Naraščajoča priljubljenost SUV-jev ni več nastajajoč trend, temveč dobro dokumentirana realnost evropskega avtomobilskega trga, ugotavljajo pri analitskem podjetju JATO Dynamics. V prvem polletju so SUV vozila predstavljali 49,5 % vseh registracij novih avtomobilov v Evropi – prevedeno v številke to pomeni okoli 2,74 milijona enot. Medtem, ko se je obseg zmanjšal za 4 % v primerjavi s prvim polletjem 2021, je bil padec bistveno nižji od splošnega tržnega nihanja -14 %. Razlogi za to ostajajo nespremenjeni – to je velika modelska izbira, izboljšana ponudba izdelkov in želja potrošnikov po višjem vozniškem položaju.
Lažje vstopanje, preglednost, visoko sedenje
Prav to ugotavljajo tudi pri slovenskem Peugeotu. V intervjuju za zurnal24.si (celotni intervju bomo objavili v prihodnjem tednu) je direktor podjetja P Automobili Import, ki v okviru skupine Frey Slovenija, vodi prodajo znamke Peugeot v Sloveniji, Adam Kavšek dejal, da je poleg oblike za priljubljenosti SUV vozil zaslužno tudi staranje prebivalstva in voznikov. Kot kažejo prodajne številke so SUV-ji kot avtomatski menjalniki. Ko ga enkrat preizkusiš, ne moreš več brez njega.
"Predpostavimo, da nekdo menja avtomobil na deset let in se pri štiridesetih letih prvič usede v SUV. Najprej, kar opazi med prednostmi, je višje sedenje. Pri petdesetih letih so te prednosti še bolj izrazite. Sploh starostniki pa pri SUV-jih cenijo, kako se v avtomobil vstopa, izstopa, kako se sedi. Da ne omenjamo preglednosti," je v intervjuju povedal Kavšek, ki je še dodal, da je veliko kupcev enoprostorcev zaradi krčenja modelske ponudbe izbralo prav SUV vozilo.
6 od 10 vozil SUV
S strani slovenskega prodajalca Peugeotov smo pridobili tudi podatke o deležu prodanih Peugeotovih SUV-jih za zadnjih 7 let znotraj celotne modelne palete francoskega proizvajalca vozil. "Startali smo z modelom 2008. Prvo leto je bil delež glede na celotno število prodanih vozil okoli štiri odstotke. Že kmalu so se prodajne številke močno povečale. Že leta 2016 so SUV vozila predstavljala eno tretjino celotne prodaje Peugeota. V zadnjih letih je več kot vsako drugo vozilo znotraj prodajne modelske palete Peugeota SUV. Smo nekje na 55-60 odstotkih. Letos je sicer delež malo padel, predvsem zaradi nekaterih proizvodnih omejitev modela 2008, hkrati pa je zelo uspešen povsem novi model 308, ki ni SUV. Resnično od prvega dne dalje smo zelo zadovoljni s prodajo 308," je povedal Kavšek.
Leta 2016 je bil tako delež SUV-jev znotraj modelske palete Peugeot v Sloveniji že 32,13 odstotka, leta 2017 48,67 odstotka, leta 2019 pa je bil največji, in sicer 59,14 odstotka. Od leta 2019 do 2021 je bil delež SUV-jev konstantno okoli 55-odstoten, leta 2022, pa na račun omenjenih proizvodnih omejitev modela 2008 46,01 odstotka.
Za preboj priljubljenosti je bil poleg modela 2008 najbolj zaslužen model 3008. To je bil ob predstavitvi znanilec nove dobe oblikovanja znamke in dokončno digitaliziranega i-cockpita. Leta 2017 si je prislužil tudi naziv evropskega avta leta 2017. Na trgu je bil precej uspešen, saj jih je v dobrih štirih letih na ceste do prenove zapeljalo več kot 800 tisoč, konec poletja pred dvema letoma pa je k nam prišel v prenovljeni podobi, tako oblikovni kot tehnični.
Navigacija, grip control in videocheck
Ker se na testih redko povsem podrobno posvetimo določenim tehnologijam, bomo tokrat v okviru podaljšanega testa preverili, zakaj so SUV-ji tako priljubljeni v Evropi in pri nas, posvetili pa se bomo še trem zanimivim tematikam, in sicer sistemu grip control, ki izboljšuje oprijem na spolzkem terenu in razširi možnost uporabe tudi na neutrjene terene. Raziskali bomo, kako so v Peugeotih napredovale navigacije. Pri Peugeotu so se navigacije v vozilu lotili malo drugače, in sicer v navezavi z aplikacijo My Peuegot in TomTom. Na primeru modela 3008 pa bomo preverili tudi Peugeotovo servisno storitev Videocheck.
Videocheck je digitalna aplikacija, ki omogoča komunikacijo s stranko brez osebnega kontakta. Če serviser, ki opravi dogovorjeni poseg na vozilu, ugotovi dodatne nepravilnosti ali obrabo delov uporabi storitev Videocheck. Serviser posname kratek video in ga skupaj s predračunom posreduje stranki v potrditev preko SMS-sporočila ali elektronske pošte. Cilj je izboljšati preglednost servisnih storitev. Kot so nam povedali pri Peugeotu je z uporabo tega digitalnega orodja stranka bolje seznanjena, kje in zakaj priporočajo dodatne posege in lahko na ta način hitreje in pravilno sprejme odločitev.
Korejci so povozili Evropejce samo si poglejte na YouTubu znamke KIA in Hyundai ki jih prodajajo v ZDA in Koreje.