Captur prve generacije je za Renault zgodba o uspehu. Francozi so pravi čas predvideli, kakšnih avtomobilov si bodo Evropejci zaželeli, da bodo kupci delovali modno, bodo zaradi višjega sedenja imeli dober pregled na cesto in lahko zaradi uporabnosti vozilo vsestransko izrabljali. Tako je captur od predstavitve dalje leta 2014 le stopnjeval svojo prodajno prisotnost na trgu, po medgeneracijski prenovi pa kar ne popušča s tempom pri prodaji. Za primerjavo - koncern Volkswagen je šele nedavno na polno stopil v segment malih križancev z vsemi svojimi ljudskimi znamkami, potem ko je bil kolač že dodobra razrezan in pojeden.
Zdaj je še čas, da aktualni captur pred prihodom naslednje generacije, ki je bila že najavljena, pokaže nekaj dodatne zrelosti in napredka. Temu je tudi cenovno prilagojena najvišja stopnja opreme outdoor. Že z imenom nakazuje, da si outdoor upa iti še nekoliko dlje po kolovozu, v praksi pa temu služi Extended Grip sistem prerazporejanja motornega navora na slabši podlagi, ki se ga vklopi z vrtljivim gumbom med sedežema. Čudežev v globokem snegu ali blatu sicer ne gre pričakovati, tudi gume ostajajo povsem običajne, a imeti na rezervi takšen sistem v avtu prav gotovo ne more škoditi.
Outdoor oprema je tudi sicer bogata, tako tako kot se pritiče vrhu cenika. Zelo všečen je dvobarvni dizajn zunanjosti, ki pri tovrstnih avtomobilih, prvenstveno namenjenih ženskim uporabnicam, še kako šteje. Temna stekla in dvobarvna platišča, pa imitacija usnja, LED osvetlitev in svetle stopalke pa bi morale pritegniti tudi nasprotni spol.
Močna plat capturja je notranja prostornost oziroma vsesplošna uporabnost. Veliko je prostora za odlaganje stvari, medtem ko je upravljanje z avtom nenaporno. Najboljša oprema se odraža v R Link multimediji, ki prepoznava tudi Android Auto, žal pa bo prva generacija capturja tako kot prejšnji renault clio šel v zgodovino brez nekaterih (doplačljivih) asistenčnih sistemov, celo takšnih, ki bodo že čez tri leta obvezna serijska oprema slehernega avta, ne glede na njegovo ceno. Najbolj imam v mislih sistem prepoznave nevarnosti in samodejnega zaviranja AEB. Paket z vzvratno kamero, tudi prednjimi parkirnimi senzorji in prepoznavanjem mrtvega kota stane 500 evrov in je zelo priporočljiv vložek v več varnosti ter manjše oziroma ničelne izdatke za popravila karoserije.
Captur ni avto, ki bi ga kupil zaradi želje po dinamični vožnji. Preveč je kolebanja v ovinkih in vožnja ni tako mirna kot to znajo nekateri sodobnejši tekmeci. Raje ima nenaporno nabiranje kilometrov. Temu je namenjen tudi opcijski avtomatski menjalnik, ki ga je imel za pokušino vgrajenega testni avto. In za pokušino še novo pridobitev, 1,3-litrski turbo motor, razvit v sodelovanju z Mercedesom, ki obljublja za ta razred neobičajno visoko konjenico.
Na žalost pa je menjalnik z dvojno sklopko pri capturjevih bencinarjih namenjen le temu športnemu motorju, kar nekako ne gre vštric z osnovnim poslanstvom avta. Kombinacija športnega menjalnika in športnega motorja ni slaba. Moči je za tovrsten avto čez glavo, šviganje po opravkih zagotovljeno. A če je kombinacija pri sorodnikih, kot sta renault kadjar in nissan qashqai smiselna, je pri capturju nekoliko pretirana oziroma neizkoriščena. Če bi res želeli dinamičnega križanca, vam ga zgolj sposoben menjalnik in motor ne moreta pričarati.
Ne, captur je bolj avto tipa "vžgi-spelji-pozabi", zato je škoda, da avtomatike ne omogočajo pri ostalih dveh cenejših in šibkejših bencinskih različicah, temveč le še pri ne pretirano radoživem dizlu, ki je namenjen za daljše proge. Takšen menjalnik namreč udobje vožnje res občutno dvigne, kar bi znali ceniti še posebej starejši uporabniki avta, ki ne potrebujejo niti dizla, niti najmočnejšega bencinarja.
Captur torej še naprej ostaja predvsem zelo uporaben vsakdanji avto, ki mu oprema outdoor doda obilico šarma, medtem ko bo morala kombinacija sicer dobrega motorja in menjalnika za polni izkoristek potencialov počakati na naslednjo generacijo. Cena najmočnejšega in najbolj udobnega aktualnega capturja se na papirju začne pri ne ravno nizkih 22.740 evrih, k sreči gre računati še na Renaultov popust.
Podatki o vozilu (renault captur outdoor)
Motor: 1.332 cm3, bencinar
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 250 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.122 × 1.778 × 1.566, medosna razdalja 2.606
Prtljažnik (v litrih): 377 - 1.235
Poraba na testu: 7,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 125 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 18.740 (TCe 90), 22.740 € ( TCe 150 EDC)
Konkurenti: VW t-cross, seat arona, peugeot 2008, opel crossland, kia stonic, hyundai kona ...
PLUSI: praktičnost, enostavnost uporabe.
MINUSI: ni veliko aktivnih pomagal.
Govno od avta. Imel eno leto in prodal.