Avto > Testi
27464 ogledov

Na testu: Razkošno velik, pošastno močan, pa tudi zelo drag

BMW XM
1/43
Saša Despot BMW XM
XM je povsem nov izdelek delavnice BMW, s katerim Bavarci na trgu konkurirajo razred višje, modelom kot so lamborghini urus, aston martin DBX in ferrari purosangue. Da bi lahko konkurirali omenjenim modelom, so morali model XM še izboljšati. To so storili z izvedenko red label. Na cesti deluje pošastno, predvsem zaradi "bikovskega nosu" in velikosti, pa tudi moči, čeprav se lahko mimo vas pelje povsem neslišno. Razkošna pa ni samo moč, ampak tudi cena. Test.

Leta 2022 so v Münchnu praznovali 50. obletnico oddelka BMW M. Sledilo je kar pet novih modelov. Najbolj vpadljiv med njimi je nedvomno futuristični SUV, ki v realnem svetu predstavlja tehnološki demo najsodobnejšega priključnega hibrida znamke, ki soustvarja prihodnost BWM M modelov. Hkrati pa je svojevrstna novost povsod povzročila polemike, in nič kaj drugače ni bilo med našim testom.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Kjerkoli smo se pojavili z vozilom, smo bili tema občudovanja, včasih tudi vihanja nosu, predvsem pa velikih oči. XM je povzročil toliko zanimanja in postavljenih vprašanj, kot redkokateri tesni avtomobil do zdaj. Tudi zato, ker se ga, kljub temu, da pod ogromnim motornim pokrovom skriva osemvaljni motor, zadek pa krasijo ogromne izpušne cevi, ni slišalo.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Najmočnejši BMW M do zdaj

BMW XM je namreč prvi hibridni pripadnik oddelka M, hkrati pa tudi najmočnejši BMW M doslej. Pod motornim pokrovom deluje hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljata 4,4-litrski biturbo motor V8 in elektromotor, ki je integriran neposredno v športni osemstopenjski menjalnik.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Poleg tega pa je tudi prvi popolnoma samostojni model M po BMW-ju M1, saj ni zasnovan na nobenem drugem BMW modelu, kot denimo BMW-ji M2, M3, M4, M5 in drugi. Enako je namreč veljalo tudi za BMW M1, s katerim je BMW avtomobilsko javnost presenetil leta 1978 in ni imel ekvivalenta v rednih BMW serijah. Ampak trenutno je čas prevlade SUV vozil, ki predstavljajo več kot polovico vseh prodanih novih vozil v Evropi.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

XM ima zaradi sodelovanja dveh pogonskih motorjev tudi štirikolesni pogon, a na način, da deluje s prioriteto zadnjega pogona, in tako omogoči vozniku »pravi M občutek v vožnji«, hkrati pa so z optimiziranjem prenosov zmanjšali tudi izgube energije. Kot da je bilo to potrebno, bi lahko rekli, saj že osnovni XM pogonski sklop razpolaga s sistemsko močjo 480 kilovatov (oziroma 653 'konjev') in navorom 800 njutonmetrov. Pogonski sklop je sicer utemeljen na najnovejši že peti generaciji BMW-jeve električne pogonske tehnologije eDrive.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

A za boj s ferrariji, lamborghiniji in aston martini, XM je namreč namenjen tistim premožnim, ki zares želijo izstopati, tudi 4,3 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro, pa tudi elektronsko omejenih 250 kilometrov na uro ni dovolj. Zato so za okoli petino višjo ceno ponudili še izvedenko BMW XM red label, ki smo jo preizkušali in razpolaga s sistemsko močjo 550 kilovatov (750 KM) in navorom natanko 1.000 njutonmetrov. Po zaslugi močnejšega bencinskega motorja je pospešek 2,8 tone težkega vozila od 0 do 100 kilometrov le 3,9 sekunde. S paketom M Drivers Package vozilo pospeši do 290 km/h. 

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Spektakularen tudi v temi

Na vozilu je veliko ekstremov, začenši z zunanjim videzom. Česa takega do zdaj še nismo videli na cestah. Kot da vozite pošast, povsod pritegne pozornost. Z osvetljenimi ogromnimi ledvičkami oziroma obroči okoli njih je tudi ponoči spektakularen. Kako velik je BMW XM zares, spoznate šele, ko stojite zraven njega. Od daleč namreč ne deluje tako velikanski, kar so oblikovalci dosegli predvsem z »motilnimi« oblikovnimi potezami, ki so jih precej posneli po že omenjeni legendi BMW-ju M1. Velike ledvičke in dolg pokrov motorja velikosti sicer ne zakrivajo, prav tako pa tudi ne serijska 21-palčna serijska platišča iz lahke litine, ki so bila v našem primeru še palec večja, lahko pa izberete tudi 23-palčne, ampak za malce motilnega elementa poskrbi predvsem izrazita vzdolžna bočna linija. Podoben učinek imajo na zadku tudi razpotegnjene zadnje luči v 3D tehniki.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Salonska notranjost, luksuz tudi na zadnjih sedežih

Manj futurističen in predvsem razkošen, zelo protisloven z zunanjostjo, je XM v kabini, ki je zelo limuzinska. Kupci takega avtomobila se radi pohvalijo pred drugimi, a v kabini si želijo predvsem razkošja in udobja. 

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Kot se za M spodobi, je osredotočen predvsem na voznika. To se odraža tudi v športnih sedežih voznika in sovoznika. Kokpit sicer močno sledi sodobnim BMW smernicam, ki jih je začrtal BMW iX, a na svojevrsten, morda še bolj razkošen način. To spoznate šele, ko sedete na razkošno zadnjo klop. Druga vrsta je t. i. M Lounge, ki so ga navdihnili luksuzni saloni. Sedeži imajo nastavljiva hrbtna naslonjala in vzglavnike, ki izboljšajo udobje, za dodatno udobje so vam na voljo celo posebne BMW M blazinice.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Na zadnji klopi pa imate tudi odličen pogled na zanimivo razčlenjeno oblogo strehe, ki je ponoči osvetljena. Skulpturalno oblazinjenje stropa iz alkantare in integrirana osvetlitev dodata ekstravaganten pridih notranjosti, zaradi česar BMW XM osupljivo spominja na mobilni nočni klub. In če želite v tem občutku uživati v največji možni meri, pri konfiguraciji svojega avtomobila posezite po izbirnem zvoku Bowers & Wilkins z 20 zvočniki in 1500-vatnim ojačevalnikom ter uživajte v koncertnem vzdušju.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Že zaradi velikosti je tudi znotraj zelo prostoren avto. Prostora ne manjka ne na sprednjih ne na zadnjih sedežih, razočara pa lahko le prtljažni prostor. Osnovna prostornina je 527 litrov, ima in popolnoma ravno dno, a hkrati izjemno visok nakladalni rob.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Hkrati arhitektura luksuzne kabine temelji na najsodobnejšem konceptu znamke z ukrivljenim širokokotnim zaslonom, ki združuje 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo s 14,9-palčnim zaslonom na dotik infotainment sistema iDrive 8. Zanimivo, še vedno je na voljo slavni vrtljivi okrogli gumb za hitro premikanje po menijih osrednjega zaslona. Stikal in gumbov je, kot se za izvedenko M spodobi, še vedno veliko.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Predvsem gumbov, ki vodijo do posebnih nastavitev, naj bodo to na volanu, zaslonu, na konzoli med sedežema spredaj. Nastavitev je skoraj neskončno, saj M resnično ponuja vse, kar so si do zdaj izmislili pri BMW - prilagodljivo vzmetenje M professional z elektronsko nadzorovanimi blažilniki, športni diferencial, štirikolesni sistem xDrive z že omenjenim poudarkom na zadnjem pogonu, integrirano prečno upravljanje dinamike, integriran zavorni sistem M sport z udobno ali športno nastavitvijo, ter krmiljenje zadnjih koles, ki velikanu zagotavlja enak rajdni krog, kot ga ima bistveno manjši BMW X3.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

2,8 tone so dobro uravnotežili

BMW XM je prvi avtomobil znamke z novim elektrificiranim osemvaljnikom s tehnologijo M Hybrid, ki združuje evolucijo tradicionalne zgorevalne enote z enim samim električnim motorjem. Osnova je značilen visoko vrtilni 4,4-litrski osemvaljni motor M TwinPower Turbo s turbinskim polnilnikom, ki pa je bil močno posodobljen. 

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Bencinski agregat ima moč 430 kW (585 KM) ter je povezan s sinhronim elektromotorjem s trajnimi magneti z močjo do 145 kW (197 KM). Rezultat je sistemska moč 550 kW (700 KM) in 1000 njutonmetrov. Moč se na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo osemstopenjskega menjalnika.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Pospešek od 0 do 100 km/h je impresivnih in dih jemajoč 3,8 sekunde. Še posebej izjemno je, ker avto tehta skoraj 2.800 kilogramov. Je pa zanimivo, da kljub izrazitemu zvoku osemvaljnika, kot deluje v športnem načinu zvok ni tako rohneč kot v primeru X5 M in X6 M Competition. Ker gre za priključni hibrid, je seveda težji, saj je litij-ionska baterija, ki se jo lahko polni največ s hitrostjo 7,4 kWh, ne pa tudi na hitrih polnilnicah, kot že danes zmorejo veliko cenejši priključni hibridi, ponuja uporabno kapaciteto 25,7 kWh. Pozor, uradni podatek o porabi goriva je manj kot dva litra na 100 kilometrov, v zrak pa izpusti manj kot 50 gramov emisij CO2 na prevožen kilometer. V teoriji. V praksi si ne predstavljam, da nekdo za avto s sistemsko močjo 750 KM in 1000 Nm navora odšteje 203 tisočake in se vseskozi vozi v električnem načinu, to pomeni z največ 140 km/h. To je avto, ki bo voznika silil, da pospeši in posluša zvok osemvaljnika. Z natančno ZF-ovo osemstopenjsko avtomatiko M Steptronic in stalnim štirikolesnim pogonom M xDrive je odličen vozniški avto, čeprav ne smete pozabiti na vztrajnost 2,75-tonske pošasti v ovinkih. To so razlogi, zakaj so ga tovarniško serijsko opremili s športnim diferencialom M, vektoriranjem navora, 48-voltnim sistemom aktivne stabilizacije in štirikolesnim krmiljenjem.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Preširok za marsikatero slovensko cesto

Avto je dolg, 5,1 metra, predvsem pa visok - 1,775 metra in širok - 2 metra oziroma še 20 centimetrov več, če upoštevamo še stranki ogledali. Pogosto med testom se je zdelo, da je preširok za slovenske ceste. To je avto za široke ceste, dolge ravne odseke nemške avtoceste, kjer ne poznajo omejitve hitrosti, tudi avto, s katerim bi se lahko zapodili na dirkališče. Na drugi strani pa se zdi, da sta električni motor in razmeroma velika baterija dodana zato, da bo s tem vozilom dovoljen tudi vstop v mestna središča, kjer je že, v prihodnje pa bo takih omejitev še veliko več, dovoljena le vožnja brez emisij. 

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Športnega talenta mu ne manjka, saj je nepričakovano okreten. Je odličen primer, kaj lahko vrhunska tehnologija športnih avtomobilov naredi z izjemno težkimi avtomobili. Ko ste previdni pri prenosu teže v ovinkih, gre skozi ovinke z minimalnim podkrmarjenjem. Z aktivnimi stabilizatorji nagibanje karoserije presenetljivo ni moteče. 

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Je pa to presenetljivo vsakodnevno uporaben avto, kljub 22 palčnim platiščem - seveda posebnim, dvobarvnim za dva tisočaka doplačil. Tudi v udobnem načinu vožnje je prilagodljivo športno podvozje z jeklenimi vzmetmi trše in povezano s čvrstim vzmetenjem in togo karoserijo, ampak vožnja nikoli ni zares neudobna.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Inženirji so zelo dobro povezali elektromotorja in osemvaljnika. Električni pogon se skoraj takoj odzove, ko voznik želi še več moči, hkrati pa zmore presenetljivo veliko prevoziti na elektriko. Večino poti od Kamnika do Novega mesta smo naredili le v električnem načinu, kljub vožnji po avtocesti. Teoretičnih 80 kilometrov na elektriko ni daleč od resnice, kot tudi ne čas polnjenja baterije - 4,5 ure.
Ko se s polnjenjem baterije iz zunanjega vira ne ukvarjate preveč in jo polnite predvsem z motorjem, bo vaša realna kombinirana poraba goriva okoli 13 litrov na 100 kilometrov, s športno vožnjo nad 15 litrov.

BMW XM | Avtor: Saša Despot BMW XM Saša Despot

Pod črto

BMW XM Red Label se zdi za slovenske razmere popolnoma neracionalen avtomobil. A tudi ta avtomobil bo zagotovo našel kakšnega kupca tudi v Sloveniji, predvsem pa v ZDA, Bližnjem vzhodu, na Kitajskem, pa tudi v kakšnem Londonu bodo pogosti. To je zagotovo avto, ki bo delil mnenja, tako glede videza kot smiselnosti, po drugi strani pa ponuja kombinacijo futuristične zunanjosti, luksuza, kar zadeva notranje udobje, predvsem pa zvok osemvaljnika ali pa povsem tiho vožnjo v električnem načinu. 
Če ste potencialni kupec boste za vozilo odšteli vsaj 203 tisočake, za točno takega, kot smo ga vozili mi, pa zaradi dodatkov, kot so M driver paket (3.000 evrov), premijsko ozvočenje (5.000 tisočakov), platišč (dva tisočaka) in še nekaj podrobnosti 218 tisočakov. "Navadnega" BMW XM pa dobite že za slabih 175 tisoč evrov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 13
  • KoliBon 00:06 27.julij 2024.

    ...nadaljevanje: stransko tapeto v prtljažniku in moraš gledat kable,varovalke...no,za 200k evrovmi tega res ni potrebno !! Pa polica prtljaznika je iz šper plate in samo prevlecena z blagom. Da o tem,da sem pri X6 lahko z nogo spodaj odprl prtljažnik, ...prikaži več, tukaj to ne gre. Skratka...ja,predrag je...je pa res da gre 300kmh. Plusi in minusi. Naslednji bo: Aston Martin DBX 707

  • KoliBon 00:03 27.julij 2024.

    Sem lastnik čr ega XMa. Dejansko je tako kot je napisano. Manjka vseeno morda ,kot sem ga imel v X6, zračno vzmetenje. Najbolj presenetljivo je, da se ljudje kar ustavljajo in snemajo,slikajo avto,no precej neugodno je to. Je pa res ...prikaži več tudi še nekaj: ostali BMWji in podobni se lepo umikajo, ko vidijo tole zverino za seboj. Kar je v bistvu ,bolje. Poraba,kombinirana, je dejansko med 10l in 13l, odvisno od teže noge na stopalki za plin. Nekaj pa je narobe: kljuka pride ispod avta,potem ko odstranis

  • Lion0077 22:41 26.julij 2024.

    Dobro, da ste napisali ceno, da se bo tega avta izogibal kot letala Pariza ob otvoritvi OI... 😁😁😁