Čeprav clio šele z letošnjim letom izpolnjuje pogoje, da je lahko tudi starodobnik (prva generacija je bila predstavljena leta 1990), pa je to eden tistih modelov, ki se je že zapisal v avtomobilsko zgodovino z zlatimi črkami. Najbolj prodajan francoski avto v svetu, tudi v Evropi je vedno v samem vrhu, na slovenskih cestah pa je tako ali tako vladar cest že leta – nič čudnega, da mu tudi zaradi tega, ker ga izdelujejo v Novem mestu, pravimo najbolj slovenski avto – s predhodno generacijo je bila na prodaj tudi različica clio I feel Slovenia.
Kljub hvalospevom, ki jih vedno prinaša in zaradi katerih ga Slovenci radi kupujejo, pa smo ga pogosto novinarji tudi grajali. Vedno se je našla kakšna pripomba, ali so bili to črički v armaturni plošči, stikala, raztreščena po vsej kabini, tudi trda plastika, ki je puščala praske … Ko sem se decembra leta 2018 kot eden prvih Slovencev, če ne prvi, usedel in zapeljal s prototipnim vozilom, sem v članku objavljenem na tem portalu, zapisal, da sem navdušen – čeprav takrat sploh še nisem mogel preizkusiti določenih stvari – na primer nove in revolucionarne multimedije s tabličnim zaslonom.
Oblikovno je bil clio kot clio, športen, zdaj z obrazom megana, občutek, ko sem sedel za volan in se z njim tudi zapeljal nekaj testnih krogov na Renaultovi testni stezi v okolici Pariza, pa mi je dal vedeti, da bo, če bo še cena prava, konkurenca malemu Francozu spet zrla v hrbet.
Počakal in dočakal sem še na serijski izdelek, v lansirni novi oranžni barvi in z najbolj športnim paketom opreme RS. Pod pokrovom testnega vozila je bil enolitrski trivaljni turbo motor s 74 kilovatov moči (100 KM) in ne več 0,9-litrski trivaljnik.
Pri obliki gre za evolucijo, saj so želeli že od prej znani dinamični obliki dodati še bolj dinamično vožnjo. Kar gre izpostaviti, je, da ohranja mere predhodnika, čeprav je znotraj precej prostornejši, predvsem v prtljažniku, pohvalim pa lahko, da ima clio serijske polne LED žaromete, spredaj in zadaj, vključno z meglenkami, ki so ponoči poskrbeli za dobro vidno na cesti in vsekakor pripomorejo k manj utrujajoči in bolj varni vožnji.
Notranjost je revolucionarna. Kje začeti? Prav nič ni več tako, kot je bilo. Testni avtomobil je imel 10-palčne digitalne merilnike, na katerih smo lahko prilagajali podatke, od navigacije do hitrosti. Ena zanimivost, na merilnikih je izrisana podoba clia, prav tako oranžnega kot je bila karoserija vozila – ko na primer vključite smerni kazalec za zavijanje levo ali desno, se smernik prižge (levi ali desni) tudi na animirani podobi na merilnikih. Testni avtomobil je ponudil skoraj vse, kar lahko novi clio ponudi, tudi 9,3-palčni pokončen osrednji zaslon v obliki tablice (paket navigacija je vrednoten na 650 evrov). Gre za enega najbolj odzivnih zaslonov na dotik trenutno na trgu, odzivnost je podobna kot pri računalniških tablicah – dotakneš se ekrana in ukaz je izvršen.
Pohvalim lahko tudi enostavnost iskanja krajev, restavracij, znamenitosti, saj vtipkamo ključno besedo in navigacija nam izriše najkrajšo pot do cilja. Vsa navodila potekajo v slovenskem jeziku, kar nekateri avtomobili konkurenčnih francoskih znamk na primer še ne znajo. Všeč mi je volan, zelo športen, s perforiranim usnjem z vdolbinicami za boljši občutek pod prsti, tako smo tudi lažje občutili dogajanje izpod koles. Krmiljenje je natančno in z zmogljivim podvozjem je občutek kljub trivaljniku lahko prav športen. Na volanu in ob volanu so zbrana vsa stikala, pomembna za varno vožnjo voznika, pohvalno pa so pri Renaultu izpostavili nekatere gumbe oziroma stikala in jih naredili dovolj velika (klima in ventilacija), da vozniku ni treba niti pogledati proti sredinski konzoli, da bi povečal ali zmanjšal temperaturo v vozilu. Ob strani in na sredi armaturne plošče ostajajo nekatera lična fizična stikala za krajši dostop do ključnih sistemov. Kar me je morda še bolj prepričalo kot do zdaj našteto, sta naslednji stvari – sedeži spredaj, ki so veliko tanjši, a udobnejši in z dovolj bočnega oprijema. Položaj za volanom je zdaj enostavno nastaviti. Če si pri starem cliu kar padel »v luknjo«, sedaj lahko sediš pregledno visoko ali športno nizko.
Še bolj pa so me prepričali materiali in končna obdelava, stvar, ki smo jo venomer kritizirali, ko smo vozili clia – ali je kaj škripalo, žulilo, na sijoči trdi plastiki je bilo polno prstnih odtisov. Zdaj so materiali mehki, trda plastika je le še na notranjih oblogah nekaterih odlagališč, ki jih je predaj ogromno, vključno v naslonu za roko voznika oziroma sopotnika. Gumbi za električno odpiranje stekel imajo posebne vdolbinice in so obdelane s kakovostnim materialom – občutek ni nič drugačen kot v premijskih in veliko dražjih avtomobilih. Brezžično polnjenje telefona deluje hitro sredinsko odlagališče je dovolj veliko, prav tako lahko potnika spredaj med sedeža odložita vsak svojo plastenko. Tudi telefon lahko preko kabla polnita vsak na svojem lepo dostopnem USB vtičniku, dva pa najdemo tudi zadaj.
Kaj sploh lahko pograjam? Prostora za noge potnikov na zadnjih sedežih ni na pretek. Hrbtišče sedeža je dobro zaščititi, če ne želite imeti povsem umazanega, saj otroci v otroških sedežih s svojimi malimi nogicami hitro sežejo do hrbtišča sedeža. Prtljažnik je nadpovprečno prostoren, po litrih je primerljiv že z meganom. Je precej globok, z zelo visokim nakladalnim robom – na premieri v Parizu so mi povedali, da zato, ker je tako manj škode, če pride do naleta od zadaj. V redu, me je pa zmotil način odpiranja prtljažnika, sploh pozimi, ko je takoj umazan zaradi soli in druge umazanije na cesti. Ob odpiranju si venomer umažeš roke, prav tako pa je slabo pod logotip skrita tudi kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, zato je treba s seboj nositi čistilo in krpico, da sproti brišete lečo kamere, drugače na osrednjem zaslonu ob vzvratni vožnji, razen piskanja senzorjev, ne boste videli nič. Kamera sicer prikazuje 360-stopinjsko sliko okoli vozila – kakovost slike ni presežek, je pa še vedno odličen pripomoček.
Posvetimo se še vožnji in asistenčnim sistemom. Litrski turbo bencinski motor je bil kombiniran s petstopenjskim ročnim menjalnikom, pomanjkanje šeste prestave se ni izkazalo za preveliko. Ročica menjalnika je sicer precej pokončna, prestavni hodi pa so odmerjeni tako, da se avtomobil tudi pri 140 km/h ali še več, pelje zelo mirno, v kabino se iz motornega prostora ali pa od zunaj prebije presenetljivo malo hrupa oziroma piša vetra. Motor se značilno za trivaljnike rad zavrti v visoke vrtljaje in se je izkazal za zelo vsestranskega. Dobro pospešuje v mestu, udobno se pelje na avtocesti ali na podeželski cesti. Računajte na porabo bencina pod sedmimi litri. Pelje se zelo lahkotno, med ovinki tudi športno, zmoti le to, da se, tako kot je bilo to za vozila Renault znano že v preteklosti, prehitro vklopi ESP sistem in ne dovoljuje pretiranih užitkov pri drsenju skozi ovinek.
Testni avtomobil je imel kopico serijskih asistenčnih sistemov, vključno s sistemom za preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev in sistemom za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu je del doplačljivega paketa multisense, ki prihaja skupaj s kamero za vzvratno vožnjo s 360-stopinjsko sliko za 720 evrov. Testni avtomobil je imel sicer za 2.800 evrov dodatkov, ob naštetem še sredinski zaslon za roko, oblazinjenje RS line z rdečimi dekorativnimi šivi, posebna RS line 17-palčna lahka platišča, oranžna barva stane 570 evrov …
Končna cena z vsemi dodatki je segla do 17.310 evrov, kar je gotovo še eden od adutov vozila in zagotovilo, da bo ostal kralj slovenskih cest.
Podatki o vozilu: (Renault clio TCe100 Intense)
Motor: 999 cm3, turbobencinski, trivaljni
Moč: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 160 Nm pri 2.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.050 × 1.798 × 1.440, medosna razdalja 2.583
Prtljažnik (v litrih): 391-1.069
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 116 g/km
Zmogljivosti: 187 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 10.990 (osnovni) 14.590 (testni)/17.310 (testni z dodatno opremo in popustom)
PLUSI: LED žarometi, motor, sedeža spredaj, prtljažnik, materiali, multimedija, cena;
MINUSI: Pri odpiranju prtljažnika si vedno umažeš roke, kamera zadaj je slabo zaščitena pred umazanijo, občutljiv ESP;