Avto > Testi
6420 ogledov

Ne, ni porsche, to je puma vivid

Ford Puma
1/17
Saša Despot Ford Puma
Zdaj, ko ni več fieste, je vstopni model puma, tako s ceno, kot z velikostjo. Ima pa puma pred fiesto številne prednosti. Zunanje mere razkrivajo, da gre za kompaktni mestni avto, a kljub videzu križanca ostaja lahka in kompaktna, ter presenetljivo radodarna s prostorom, še posebej v prtljažniku. Posebna različica vivid poskrbi za še bolj atraktivno plat vozila.

Puma stavi na dinamičnost in različica vivid želi to dodatno poudariti, predvsem z zunanjimi dodatki. Ne gre za športni, ampak dinamični avtomobil, to moramo poudariti. Dinamično v avtomobilskem besednjaku pomeni, da ima voznik dober občutek pod prsti na volanu, ko hitro vijuga med ovinki, dinamičen pomeni tudi, da avto "potegne", ko to voznik želi, na primer, ko prehitevamo vozilo, ali speljujemo z mesta na semaforju, ko moramo na hitro zamenjati vozni pas ... Pri tem je odzivnost motorja pomembna. Puma ima oboje in še kaj več, še posebej s posebno izvedenko vivid.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Posebne izvedenke niso Fordov izum, saj jih poznamo že zelo dolgo, je pa to še vedno eden od vzvodov, da vozilo, ki je že dalj časa na trgu, proizvajalec na cesti naredi bolj atraktivnega, vidnega, prepoznavnega in se tem vpliva tudi na prodajo. Seveda je pomembno, da ljudje avto na cesti opazijo, kar je danes v množici različnih modelov, še posebej v najbolj konkurenčnem B SUV segmentu, v katerem puma nastopa, zelo težko. In puma je avto, ki na pogled izstopa. Pa ne, da bi kritizirali, to je lahko le pohvala - številni so pripomnili, da na hitro spominja na Porschejev SUV.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Posebna tudi zaradi barve

Ime vivid ruby izhaja iz barve karoserije. Barva je dovolj vpadljiva, da si avtomobil zasluži ime po njej. Puma je razmeroma majhen avtomobil, saj v dolžino meri nekaj več kot štiri metre. Ima izjemno kratke previse, razmeroma nizek profil kabine, zaobljene vogale in glede na dolžino karoserije precej velika, 18-palčna kolesa. Spredaj navduši z veliko črno masko, a tudi z ukrivljenimi linijami v grafičnih LED lučeh, zadaj pa je majhen difuzor. Prav tako cenimo, da je Ford uporabil samo eno pravo izpušno cev in ni šel po poti cenenih imitacij. Streha je črna, prav tako svetleči blatniki in pragovi. Dobra poteza, ki na koncu pusti vtis, da gre za dražji avto, kot v resnici je.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Čeprav je puma kompakten majhen avto, v kabini nimate občutka utesnjenosti. Prevladuje črna, vendar s poudarki rubinasto rdečih šivov na volanu in sedežih. Športni duh vzbujajo obloge v stilu karbona. Sama plastika in materiali so kakovostno obdelani, nič ne škripa. Sedeži imajo zanimivo prevleko in solidno oprijemajo telo. Volan je športno odebeljen, cenimo tudi klasične gumbe. Instrumentna plošča je povsem digitalna, grafika je ena lepših v razredu B križancev, omogoča številne prilagoditve. Modra podlaga na digitalnih merilnikih je že značilna za Ford.

Osrednji zaslon ni največji ta hip, focus je na primer ob prenovi dobil skoraj televizijski zaslon, se pa prav tako kot v primeru digitalnih merilnikov voznik lahko zanaša na odlično grafiko. Hvalimo tudi Sync3 sistem, ki je eden boljših sistemov v svojem razredu in odlično sodeluje z Apple CarPlay in Android Auto. V tej posebni izvedenki fieste velja izpostaviti še zvok, pod katerim se podpisuje znamka Bang&Olufsen, ki je veliko boljši od običajnega standarda v tej kategoriji vozil.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Oprema je na splošno zelo spodobna in čeprav je pogled na klimo videti, kot, da gre za ročni sistem, je samodejni, stopinje se izpisujejo na zaslonu. Vozniku je v pomoč tudi navigacija, parkirne kamere, ogrevanje sedežev in volana, prilagodljivi tempomat in pravzaprav vse, kar je bolj običajno v kategoriji večjih avtomobilov.

Prtljažnik kot v številko večjih avtomobilih

Največja prednost pume v svojem razredu pa se skriva za petimi vrati – v prtljažniku. 456 litrov prostornine prtljažnika je veliko, kar 54 jih je spretno skritih pod podom. Tam se skriva MegaBox, skrivni prostor, katerega posebnost je odtočno dno. Če morate na primer prepeljati nekaj umazanega v prtljažniku, lahko škatlo poškropite z vodo, ki bo odtekla skozi čep iz avtomobila.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Ruby vivid edition poganja znani trivaljni turbobencinski motor s prostornino enega litra in močjo 114 kW/155 konjev, podprt z blagim hibridnim zagonskim generatorjem. Slednji shranjuje obnovljeno energijo v majhni bateriji z napetostjo 48 V in jo uporablja v primeru potrebe po močnem pospeševanju. Električni motor poleg 190 Nm bencinskega motorja zagotavlja do 50 Nm navora. Puma je s tem motorjem poskočna, predvsem pa cenimo odzivnost motorja. 155 konjskih moči naredi majhnega križanca tudi zabavnega, k temu pripomore tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik. In poraba, na testu smo jo ukrotili pri povprečju 6,6 litra 100 kilometrov.
Tako motorizirana in dobro opremljena puma kraljuje tudi na vrhu cenikov in stane 33 tisočakov, oziroma 27.000 tisočakov ob vseh upoštevanih popustih.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 5
  • Tadej 11:06 20.maj 2024.

    Iščem porscheja pa ga ne najdem. Vidim samo precenjenega forda z motorjem od vrtne kosilnice.

  • AnGus 09:43 20.maj 2024.

    Sem vozil nekoč Pumo po Nemčiji. Velik prtljažnik sem iskal zaman. Poskočnosti nisem zaznal. 3-valjni motor je anemičen. Poraba je bila pri 7,2 l/100 km, kar je za tak avto nesprejemljivo. 10 l star dizel bi imel na isti relaciji ...prikaži več porabo 4,5 l. Vstopna cena 28 k€ po vseh popustih?! Fiesta se je začela nekje pri 14 k€... nihče ne rabi takih in podobnih navitih kosilnic.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:00 20.maj 2024.

    Narod bi radi spravili nazaj na topolinote,ka te je