Avto > Testi
10143 ogledov

Mercedes GLA ni le mestni šminker

Mercedes-Benz GLA
1/34
Mercedes-Benz AG
Kompaktnega suva smo zapeljali tja, kamor ga bo redko kakšen slovenski voznik.

Prenovljenega mercedesa GLA z dizelskim motorjem (220 d), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom smo zapeljali tudi na terenski poligon. Čeprav mnogi pravijo, da so to "pomehkuženi avtomobili, "kvazi terenci" in tudi sami dvomimo, da bo sploh kakšen kupec z njim zapeljal po takem strmem terenu, nam ni dalo miru, da preverimo, kaj v resnici zmore mercedesov najmanjši SUV v težjih pogojih, ko mora premagati kaj več kot le kakšen večji robnik v mestu.

Robert Lešnik Intervju Avto Robert Lešnik je novodobne Mercedese približal mladim voznikom

Avtomobil ne nazadnje ponuja tudi terenski režim vožnje, kar pomeni, da lahko na osrednjem zaslonu vseskozi spremljamo vstopne in izstopne kote glede na nagibanje karoserije. Tudi oddaljenost od tal. Na terenu se je izkazal za odličnega, terenska vožnja pa je s pomočjo elektronskih in drugih tehničnih pripomočkov enostavna.

Ko skozi steklo vidimo le nebo

S pomočjo novosti, kamere s 360-stopinjskim pogledom lahko iz različnih kotov spremljamo celo sukanje koles in okolico vozila, torej vsak kamen, vejo, če peljemo čez ozek most ali navkreber, ko skozi vetrobransko steklo vidimo samo še modro nebo. Sistem za pomoč pri vožnji po klančini navzgor ali vzvratno nazaj omogoča samodejno premikanje vozila. Vse, kar mora voznik storiti, je, da z obvolansko ročico izbere hitrost delovanja, saj sistem deluje med 4 in 18 km/h, nato pa le nadzoruje vrtenje volana.

Mercedes GLA | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Križanci namreč pogosto le bolje izgledajo, ponujajo višje sedenje in boljšo preglednost, a so po drugi strani dražji od kombilimuzin. Enako bi lahko zapisali za Mercedesovo uspešnico med križanci GLA, ki pa je po subtilni prenovi tehnično naprednejši. Prepriča tako nov motor kot nove tehnologije in tudi štirikolesni pogon.

Lešnik že v osnovi opravil odlično delo

Mercedes se je dolgo pripravljal na vstop v trendovski razred premium križancev oziroma crossoverjev. BMW z X1 in audi s Q3 sta že dolgo pred njimi žela, kar sta posejala. 

PRIMA izbor najboljše limuzine Slovenski dokazi Avto Mercedes-benz C je PRIMA limuzina srednjega razreda

Lepo ukrojen A razred na „visokih nogah“ in skoraj kupejevskim videzom je veliko uspeha od prve predstavitve leta 2013 prinesel tudi Mercedes-Benzu. To je bil zadnji kamenček v mozaiku med kompaktnimi vozili z zvezdo v nosu, ki so Mercedesu štiri leta pred prvotnimi cilji prinesli naslov najbolje prodajane premium znamke na svetu.

Mercedes GLA | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

In prav dizajn je po mnenju mnogih k temu prinesel največ. Morda so se pri Mercedesu tudi zato sprememb zunanjosti dotaknili le malenkostno. Kljub temu je inženirjem uspelo znižati koeficient zračnega upora z 0,29 na 0,28, kar dokazuje tehnično naprednost oblikovalskega studia v Stuttgartu, ki mu pri zunanji podobi Mercedesov poveljuje Robert Lešnik, ki pri vsakem modelu poudarja prav odlične aerodinamične lastnosti, ki vlivajo tako na vozno dinamiko kot porabo goriva in emisije, še najmanj na videz. 

Mercedes A 45 AMG Reportaža Avto Z mercedesom A smo na Hungaroringu lovili mercedesa AMG GT S

Materiali podobni kot v A-ju, a ni A

Večji poudarek od prenovi so inženirji dali tehnični plati in voznim lastnostim. V notranjosti so novosti pri oblazinjenju, testni avtomobil je imel kombinacijo usnja in tkanine, ki je dobra kombinacija. Glede na to, da tudi množične znamke dajejo velik poudarek vse bolj kakovostnim materialom, bo moral Mercedes in tudi sotekmcevi, na primer BMW, narediti korak pri materialih. 70 odstotkov je identičnih kot pri A razredu, kar je logično, saj je to uspešen recept, ki ga s pomočjo modularnih platform, na katerih lahko na isti liniji nastajajo tako kombilimuzine, limuzine, kot križanci, poslužujejo praktično vsi večji igralci na trgu.

Mercedes GLA | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Želeli bi si še več mehkobe po celotni kabini, manj trde plastike tudi na spodnjem delu armaturne plošče. Všeč so mi odprtine okroglih prezračevalnikov, ki pa niso narejeni čisto po zadnjih smernicah Mercedesa v obliki turbin letalskih motorjev. Osempalčni zaslon je med največjimi, hkrati je umeščen zelo pregledno, med meniji pa se hitro premikamo s pomočjo vrtljivega vmesnika med sedežema. Sedeži so dobro profilirani in so narejeni tako za udobno, kot bolj športno vožnjo, saj voznik, ko jih spustimo na najnižjo točko, nima občutka, da sedi v malem terencu. V kombinaciji z izbiro športnega režima vožnje, ko otrdi volan, prestave menjalnika so krajše, podvozje pa čvrstejše, je lahko to ob dvolitrskem dizlu z obilico navora tudi zelo dinamičen avtomobil.

Mercedes-Benzova tovarna v Keschemetu Avto Mercedesova lekcija slovenskemu gospodarstvu

Motor zgleden pri porabi goriva in dober pri pospeških

Spremembe so doletele rahlo dodelane merilnike, največja dodana vrednost pa so pripomočki, zaradi katerih se GLA razlikuje od sotekmecev v tem razredu. V prvi vrsti že omenjena visokoločljiva kamera s 360-stopinjskim pogledom na okolico vozila. Kamera za vzvratno vožnjo odlično deluje tudi ponoči. Še posebej dobrodošla je kamera zaradi omejenega pogleda nazaj, saj strešni spojler še dodatno zmanjšuje pogled nazaj skozi že tako majhno okno. Prostornina prtljažnika ostaja 421 litrov, kar ni med največjimi, njegova prednost pa je novost - prostoročno podiranje zadnje klopi. 

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

GLA smo preizkusili z novo štirikolesno gnano različico GLA 220 4Matic s štirivaljnim prisilno polnjenim bencinskim motorjem s 130 kilovatov moči (177 KM) in 350 Nm navora.

Mercedes E Test: E kupe Avto Mercedes E kupe posodobil pravila dobrega avta

Dizelski motor se odlično ekonomično in nič dizelsko glasno kilometre požira tako na avtocesti, kot v primestni vožnji. Poraba v mestu je okoli osem litrov, na avtocesti 6,5 litra. Med ovinki se karoserija pričakovano nekoliko nagiba, a vse to odpravlja informativen volan. Mercedes se od množice podobnih izdelkov iz nižjega cenovnega razreda loči tudi zahvaljujoč odličnega samodejnega menjanika. Gre za sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik 7G-DCT. Prav tako je GLA suveren na makadamu- štirikolensi pogon 4matic navor na zadnja kolesa predjnim priklopi v trenutku, ko se prednja zavrtijo v prazno. Zaradi vsega naštetega je GLA v primejavi s cenejšim razredom A veliko bolj vsestranski, a tudi dražji …

Mercedes-Benz GLA | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Podatki o vozilu: (Mercedes-Benz GLA 220d 4matic)
Motor: 2.143 cm3, turbo dizelski, 130 kW (177 KM) med 3.600 in 3.800 vrt/min.
Navor: 350 Nm med 1.400 in 3.400 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.258 × 1.790 × 1.492, medosna razdalja 2.699
Prtljažnik (v litrih): 421-1235
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (mešani cikel), izpust 127 g CO2/km
Zmogljivosti: 218 km/h, 7,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 30.790 / 39.310/ 51.895 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)

Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, kombinacija motor-menjalnik, štirikolesni pogon;

Minusi: Končna cena, težko prvi družinski avtomobil, ozka nakladalna luknja prtljažnika;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.