Mercedes-benz C kupe je tako kot njegov limuzinski soimenjak naredil velik skok naprej v formi in vsebini in, to lahko mirno zapišem, na večini področij zasenčil oba neposredna tekmeca, zdaj že osivelega audija A5 in tudi BMW serije 4. Zakaj?
Zelo veliko k temu pripomore oblika, kjer C stavi na atletiko, ne body building z debelim vratom in gromozansko zadnjico. Na speedstersko nizko in s kabino nazaj potisnjeno silhueto, ki jo dopolnjujejo razni prefinjeni detajli, ne na agresivnost in hudobijo za vsako ceno.
Všeč so mi oblikovni detajli, ki ga veliko bolj kot predhodnika jasno ločijo od limuzine (tudi pnevmatike so pri njem k sreči vsaj 17-palčne), zadnje vodoravne luči so le še pika na i, ki dokazujejo tesno sorodstvo in izmenjavo izkušenj med novodobnimi dvovratnimi mercedesi. AMG paket zunanjosti z “diamantno” masko, platišči in drobnimi detajli je le še popopral gladek izgled (koeficient zračnega upora 0,26!) testnega avta.
Domačnost in razvajanje notranjega udobja
Notranjost je bolj znana, razlik z limuzinskim C-jem je na prednjih dveh sedežih manj, se pa sedi nižje, kar je tudi posledica nižjega podvozja in sploh celotnega avtomobila. Počutje za volanom je zmes športnosti in izkušenega občutka za negovanje voznikovega ega s kakovostjo izdelave in materialov, ki ga zmoti le mestoma precej plastičen občutek nekaterih oblog ali pa recimo vratc odlagališča na vznožju osrednje konzole.
Prednja sedeža sta zelo dobra in primerna tudi za daljše pot. Z zlaganjem naslonjal omogočata dostop do zadnjih dveh sedežev, ki pa nista mišljena ravno za vsakdanjo rabo, saj hitro zmanjka prostora za odrasla kolena, pa tudi dolg vrat. Vsi kupci, še posebej tisti v zrelejših letih, bi morali s seznama doplačil nujno odšteti še za opcijski podajalec varnostnega pasu. In vsaj eno kamero, saj je C nazaj precej slabo pregleden, zgolj senzorji niso dovolj. Prtljažnik je kupejevsko sploščen, a dovolj uporaben za vsakdanje potrebe.
Noč je dan, pred avtom pa nevidni ščit
Mercedes je pred konkurenco gladko v vodstvu po asistenčnih sistemih, od katerih so mnogi (samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, opozorilo varnostne razdalje, opozorilo utrujenosti ...) standardi, še veliko več pa jih je mogoče dokupiti. Med slednjimi so vsakega centa vredni dinamični LED polni žarometi s funkcijo samodejnega prilagajanja dolgih in kratkih luči. To pomeni, da je obvolanska ročica vedno nastavljena na dolge luči. Noč je z njimi spremenjena v dan, pri tem pa avtomatika diode vedno prilagaja tako, da ne oslepijo ostalih voznikov.
C kupe je z možnostjo HUD zaslona, ki podatke prikazuje neposredno na vetrobransko steklo, tudi ujel BMW, ki to možnost že dolgo pozna. Precej k udobju in varnosti pripomore prilagodljivi tempomat. Ne ene ne druge funkcije sicer testnik ni imel vgrajene.
Med klasično vsakdanjo vožnjo je kupe superioren, saj je vožnja zanesljiva, neravno cestišče mala malica, počutje športno-sproščujoče. Svoje dodata še motor in menjalnik.
Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm pri 1.400 vrt./min
Poraba na testu:6,5 l/100 km
Zmogljivosti:235 km/h, 7,5 sek 0-100 km/h
Cena:od 38.650 €/53.241 € (testni)
AvtoTest
Videz, udobje, vožnja, naprednost.
Preglednost nazaj
Avto deluje v prid udobja od najmanjših detajlov naprej. Denimo v bliskovitem začetku ogrevanja kabine v mrzlem januarskem jutru. Z ravnjo opreme in doplačil se uslužnost le še stopnjuje, mogoče si je omisliti celo zračno vzmetenje. V kupeju! Napredna varnostna pomagala so brez konkurence v razredu, za nekaj malega izboljšav je ostalo pri posameznih elementih armaturne plošče in pri vmesniku infotainment sistema, ki je mestoma premalo logičen pri preklapljanju med funkcijami, pa tudi preskop z informacijami o avtu.
2,1-litrski motor v različici 220 d so do današnjih dni dodobra umirili in utišali njegovo drdranje. Naravna izbira bencinskega motorja za kupe s tem ni več samoumevna, saj je 125 dizelskih kilovatov prijetno prožnih in vedno pripravljenih potisniti avto naprej spodobno hitro. Še znatno več dizelske moči ponuja 250 d. Devetstopenjski avtomatski menjalnik v testniku je povsem enakovreden konkurentoma po hitrosti in prefinjenosti, pozitivno me je presenetila poraba, ki jo je mogoče brez vsakršnega odrekanja držati pri 6,5 litra.
BMW serije 4 je še vedno zelo svež avto, ki športnosti daje še za nekaj odtenkov več poudarka kot mercedes. Izredno vozniško naravnan avto odlikujejo odlični motorji in zelo športna lega, na voljo je tudi kot kabriolet in štirivratni gran coupe. Audijev A5 trenutno predvsem čaka na svojega naslednika, s katerim se bo tehnično in oblikovno poravnal z novim audijem A4. Tudi A5 ima svojo štirivratno izpeljanko sportback. Si lahko obetamo tudi kupejevski štirivratni C?
“Kolko pa ta reč košta?”, je bilo resnično vprašanje, ki je letelo na parkiranega C kupeja, “Kakšnih sto jurjev, kaj?” Nikakor, 220 d ima ceno postavljeno pri 38.650 evrih. Seveda je potrebno imeti na kartici še nekaj zaloge, saj bi bilo čisto golega nespodobno spraviti na cesto. Dober zgled je bil testni avto, ki je z AMG zunanjim izgledom, naprednimi LED lučmi, navigacijo, avtomatskim menjalnikom in še kar nekaj drugimi dodatki dosegel ceno dobrih 53 tisočakov. Za večino oboževalcev seveda tudi to ni malo, a nekateri ljubitelji kupejev si takšno ekskluzivno podobo in vsebino lahko tudi privoščijo, a ne gredo v ekscese. Dobili bodo dober in vpadljiv avto.
Naslov je pa hud ja, a pa vi veste kolk je 100 jurjev?