Mazdini "vroči žemljici" med športnimi terenci sta v zadnjem času gotovo mazdi CX-60 in CX-80, večji mazdi z zadnjim ali štirikolesnim pogonom, ki sta kar nekako v ozadje potisnili ostale, manjše križance, ki imajo še vedno Mazdino klasično zasnovo s prečno vgrajenim sprednjim motorjem. Takšna je tudi mazda CX-5, ki je pravzaprav že prava modelna veteranka.
V zdajšnji generaciji je namreč na ceste zapeljala že avtomobilsko davnega leta 2017, torej še preden smo vedeli, da bo obstajal covid-19. Vendar pa ta mazda CX-5 gotovo ni takšna kot leta 2017, saj je bila od tedaj deležna precejšnjih izboljšav, s katero so jo Japonci stalno usklajevali s trenutnimi smernicami. To velja predvsem za infozabavne in asistenčne sisteme. Poleg drugega lahko tudi mazda CX-5 po novem sledi voznemu pasu, pri čemer ji učinkovito omaga tudi prilagodljivi tempomat, avtomobil spremlja prometne znake in opozarja na prekoračitve hitrosti in tako naprej.
Klasična kabina
Kljub temu notranjost mazde CX-5 deluje precej osvežujoče klasično. Sklop instrumentov je namreč še vedno le deloma digitaliziran in prinaša predvsem najbolj potrebne podatke. Vozniku je na voljo pregleden projekcijski zaslon, upravljanje pa je v veliki meri še vedno zaupano direktnim analognim stikalom. Ostaja tudi krožni regulator za upravljanje infozabavnega sistema na zaslonu, ki z diagonalo 10,25 palca in precej ležečo obliko tudi ne dosega trenutno želenih meril, vendar povsem solidno opravlja svoje delo in je dovolj pregleden.
Večkrat smo že ugotavljali, da mazda CX-5 ni avtomobil, ki bi ga kupili tisti, ki od svojega avtomobila pričakujejo ultimativno praktičnost. Bolj je namenjen tistim, ki se večino časa vozijo samo ali v dvoje. Na prednjih sedežih je zato več kot dovolj prostora in udobja ter ergonomije, malce manj pa je prostora na zadnji klopi, ki je bolj ali manj namenjena dvema potnikoma. Sredinska grba je namreč precej izrazita in zares v redu le za sedenje na kratkih razdaljah.
Tudi za prtljažnik ni ravni med največjimi, ima razmeroma visoko dno in nakladalni rob, prostor pod dvojnim dnom pa je, vsaj v primeru testnega avtomobila, zapolnil velik zvočnik. Seveda to pomeni, da je bil avtomobil opremljen tudi s kakovostnim zvočnim sistemom, ki ga je Mazdi dobavil znameniti proizvajalec Bose.
Atmosferski štirivaljnik
Eden od trendov, ki se jim Mazda upira že nekaj let, so tudi majhni turbobencinski motorji. Vztraja namreč pri atmosferskih bencinskih štirivaljnikih z velikimi delovnimi prostorninami, kakršnega je imela tudi testna mazda CX-5. Oznaka G194 AT AWD namreč označuje bencinski štirivaljnik z delovno prostornino 2.488 kubičnih centimetrov ter močjo 143 kilovatov in navorom 263 njutonmetrov, ki deluje s pomočjo šeststopenjskega samodejnega menjalnika in prilagodljivega, popolnoma samodejnega štirikolesnega pogona.
Gre za močnejši motor iz serije e-Skyactiv-G. To je Mazdina klasična serija, ki v nasprotju s serijo Skyactiv-X ne izkorišča dvojnih prednosti vžiga s svečko in spontanega vžiga goriva, ki je značilno za to serijo. Poraba goriva se je zato, morda tudi zaradi starejšega menjalnika, gibala okrog osem litrov bencina na sto kilometrov, kar je sicer celo malce pričakovano. Tega sicer ni mogel omiliti niti blagi hibrid, ki pa je precej pripomogel k temu, da je bila vožnja bolj gladka, predvsem ko gre za pospeševanja v mestu.
Tako kombinacijo bodo sicer cenili predvsem tisti, ki se še niso sprijaznili z malo volumenskimi turbobencinskimi motorji. Začetni pospeški so v primerjavi z njimi res malce bolj obotavljivi, a to mazda CX-5 nadoknadi s prijetnim zveznim pospeševanjem in solidnim vzdrževanjem hitrosti.
Poleg tega pa mazda CX-5 še naprej ostaja predvsem dinamičen športni terenec, ki mu precej pomaga štirikolesni sistem i-ACTIV AWD, ki sodeluje tudi z ostalimi sistemi in vozniku z dodatnim potiskanjem denimo pomaga pri lepši izpeljavi vožnje skozi ovinke in podobno. Po drugi strani pa je zaradi športneje uglašenega podvozja lahko vožnja nekoliko trša.
Mazda CX-5 je torej kljub temu, da je modelno že pred zaključkom in pričakuje naslednico, še vedno svež avtomobil, ki vozniku zagotavlja veliko dobrih stvari, če je pripravljen potrpeti z nekaj malenkostmi, s katerimi je zaostala za tekmeci.
Mazda CX-5 G194 AT AWD homura
Motor: bencinski, štirivaljni, 2.488 ccm
Največja moč: 143 kW (194 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 263 Nm pri 4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 195 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.575 x 1.845 x 1.680, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 522—1.638
Poraba: 7,6 litra/100 km (WLTP), izpusti CO2: 171 g/km
Cena v evrih: 46.990