Francoska znamka Citroën je skozi skoraj vso svojo zgodovino proizvajala avtomobile, ki so sloveli po oblikovnih posebnostih, kar v veliki meri velja tudi za njen aktualni najmanjši športni terenec citroën C3 aircross, ki smo ga Na Žurnal24 preizkusli na podaljšanem testu. Tokrat smo se posvetili dizajnu, ki je ena najmočnejših plati križanca.
Citroën C3 aircross s svojo obliko gotovo izstopa iz povprečja majhnih športnih terencev in na nek način, čeprav je ta trend pred njim začel že C4 cactus, nadaljeval pa »navadni« citroën C3, pri opazovalcih vzbuja mešane občutke.
Na prvi pogled bi lahko rekli, da deluje kot kakšen »buhtelj«, a bi mu s tem gotovo naredili krivico, saj takšna oblikovna zasnova ima svoj namen in vzbuja občutke, da bi lahko z njim prišli kar daleč. Pripomogla pa je tudi k temu, da je potniška kabina, kljub razmeroma majhnim zunanjim meram avtomobila, lahko zelo prostorna in da v notranjosti bolj kot športni terenec daje bolj vtis klasičnega enoprostorca.
Zaobljena škatlica
Na prvi pogled citroën C3 aircross morda res deluje nekoliko škatlasto, vendar pa so oblikovalci njegove linije zelo zaoblili, tako da je končni učinek precejšnje zmehčanje celotnega vtisa avtomobila in zares se je treba potruditi, da na njem najdete kakšen oster rob ali zares ravno ploskev.
Precej visoka ramenska linija in nizek zgornji del s šipami, ki je lahko tudi drugačne barve kot preostali del karoserije, kar je veljalo tudi za testni avtomobil, poskrbi za navidezno znižanje avtomobila, precej visok osrednji del pa je z različnimi elementi tudi dovolj razčlenjen, da nekako zabriše vtis višine.
Škoda le, da citroën C3 aircross na vratih nima zračnih blazin, ki jih poznamo s citroënov C3 in C4 cactus prve generacije, saj te ne bil karoserije le zaščitile pred zunanjimi vplivi, ampak bi tudi poskrbele za optično razbitje velikih pločevinastih površin. Vsekakor za prijetno vizualno popestritev poskrbijo vzvratna ogledala, ki na pecljastih nosilcih precej izstopajo iz karoserijske linije.
Dva obraza
Kaj pa prednji del? Gotovo je nezmotljivo citroënovski, kar pomeni, da je tudi precej samosvoj. Zato, da avtomobil ob svoji višini ne bi deloval neskladno, je pokrov motorja kar močni dvignjen, zato je visoka tudi prednja površina motornega prostora, ki bi lahko bila zato pusta. A ni, saj so ji oblikovalci dali poseben značaj.
Njeno pojavo bi še najlaže povezali s človeškim obrazom, saj spodnji srebrni del odbijača deluje kot brada, nad katerim so velika usta v obliki maske hladilnika. Citroenov znak bi lahko bil nos, navzgor privihane dnevne luči pa oči, ki druge voznike opozarjajo, da smo na cesti tudi mi. Kaj pa žarometi? Ti bi lahko bili lica.
Enako bi lahko opisali tudi zadek, le da je ta v nasprotju s prednjim delom, ki kljub zaobljenim linijam daje precej resen in že kar nastopaški vtis, precej bolj dobrodušen, k čemur gotovo pripomorejo precej velike luči in trapezast navzgor razširjen prostor za namestitev zadnje tablice.
A ne pozabimo. Kljub temu, da ima samo prednji pogon, v opisu delovnih nalog citroëna C3 aircrossa piše tudi , da je športni terenec, na kar močno namiguje tudi z videzom. V tem pogledu gotovo izstopajo velika kolesa, za podkrepitev vtisa pa poskrbijo tudi diskretne a nezgrešljive obrobe okrog blatnikov in pragov. Seveda pa tudi črni spodnji deli odbijačev, ki ga podčrtajo še srebrne zaščitne plošče. Dodajmo pa še, da si športnega terenca kar ne moremo predstavljati brez vzdolžnih strešnih nosilcev, ki jih citroën C3 aircross seveda ima.
Zadržano, a ne prav zares
Kaj pa notranjost? Ta deluje precej bolj zadržano od zunanjosti, kar pa ne pomeni., da nima samosvojih elementov. Izstopajo predvsem oranžni okraski, ki poskrbijo za popestritev, armaturna plošča pa je tudi dovolj razčlenjena, da se oko ne naveliča prehitro.
Posebno poglavje so sedeži, s katerimi C3 aircross, tako kot tudi marsikateri drugi sodobni citroën, izstopa iz povprečja, saj so precej široki in na videz zelo ploski. S kljub temu so tudi udobni in povsem dobro zadržijo telesa voznika in potnikov, tudi če se avtomobil nekoliko bolj nagiba, kar pri njegovi višini in mehkosti podvozja lahko tudi pričakujemo.
Ciitroën C3 aircross je torej oblikovno precej samosvoj avtomobil, s čimer povsem ustreza izročilu znamke, ki je vedno slovela po avtomobilih, ki so oblikovno izstopali iz povprečja. Spomnimo se le spačka, amija, DS-a, meharija, GS-a, dyane, vise, BX-a, ki so le nekateri od številnih kreacij, ki so Citroënu zagotovile ugled proizvajalca avtomobilov, ki se zadev loteva nekoliko po svoje. Gotovo je eden od takšnih tudi citroën C3 aircross?