Seveda vedno rad sedem za volan športnega avtomobila, kakšnega poltovornjaka ali katerega drugega predstavnika bolj ali manj eksotičnih avtomobilskih vrst. Med njih žal vse bolj spadajo tudi mestni malčki, kakršen je hyundai i10, ki smo ga imeli tokrat na testu.
Avtomobili, ki se nam še pred desetimi leti ne bi zdeli nič posebnega, so žal zaradi zaostrovanja okoljskih pravil, zaradi katerega računovodje ne morejo več upravičiti njihovega razvoja, postali že zelo redki. Hyundai i10 je zato ostal skoraj brez tekmecev. In tudi zato sem se kar po otroško razveselil, ko sem dobil v roke njegov zagonski ključ.
Upraviči pričakovanja
Hyundai i10 gotovo povsem upraviči pričakovanja, ki jih gojimo do njegove avtomobilske vrste, in še kakšno več. Gre namreč za zelo okreten majhen avtomobil, ki se seveda najbolje znajde v mestnem okolju, kjer do izraza pride tudi za današnje pojme malce "out of fashion" 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki mu družbo pod motornim pokrovom dela petstopenjski menjalnik, ki jih je tudi ostalo bolj malo.
In zelo dobro se razumeta, tudi na avtocesti, predvsem pa, ko gre za vožnjo po mestu s hitrostmi tam do 50 kilometrov na uro in veliko speljevanj in ustavljanj. Tam do izraza pridejo tudi solidne zavore, še posebej pa odlično podvozje, ki majhen avtomobil skoraj spremeni v gokart. No, skoraj, saj vendarle gre za avtomobil, ki je v bistvu namenjen prevozu enega do štirih potnikov od točke A do B.
In to stori v slogu. Ne le, da je udobnega prostora za tako majhen avtomobil za do štiri ljudi presenetljivo dovolj tako spredaj kot tudi na zadnji klopi, tudi prtljažnik je prav soliden, čeprav pretežno zadostuje največ za večje nakupe. Gre tudi za oblikovno ličen izdelek.
Diskretni slogovni popravki
Že pred prenovo smo ugotavljali, da je hyundai i10 z zadnjo generacijo postal avtomobil, ki se ga ne le ne branite, ampak ga bo marsikdo z veseljem pripeljal v svojo garažo. In to velja tudi po lanskoletni prenovi. Ta je bila precej diskretna in edino znamenje, ki kaže, da je bilo nekaj spremenjenega, so dnevne luči v obliki rombov namesto marjetic v prednji maski.
In tudi notri je nekaj sprememb, predvsem možnost prijetne ambientalne razsvetljave in dejstvo, da je hyundai i10 vsaj v boljših različicah opreme, kakršna je bila testna "premium", precej bolj digitaliziran od neposrednega predhodnika. To se kaže predvsem v tem, da je pred voznikom namesto analognih instrumentov digitalna armaturna plošča. Sicer pa se bo v infotainmentu znašel vsakdo, ki je kdaj sedel v kateremkoli novejšem hyundaiju.
Ostalo pa je tudi analogno upravljanje klimatske naprave ter nekaj fizičnih gumbov na sredinski konzoli pri ročici menjalnika in na volanskem obroču, kar je gotovo dobro za ohranjanje pozornosti v hektičnem mestnem okolju. Pa tudi s sodobnimi asistenčnimi in varnostnimi sistemi je hyundai i10 precej dobro založen. Med drugim pa si lahko omislite celo ogrevanje sedežev in volanskega obroča, avtomatske luči in podobne sladkorčke s seznama želenih zadev.
Hyundai i10 je torej lepo zaokrožen mestni malček, ki gotovo lahko predvsem v mestnem okolju zadovolji veliko potreb. Ni sicer med najcenejšimi avtomobili, saj s ceno predvsem bolje opremljene različice segajo že v razred više, vendar pa ne moremo mimo dejstva, da dobro opremljeni majhni avtomobili nikoli niso bili ravno najcenejši. So pa bili ustvarjeni za posebno vlogo v natrpanih mestih, ki jo tudi hyundai i10 dobro obvlada.
Hyundai i10 1,2 MPI premium
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.197 ccm
Največja moč: 62 kW (84 KM) pri 6.000 vrt./min
Največji navor: 118 Nm pri 4.200 vrt./min
Zmogljivosti: 171 km/h, 12,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.670 x 1.680 x 1.480, medosna razdalja 2.425
Prtljažnik (v litrih): 252–1.050
Poraba: 5,8 litra/100 km, izpusti CO2: 132 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 18.100
Le otroci se razveselijo takega avta.Zadnje čase mi greste novinarji na k,ko kar naprej hvalite električne avte,in take fajrcajhe,sami pa kupujete SUV dizle.Po drugi strani pa ne poveste,da so navečji onesnaževalci avioni,ki na uro pokuri 6000 litrov kerozina,kar je v… ...prikaži več primerjavi z osebnimi vozili grozljivo.
Za to igračo bi morda dal tam blizu 10 000 everčkov... S poudarkom na morda,....
torej za tole reč dat 18k€ . ma ne se hecat. a dobim še zlato palco zraven ? če je mitsubishi spacestar lahko 12k€ kje so tle najdl tistih 6k viška ? v prej omenjeni palici ? in drugo kateri… ...prikaži večri kurac naredi zlaganje sedežev, ki potem zgleda tako kot na sliki, kaj pa lahko dam tja gor ?avti izdelani pred 2005 znajo imet ravno dno- ravno. tle pa to ne gre. pelte ga nazaj v fabrko vred z tistimi 18k€.