Tako kot 3008 je tudi 5008 postavljen na novo konstrukcijsko osnovo STLA Medium. Ena od prednosti platforme je prilagodljivost. 2,9-metrska medosna razdalja v kabino prinaša veliko prostora za potnike, veliko pa ga ostane tudi v prtljažniku. Na račun tretje sedežne vrste je prirastek v dolžino v primerjavi s 3008 skoraj 25 centimetrov, kar se opazi že na prvi pogled. Sprednji del si deli s 3008, so pa morali zato podaljšati streho, vključno s panoramskim oknom, povečali so tudi zadnja vrata, da je vstopanje v tretjo sedežno vrsto enostavnejše.

Poznana je tudi grafika dnevnih luči s tremi "kremplji", sprednja maska brez robov se zdi, kot da se odpira na straneh, znan je tudi logotip. Izjemno kompaktne LED luči so v izvedbi GT serijsko opremljene s tehnologijo Pixel LED. Nekoliko spremenjen je le odbijač z bolj agresivno oblikovanimi sesalnimi luknjami. Iz boka je jasno razvidna razlika s 3008. 5008 je res velik SUV. V primerjavi s prejšnjo generacijo se je v dolžino povečal za 49, v širino za 46, v višino za 44 milimetrov, medosna razdalja je večja za 60 mm.

Nova razmerja so pettisočaku nedvomno koristila. Ni videti le kot raztegnjeni peugeot 3008. Samozavestno držo dopolnjujejo 20-palčna platišča z geometrijskim dizajnom. Streha se spet zaključi z vitkim stebrom, okrašenim z mat kromom. Kroma je sicer manj kot v preteklosti. Zadnje luči z motivom krempljev, ki jih povezuje črna letev, ter odbijač, je 5008 prevzel od manjšega brata. Tam je tudi velik znak Peugeot. Različica GT ima tudi serijsko kontrastno črno streho.

Več udobja za dva v drugi vrsti, a ni več prostora za tri otroške sedeže
Zasnova notranjosti sledi modelu 3008. Če povzamemo, kar že zelo dobro poznamo in smo o tem večkrat pisali v kombinaciji s 3008, je, da je voznikovo mesto ločeno od ostalih potnikov. V središču je 21-palčni panoramski zaslon rahlo ukrivljen proti vozniku, ki se zdi, kot da lebdi nad armaturno ploščo. Ta učinek poveča ambientalna osvetlitev, izbiramo lahko med osmimi barvami, ki v nočni vožnji pričarajo prijetno vzdušje v kabini.

Hkrati pa lahko do zaslona dostopa tudi prednji sopotnik s svoje desne strani. Na levi strani panoramskega zaslona oziroma nad kompaktnim volanom, opremljenim s stikali za hiter dostop do menijev, je instrumentna plošča, na kateri se prikazujejo vse informacije o vožnji (hitrost, merilnik moči, sistemi za pomoč pri vožnji, pretoki energije itd.). Na desni strani panoramskega zaslona je dostopen tako vozniku kot njegovemu sopotniku. Na tem zaslonu lahko upravljate sistem za ogrevanje/klimatizacijo, navigacijo, medije/povezljivost itd.

Ker so izbirno ročico menjalnika prestavili na armaturno ploščo, je med sedežema ostalo veliko skritega in odprtega prostora za shranjevanje, kot so držala za skodelice ali predal za hrambo dragocenejših stvari, za katere ne želite, da so vidna skozi steklo.
Glavna prednost modela 5008 je v resnici njegova prilagodljivost in možnost prevoza do sedem potnikov. Zadnja klop je pomična in deljena v razmerju 40 : 60. Naslonjala lahko poklopimo v razmerju 40 : 20 : 40. V Tretji, v tla zložljivi vrsti sedežev, ne manjkajo nastavljivi vzglavniki. Dostop do njih olajša sistem Easy Access, ki sedežem v drugi vrsti omogoča pomik naprej in tudi nagib. Dodatno so na sedeže v drugi vrsti namestili gumb za lažji preklop sedal. Vstopanje v tretjo vrsto je lahko malce zapleteno za starejše, še bolj to velja za izstopanje. Čeprav so zadnja vrata podaljšana. Otroci pa so med testom kar skočili v tretjo vrsto, brez težav. Celo potegovali so se za sedeža v tretji vrsti.

Pri Peugeotu označujejo prostor za potnike zadaj kot nov standard v razredu športnih terencev. V resnici so še vedno namenjeni otrokom. V našem primeru smo za namen praznovanja rojstnega dneva osedlali vseh sedem sedežev, še z dedkom in babico. En avto smo lahko pustili doma, pa še nazdravilo se je lahko na ta način. Otroška sedeža se v tretjo vrsto namestita enostavno, res pa je prostora za kolena in stopala malo, a ga je bilo za osnovnošolki vseeno na pretek. Sedeža čisto zadaj sta opremljenima z nastavljivimi vzglavniki, potnika v tretji vrsti imata lastna odlagališča.

Tudi svetlo je na zadnjih sedežih na račun res ogromne panoramske strehe. Tudi zračna je kabina dovolj, da se do zadka prebije dovolj piša zraka iz klimatske naprave, ki jo lahko upravljata ločeno potnika v drugi vrsti. Tam je tudi večji ventilator kot v 3008.
V drugi vrsti se sedi zelo udobno. Zaradi drugačne zasnove strehe, ki ne pada pod istim kotom kot pri 3008, je tudi prostora nad glavo več. Zato je občutek, da sedite v večjem vozilu. Kot zapisano je možno klop premikati naprej in nazaj. Na njej lahko sicer sedijo trije potniki. Zanimiv podatek pa je, da na drugo vrsto sedežev, ki jih je mogoče pomikati do 15 cm, za razliko od prejšnje generacije ne morete več postaviti treh otroških sedežev - enega poleg drugega. Pri Peugeotu so se odločili, da to možnost uporablja le majhen del kupcev, in so se zato osredotočili na večje udobje za dva potnika.

Naslonjala sedežev v drugi vrsti je torej možno nagibati in individualno preklopiti v pet položajev, kar potnikom zagotavlja dodatno udobje na dolgih vožnjah. Posebna pozornost je bila posvečena celotni obdelavi sedežev v drugi vrsti, ki so oblečeni v mehke in udobne materiale. To se je izkazalo tudi na daljši vožnji.

Prtljažna vrata so se v našem primeru odpirala s pomočjo električnega mehanizma. Serijsko v opremi GT. Zadnja vrata so sicer precej velika in težka. V petsedežni konfiguraciji prtljažni prostor meri 916 litrov, kar je več, kot smo bili vajeni včasih pri enoprostorcih. V tem primeru bo zadostil tudi bolj zahtevne lastnike, ki s seboj prevažajo res veliko prtljage. Če podremo sedeže v drugi in tretji vrsti se 5008 spremeni že kar v mali dostavnik – z 2.232 litri prostornine. Ko so vsi zadnji sedeži zloženi, ima povsem ravno dno in do dva metra dolgo nakladalno površino. Ko smo imeli postavljenih vseh sedem sedežev pa je volumen prtljažnika le še 348 litrov, dovolj za dva letalska kovčka.

Omeniti velja še dodaten prostor pod tretjo vrsto sedežev, ki ga je mogoče odpreti in ga navpično pospraviti za sedeži, kar zagotavlja dodaten prostor za kovčke in ročno prtljago. Pod sedeži v tretji vrsti je veliko dodatnega prostora za shranjevanje.
Mali motor, elektomotor in baterija
Dizla ni več, saj so vsi modeli 5008 vsaj blago hibridizirani. 5008 je možno izbrati v hibridni različici, pa tudi kot priključni hibrid in kot 100-odstotno električno vozilo. Mi smo preizkusili vstopni model, ki je blagi hibrid, dobro znan že iz modela 3008.

Pogonsko možnost so pri Peugeotu predstavili lani, srce blagega hibridnega motorja z 48 V baterijo z uporabno kapaciteto 432 Wh pa predstavlja turbobencinski trivaljni motor 1.2 PureTech. Dopolnjuje ga elektromotor z močjo 21 kW in navorom 55 Nm. Elektromotor je vgrajen neposredno v inovativni šeststopenjski menjalnik e-DSC6. Skupna moč je 100 kilovatov (136 KM), navor pa 230 Nm. Zanimivo je, da so ga uporabili tudi v novi generaciji serije modelov 5008, ki je večja od 3008, in ko je 5008 polno obremenjen, bi pomislili, da bo imel motor kar precej zahtevno nalogo v tako velikem avtomobilu. V resnici se je motor izkazal za dovolj zmogljivega, ni se naprezal niti na avtocesti. Je kombinacija dinamičnosti in umirjenosti, vendar pa bi si na res dolgih avtocestnih poteh še vedno raje želeli klasični dizelski motor.

Preizkušeni hibridni motor zagotavlja prednost višjega navora pri nižjih vrtljajih, kar cenimo predvsem pri speljevanju. V mestni vožnji smo lahko neslišno speljevali ali obračali avto le na elektriko. Baterija se polni pri zaviranju ali zmanjševanju hitrosti. Čeprav avto deluje precej uglajeno, tudi, ko nas je bilo v vozilu sedem, samodejni menjalnik občasno povzroči rahel sunek pri prestavljanju. V mestnem prometu je povezava elektromotorja dobro vidna zaradi tihega delovanja in indikatorja na infotainmentu. Dinamika blago-hibridnega sistema sicer učinek izkazuje v umirjenem načinu vožnje, v dinamičnem pa je tudi poraba temu večja. Pohvale si zasluži elektromotor, ki dobro kompenzira meje bencinskega turbopolnilnika.

Prednost testiranega motorja je nizka poraba – v kombiniranem načinu smo po podatkih potovalnega računalnika beležili porabo 6,5 l/100 km, v mestu pol litra več. Pri vožnji po avtocesti pa prednost hibridnega pogona izgine. Poraba poskoči na 7,5 litra, ob hitrostih nad 130 km/h tudi do osem litrov in nekoliko čez. Posoda za gorivo ima prostornino 55 litrov, kar zagotavlja soliden doseg.
Podvozje je nastavljeno za udobno vožnjo, kar pomeni dobro blaženje na slabih cestah, tudi makadamskih poteh. Razveseljivo je, da preizkušena različica ponuja visoko vozno udobje na 20-palčnih kolesih. Pohvalimo lahko še zvočno izolacijo, ki doda k prijetnemu potovanju na daljših poteh. Dodatna teža (skupna masa je 1780 kg) zaradi podaljšanja je sicer v primerjavi s 3008 opazna, a podvozje tudi v 5008 ostaja okretno med živahno vožnjo. Zavore si zaslužijo pohvale – njihova učinkovitost je odlična in se tudi ob pogosti uporabi ne pregrejejo. Servokrmiljenje je učinkovito, a bi si želeli še več povratnih informacij s prednjih koles.

Veliko asistenčne pameti
Trenutno ima Peugeot 5008 več kot 40 asistenčnih sistemov, katerih naloga je olajšati vožnjo. Omeniti velja na primer napredni sistem Drive Assist Plus 2.0, ki s pomočjo senzorjev in podatkov spletne navigacije pomaga pri vožnji, predvsem na večpasovnih cestah, kot so avtoceste in hitre ceste.

Prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go skupaj s sistemom za ohranjanje voznega pasu samodejno prilagaja hitrost in položaj avtomobila tako, da ostane na izbranem voznem pasu in spoštuje nastavljeno hitrost. Polsamodejni sistem menjave voznega pasu omogoča avtomobilu menjavo voznega pasu po aktiviranju funkcije in potrditvi z gumbom "OK" na volanu, s čimer odpade potreba po ročnem posredovanju voznika.

Druge pametne funkcije vključujejo samodejno priporočanje hitrosti, ki zahvaljujoč branju prometnih znakov in navigacijskih podatkov prilagodi nastavitev tempomata glede na trenutne omejitve hitrosti. V primeru dežja sistem opozarja tudi, da je treba zaradi varnosti vožnje zmanjšati hitrost, na primer s 130 na 110 km/h na avtocesti. Polavtonomne funkcije pa vedno zahtevajo potrditev s strani voznika.

Pod črto
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je privlačen športni terenec s sodobno in praktično notranjostjo. Kljub temu, da je trivaljnik dobro opravljal nalogo, bi za tiste, ki ste res veliko na dolgih poteh bolj ustrezal dizelski motor, a lahko izberejo priključno-hibridno izvedenko.
Za hibridno različico je treba po ceniku odšteti vsaj 36.150 evrov, kar je 9.000 evrov manj od priključnega hibrida (143 kW/195 KM) in 2.500 evrov več od primerljivega manjšega brata peugeota 3008.