To sicer ni bilo prvo spoznavanje z lexusom RC. Že pred časom sem imel priložnost sedeti v bolj podivjani različici RC F, ki v prvi vrsti konkurira BMW M4. Japonskega superšportnika, za razliko od "Nemcev", ne poganja prisilno polnjen agregat, pač pa klasika, 5,0-litrski V8 atmosferski motor. Mogoče me je ravno zato tako navdušil, da sem imel pre(visoka) pričakovanja za RC 200t, ki ga poganja "le" dvolitrski štirivaljni bencinski motor z 180 kilovatov moči (241 konjskimi močmi).
Ljubezen na prvi pogled
Še preden sem prevzel ključe pred salonom Lexus v BTC, sem si "modrega dirkača" ogledal na parkirišču. "Hudo," sem si mislil. Pa še opremo F-sport so mu namenili, najbolj športno med vsemi. To pomeni tudi posebna F-sport 19-palčna platišča z nizko presečnimi pnevmatikami.
Avtomobil, razen tega, da je težišče postavljeno nekoliko višje kot pri RC F in nekaj drugih aerodinamičnih razlikah, se oblikovno bistveno ne razlikuje od svoje športnejše različice. Še enake barve je bil, kot tisti na Vranskem.
Lexus nam le redko ponudi kakšen takšen kupe, BMW, Audije in Mercedes, preizkušamo pogosteje, zato so bila pričakovanja še toliko večja. To, kar sem ugotovil sam, da je avto dizajnersko "odbit", se je potrdilo že po prvih kilometrih za volanom. Vozniki in voznice so na semaforjih obstali ob zeleni luči, ko so gledali "kot nož ostre" linije RC. Pa ne samo linije. Pri Lexusu so se potrudili prav pri vsakem detajlu. RC 200t na 100 metrov oodaljenosti ne moreš zamenjati z nobenim drugim hišnim modelom. Si upamo kaj takega trditi za nemške premium kupeje? Bi rekel, da ne. Brez slabe vesti lahko zapišem ,da je to eden najlepših športnih kupejev. Pa ne samo zunaj, tudi znotraj je vse drugače, nenavadno, skoraj vesoljsko.
Notranji oblikovalci so si dali duška
Notranjost je zgrajena s čutom za dodano vrednost. Materiali so tudi za premium segment nadpovprečni. Morda ni tako eleganten kot mercedes C, a je vsekakor najbolj domiseln, in najmanj dolgočasen. Na primer, z dvopodročno klimatsko napravo se upravlja kar s pomočjo drsnika. To so tiste podrobnosti, ki navdušijo. Ali pa digitalni merilniki, ki se s pritiskom na stikalo na volanu povsem spremenijo, umaknejo na levo ali desno stran. Namesto ročice, ki je delovala po principu računalniške miške, je zdaj med sedežema spredaj sledilna ploščica, ki deluje podobno kot drsniki pri prenosnih računalnikih. Premikanje med velikimi meniji na osrednjem 8-palčnem zaslonu je hitro, a ne tako hitro, ko z vrtljivimi vmesniki, ki jih ponuja nemška konkurenca. Vsekakor pa bolj atraktivno in uporabnejše kot prej, „z miško“.
Navduši še bela led osvetlitev v notranjosti, pa ambientalna svetloba ponoči. Zanimiv je športno prisekan F -sport volan odet v perforirano usnje, ki je električno nastavljiv po višini in globini. Ob strani ima tak smešen električno podprt gumbek, ki izpolni vse vaše želje po optimalnem položaju sedenja za volanom. Seveda, zakaj takega so potrebni tudi sedeži. In ti so odlični, električno nastavljivi tudi v ledvenem delu, tudi boki so na dirkališču vedno na svojem mestu v sedežu. Sedeži so ogrevani in hlajeni – ja, prezračevanje paše po nekaj hitrih krogih. Pika na i je estetska analogna ura, ki so jo vgradili v središče armaturne plošče, tako, da jo ne moremo spregledati. Da ne bom samo hvalisal, bom tudi grajal. Tempomat je prav tam, kot pri starem priusu, pod volanom, aktiviramo pa ga s pomočjo neugledne ročice. Ob vsej pozornosti detajlom, tega res ni bilo treba. Ampak Japonci so Japonci. Oni že vedo, zakaj je tam.
Če sem hitro ugotovil, da so prednji sedeži udobni in že skoraj razkošni, pa je na zadnjih za odrasle malo prostora. Premalo. Tudi prtljažnik ne ponuja presežka, saj je s 374 litri za 71, oziroma 26 litrov manjši kot pri BMW ali Mercedesu. Če je dobil moj glas za izgled zunanjosti, potovalne kabine in udobja na prednjih sedežih, v uporabnosti in velikosti prtljažnika ne zmaga.
Kilogramov se ne da skriti
Kaj pa vožnja? Ta kljub strupenemu videzu prinaša manj dinamike kot nemška konkurenca. Vsaj z dvolitrskim štirivaljnim motorjem. RC je po duši malo tudi potovalnik. Osemstopenjski samodejni menjalnik je naravnan bolj na udobje kot športnost. V treh dneh druženja ga nisem začutil kot brutalnega, pa čeprav gre za dober in dinamičen avtomobil z odličnimi voznimi lastnostmi.
Vzrokov je več, največji je, da je kar okoli 170 kilogramov težji od BMW serije 4, in to ni malo. Ravno toliko, da sunek v hrbet pri odločnem pospeševanju ni tako izrazit, kot v bavarskem konkurentu. Model RC 200t hkrati ni vstopni model, to je hibridna izvedenka 300h s skupno izhodno močjo hibridnega pogonskega sklopa 164 kilovatov (223 KM).
Tudi med ovinki ni tako oster, ko sem si predstavljal, predvsem nagibanja je več kot pri BMW. Volan je odličen, zelo neposreden, z veliko informacijami izpod koles. V načinu sport potniki v kabini čutijo rohnenje, vendar prihaja iz zvočnikov - torej umeten športen zvok. No, za potrebe tistih, ki niso najbolj zahtevni dinamični vozniki, bo tudi 200t več kot odličen.
Mislili bodo, da ste zanj odšteli več
RC bo zagotovo zadovoljil tiste, ki želijo udobno, razburljivo vožnjo, saj je zadnji pogon precej zabaven med ovinki, predvsem pa si želijo avtomobil, za katerega bodo odšteli 56 tisočakov, videti pa je, kot da stane še enkrat več. Kljub temu, pa to ne more zagotoviti najbolj športno vozno izkušnjo.
Podatki o vozilu: Lexus RC 200t (F-sport)
Prostornina bencinskega štirivaljnega motorja: 1998 ccm
Največja moč motorja: 180 kW (241 KM)
Navor motorja: 290 Nm med 1.350 in 4.250 vrt./min
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,5 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 8,6 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 168 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 56.150/59.950 (testni/testni z dodatki)
Plusi: Videz, materiali, tehnika;
Minusi: Uporabnost prtljažnika, malo rpostora na zadnji klopi, premalo športen menjalnik;