Še leta 2020 je usoda Mitsubishija, ki je v Sloveniji s svojimi legendarnimi modeli, tudi ASX, pustil močan pečat, visela na nitki. Mitsubishi je del zavezništva Renault-Nissan-Mutsibishi. Omenjalo se je, da se znamka poslavlja od Evrope. Ker se juha nikoli ne poje tako vroča, kot se skuha, so se kasneje premislili. Po nekaj mesecih je prišla na dan novica, da razmere vendarle niso tako vroče. Čeprav je znamka omejila razvoj novih modelov za Evropo, je napovedala, da bo ponudila dva modela, ki sta bližnja sorodnika Renaulta, partnerja v omenjenem zavezništvu.
Ponujenih je bilo več možnosti, v lanskem letu pa smo izvedeli, da bo bližnji sorodnik nekoč predvsem med starejšimi in družinskimi kupci priljubljenega mitsubishija ASX prenovljeni renaultov križanec captur. A to je bila za znamko Mitsubishi pomembna novica, saj ima, z določenimi prilagoditvami, zdaj na prodaj model v B SUV razredu, ki je v Sloveniji med najbolj iskanimi in želijo z njim nagovoriti poleg novih tudi svoje stalne kupce, ki že poznajo storitve in servis znamke. In, če ne bi bilo ASX-a, bi vozilo iskali drugje.
Digitalen in prostoren
ASX, kar pomeni Active Sports X-over, se od svojega francoskega brata razlikuje na primer po spremenjeni maski hladilnika, ki ustvarja Mitubishijev "dinamični oklep - tako imenovani dynamic shield", ki sledi drugim modelom japonske znamke. Zadaj opazimo prepoznaven logotip Mitsubishi, ki je z velikimi kromanimi črkami raztegnjen preko celotnega zadka, nad njim je parkirna kamera.
V kabini Mitsubishi svoj odtis pušča z izrazitim logotipom na volanu. Medtem, ko zunanjost kljub spremembi deluje še vedno skladno, moderno in lepo združuje kanček robustnosti in športnosti, kabina razveseljuje z zelo solidno ergonomijo, veliko odlagališči, mehko plastiko in sodobno ter bogato opremo.
Za volanom je bila v našem primeru digitalna instrumentna plošča, ki lahko projicira tudi informacije iz navigacije. Na sredini armaturne plošče je tradicionalni infotainment s pokončnim zaslonom z diagonalo 9,3 palca. Kar pomeni med večjimi v razredu. Vsi podatki so na voljo v slovenskem jeziku. Pod zaslonom ostaja nekaj klasičnih gumbov in analogna nastavitev prezračevanja. Zapišemo lahko, prijeten pridih dobrih starih časov.
Da je francosko-japonski poroki težko karkoli očitati, bi težko zapisali tudi z vidika prostornosti. Izpostaviti velja pomično zadnjo klop, ki jo lahko naprej in nazaj premikamo kar za 16 centimetrov. To bodo še posebej cenili starejši kupci, ki občasno prevažajo vnuke, večino časa pa potrebujejo več prostora v prtljažniku. Standardna prostornina prtljažnika je 442 litrov, s pomikom klopi pa lahko pridobite še 112 litrov. Cenimo tudi ergonomijo spredaj, pa tudi nastavite sedeža, saj je idealen položaj sedenja najti dokaj enostavno.
Bogato serijsko opremljen
ASX je malo samosvoj tudi glede opreme. Pri Mitusibshiju priznavajo, da so ASX prej kupovale starejše stranke, zato je ta model zanje pomemben in se pri opremljanju niso osredotočali na stilske dodatke in površinsko opremo, temveč so ponudili veliko serijske opreme, strankam pa se ni treba ukvarjati z opcijami, predvsem takimi, ki močno zvišujejo ceno. Tako so poleg kamere za vzvratno vožnjo, parkirnih senzorjev spredaj in zadaj in polnih LED žarometov, serijski številni elemente pasivne varnosti. Glede na opremljenost/motorizacijo pa ASX ponujal tudi napredne asistente za vožnjo, podporo povezljivosti Apple CarPlay in Android Auto, nadzor vožnje po sredini voznega pasu, prilagodljivi tempomat, spremljanje mrtvih kotov, kamera ipd. V našem primeru je imel celo pametni tempomat, ki omogoča polsamodejno vožnjo - torej speljevanje in zaviranje povsem samostojno v zastojih, na primer. Gre torej za sodobno opremljen avtomobil.
Zmogljiv motor in samodejni menjalnik
Za pogon testnega avtomobila je skrbel zmogljivi mikrohibrid. Njegovo osnovo predstavlja 1,3-litrski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom in turbinskim polnjenjem, ki ga dopolnjujeta jermensko gnani zaganjalnik-generator in 12 V litij-ionska baterija. V našem primeru je za prestavljanje skrbel dvosklopčni avtomatik s sedmimi stopnjami prenosa moči, motor pa je postregel s 116 kilovati moči (158 KM), ki jih doseže pri 5.600 vrtljajih v minuti. Dovolj je tudi navora, 270 Nm ga je na voljo v razponu med 1.800 in 3750 vrtljaji. Kombinacija avtomatika in veliko moči za SUV kompaktne oblike prinaša zelo prijetno vožnjo v vseh pogojih, bi si pa želeli še bolj športnega vedenja menjalnika predvsem v najnižjih vrtljajih. Bliskovito se odziva predvsem v srednjih vrtljajih, kar pa pomeni, da zna na kakšni relacijski vožnji hitro švigniti mimo počasnega traktorja. Tudi zato bo ta kombinacija všeč tistim, ki vsak dan opravljajo kratke vožnje, radi pa se podajo tudi na avtocesten potepe. Deluje resnično neobremenjeno. Poraba se bo vrtela okoli sedmih litrov bencina na 100 kilometrov, lahko tudi pol litra do litra več, odvisno od sloga vožnje.
Pod črto
Podvozje, ki kljub tradiciji znamke in oznaki ASX, ne ponuja štirikolesnega pogona. Podvozje je sicer prijetno udobno in brez težav odpravlja pasti slabih cest. Zahvaljujoč oddaljenosti od tal tudi izlet po iskanje gob ne bo težava, niti za starejše in manj vešče voznike, ki si ne drznejo zapeljati izven asfaltiranih poti. Je pa treba pri ostrih spremembah smeri upoštevati dodatno nagibanje karoserije – to je bolj podatek za voznike, ki radi vozite dinamično.
Novi mitsubishi ASX je sicer primer poroke iz koristoljubja, a znamki prinaša pomemben in iskan model v ponudbi. Čeprav je zdaj ASX manjši od predhodnika, pa ima Mitsubishi predstavnika v najbolj priljubljenem avtomobilskem razredu, v katerem lahko nabira točke z dizajnom, zelo solidnim udobjem, presenetljivo prilagodljivostjo, navsezadnje pa tudi z agregati.
Pri uvozniku za vozila Mitsubishi so nam na vprašanje, v čem so še drugačni od sorodnega modela iz zavezništva, pojasnili, da predvsem v skrbi za stranke s 5-letno tovarniško garancijo, ki jo ponujajo serijsko in pokriva celotno vozilo, enako velja za dodatno opremo (5 let tovarniške garancije), ki jo stranka vgradi na vozilo ob nakupu. Zanimivo pa je tudi, da tega motorja pri Renaultu za capturja niti nimajo na ceniku, kar tudi lahko govori v korist ASX.
Lepši od original cliota, ostalo pa .... isto🤔