje oziroma 4.600 evrov dražja je verzija comfort, ki ima motor s 150 kW moči in naprednejšo baterijo z neto 61,7 kWh. V ceno je všteto danes klasično 11 kW polnjenje na ulični polnilnici in do 135 kW na ultrahitri. Na našem testu je takšno polnilno moč brez težav dosegal, tako da je bila skoraj prazna baterija napolnjena do 80 odstotkov v dobre pol ure.
Med drugim višja stopnja opreme prinese opcijo V2L napajanja zunanjih porabnikov z močjo do 2,2 kW, kar je še vedno kar velika posebnost tudi med precej dražjimi električnimi avti. Ker je doseg z enim polnjenjem med eno in drugo različico skoraj enak, je torej končna izbira na strani uporabnika in njegovih dnevnih navad.
Sami smo imeli na testu tretjo, najvišjo stopnjo opreme luxury. Ta je med drugim dodatno obogatena s toplotno črpalko, kombinacijo asistenčnih sistemov za drugo stopnjo polsamodejne vožnje in 360-stopinjskim pogledom kamer. Tudi najdražja izvedenka MG4 ostaja pod mejo 40 tisoč, uradno bo prodaja pri nas stekla v kratkem. Lahko pa potrdimo, da je delovanje propilot sistema med vožnjo uporabno.
Če bo kakšen zlovoljnež pričakoval, da bo MG4 pokazal slabosti vsaj med ovinki, bo tudi na tem področju ostal zaprtih ust. 150-kilovatna različica je med pospeševanjem sicer celo malenkost počasnejša od šibkejše vstopne, a še vedno pod osmimi sekundami. Podvozje je dobro, krmiljenje pa pri "le" 1,7 tone težkem avtu prav ostro, tako da je MG4 lahko tudi prav zabavno spustiti z vajeti. Ima sicer zadnji pogon, a nad njim skrbno bdi elektronika.
Zelo dobra je poraba, ki se v mestu ali podeželju giblje le okoli 16 kWh/100 km. Na avtocesti se dvigne na 23 kWh/100 km.
MG4 je torej avto, ki pusti zelo topel vtis ne glede na to, kaj ste si doslej mislili o avtomobilih iz dežele tam na vzhodu. S prijetnim dizajnom, prostornostjo, okretnostjo, vsakdanjo uporabnostjo, nizko porabo in hitrim polnjenjem pokljuka vse ključne kategorije, ki jih iščemo pri kombilimuzinskem avtu.
Verjetno ključna prednost, o kateri se najbolj govori, pa je prav cena, s katero trenutno zlahka konkurira tudi za velikostni razred manjšim električnim avtom. Pravzaprav je eden redkih, ki se z upoštevanjem državne subvencije še lahko spusti pod mejo 30 tisočakov.
Podatki o vozilu (MG4, luxury)
Pogon: električni, zadaj, sinhroni motor s trajnim magnetom (PSM)
Moč: 150 kW (204 KM)
Navor: 250 Nm
Baterija: 64 kWh (61,7 kWh neto)
Polnjenje: do 11 kW AC, 135 kW DC
Poraba: 17,0 kWh/100 km
Doseg po WLTP: 370 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.287 × 1.836 × 1.504, medosna razdalja 2.705
Zmogljivosti: 160 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 363 - 1.117
Vlečna masa v kg: 500
Cena v evrih: 39.500
PLUSI: dobljeno glede na ceno, videz, prostornost, polnjenje, vožnja, poraba.
MINUSI: redke nedoslednosti, ni mogoče obremeniti strehe.
Pardon, "k" je viška.
Proti id3 je to pravi lepotec.pa tudi kvaliteta je verjetno identicna, saj sta oba narejena v PRC. Naj ju še kitajci tudi polnijo, vozijo, servisirajo in zavarujejo. Zavarovanje ja 1.800k eur. Toliko jaz za bencin ne dam na leto.
ma ko jebe ta kitajska jajca...grdo k svina...