Avto > Testi
4404 ogledov

Ne zmagovalca na testu, novinarji bi domov odpeljali drug avto

PRIMA test karavani asistenčni sistemi PRIMA
Avto je eden najbolj neracionalnih nakupov. Pogosto pred razumom zmagajo čustva. Temu lahko rečemo tudi faktor X.

V zadnjem PRIMA testu (zmagal je VW passat) smo primerjali poslovno-družinske karavane D razreda. V PRIMA testu se šest medijev in okoli 20 novinarjev, ki smo z avtomobili na primerjalnem testu preživeli veliko časa in prevozili veliko kilometrov v različnih razmerah, dajemo poudarek na merljivih in občutljivih zadevah.

PRIMA test karavani asistenčni sistemi | Avtor: PRIMA PRIMA

Test uredništev Avto Okronali smo najboljši poslovno-družinski karavan ta hip

Vsaj tri četrtine ocene je merljive, naj bo to prostornost prtljažnika, kabine, ergonomski del, cena, stroški vzdrževanja in servisiranja vozila – torej tudi stroški lastništva, ki v razredu poslovnih avtomobilov igrajo pomembno vlogo. Na drugi strani je pomemben tudi Faktor X, kakor smo na PRIMA testu označili kategorijo, ki je nemerljiva, ampak gre za subjektivno oceno. V njo vključujemo videz vozila, počutje za volanom, nedoločnike, kaj ima nek avtomobil, kar drugi ne ponujajo. Ocenjujemo posebnost na cesti in prepričljivost celotnega paketa. Nemalokrat se zgodi, da na PRIMA testu ne zmaga avtomobil, ki nam je najbolj všeč in bi ga odpeljali domov.

PRIMA test: Koliko goriva porabijo karavani srednjega razreda? | Avtor: PRIMA PRIMA

Avtomobilsko zavarovanje Primerjava Avto Primerjava: Najdražji in najcenejši karavan za vzdrževanje

Seveda je pri subjektivni oceni zelo pomembno, kako nov oziroma kako star je avtomobil. Zelo opazno so tako oblikovno, predvsem pa tehnloško, avtomobili drugačni že po štirih letih na trgu. In pri poslovno-družinskih karavanih je bila razlika precej očitna, sploh najstarejši ford mondeo, ki je sicer tehnološko zelo dobro posodobljen v nekaterih segmentih težje skrije leta, spet drugje, predvsem v počutju pa je boljši od marsikaterega karavana, saj je še iz stare šole, ko sta bila prostornost in udobje bolj pomembna kot danes, ko je bolj pomembno, da so avtomobili digitalizirani.

Škoda superb in VW passat sta bila še pravočasno posodobljena, insignia, ki je še del projekta z GM, je bila že na začetku tako dobro zasnovana, da je še danes videti moderna, sploh s posodobitvami v kabini. Največji osmoljenec testa, kjer prevladuje racionalnost, pa je peugeot 508, oblikovno najbolj atraktiven model, ki bi ga največ novinarjev med vsemi kandidati najraje odpeljalo v svojo garažo, če bi ocenjevali zgolj po čustveni plati.

Peugeot 508 Night vision | Avtor: Saša Despot Saša Despot

PRIMA test: Koliko goriva porabijo karavani srednjega razreda? PRIMA TEST Avto Razkrivamo razlike v porabi goriva primerljivih dizelskih karavanov

Daleč »največ subjektivnih« točk smo tako novinarji prisodili peugeotu 508 SW, kar pomeni, da bi ga tudi največ, če bi gledali samo čustveno plat, odpeljalo v svojo garažo. V prvi vrsti na račun oblike in tudi počutja v kabini, predvsem na sprednjih sedežih, kjer je z i-cockpitom, s športnim volanom in k vozniku usmerjeno kabino ter vgrajenimi nadstandardnimi materiali, najbolj poseben med vsemi. V razred poslovnih-družinskih karavanov vnaša tudi nove tehnologije, kot je infrardeča (IR) kamera, ki v slabem vremenu ali temi prepoznava živali in ljudi ter na to opozarja voznika.

Prenovljeni volkswagen passat | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

PRIMA test karavani asistenčni sistemi Naša primerjava Avto Trenutno najbolj napreden avto v svojem razredu je ...

Peugeotu 508 SW smo med vsemi pripisali največ točk za izgled in posebnosti, pri notranjem počutju pa je za točko oziroma dve, predvsem zaradi manj prostora za glavo na zadnji klopi v primerjavi s konkurenti, zaostal za insignio, passatom in superbom. Če gledamo zgolj izgled vozil sta si drugo mesto delila superb in talisman, na konec seznama pa smo postavili mondea in passata.

Passat je prepričal s posebnostmi, ki jih nima nihče drug v razredu, predvsem z naprednimi tehnološkimi rešitvami kot so sodelovanje navigacije in sistemov za poseg v zavorni in krmilni del vozila, kar pomeni, da vozilo že pred nepreglednim ovinkom ali križiščem, oziroma izvozu z avtoceste samodejno prilagodi hitrost razmeram na cesti, superb pa s številnimi pametnimi rešitvami, ki vožnjo in prevoz naredijo prijetnejši.
 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.