Križanci iz avtomobilskega segmenta C so zelo priljubljena avtomobilska vrsta, od katere si njihovi lastniki veliko obetajo tudi, ko gre za njihovo prostornost in praktičnost. Ali pa predvsem, ko gre za te kategoriji. Veliko jih je namreč namenjenih vlogi prvega družinskega prevoznika, ki mora zato izpolniti veliko nalog.
Kako se je v tem pogledu odrezalo dvanajst avtomobilov, ki smo jih tokrat preskusili na primerjalnem testu? Na hitro spomnimo, kateri avtomobili to so. Tokrat so se na testu pomerili alfa romeo tonale, citroën C5 aircross, cupra formentor, ford kuga, hyundai tucson, jeep compass, mazda CX-30, opel grandland, peugeot 3008, seat ateca, škoda karoq in volkswagen tiguan.
Kaj sploh je PRIMA test?
To so primerjalni testi vozil istega avtomobilskega segmenta, ki jih na zurnal24.si izvajamo še s sedmimi drugimi slovenskimi mediji: televizijsko oddajo Volan, časnikom Finance, avtomobilsko revijo Avto Fokus, spletnimi stranmi Siol.Net, Avtomobilizem.com in Avtomanija.si skupaj s časnikom Primorske novice.
Pri velikem PRIMA primerjalnem testu temeljito primerjamo vse parametre, ki so odločilni za slovenskega kupca avtomobila, od prostornosti, udobja, uporabnosti kabine in prtljažnika, vozne dinamike, porabo goriva, multimedije, pa vse do cene (vključno s popusti) in stroškov lastništva ter cen zavarovanja vozila. Obiščemo tudi vse prodajne salone. Podrobne članke po posameznih segmentih bomo objavljali v prihodnjih dneh in tednih.
Najbolj prostoren je…
Izkazalo se je, da sta najbolj prostorna hyundai tucson in seat ateca, najmanj prostora pa v notranjosti ponuja mazda CX-30, ki je bila med tekmeci tudi sicer najmanjša. Presenetilo nas je, da volkswagen tiguan ponuja malo prostora nad glavami, za kar je kriva predvsem panoramska streha, ki kabini odvzame precej višine.
Kakovost materialov in izdelave smo najbolje ocenili v cupra formentorju in mazdi CX-30. Mazda se je izkazala tudi z najboljšo ergonomijo. Na tem področju je zelo dober tudi alfa romeo tonale, na visoki ravni pa je tudi v vseh modelih, ki še imajo fizične gumbe. Takšni so jeep compass, opel grandland, seat ateca in škoda karoq. Slabšo ergonomijo ima po drugi strani citroën C5 aircross, v katerem so oblikovalci opustili fizična stikala, zaradi zasnove i-cockpit pa tudi peugeot 3008.
Nad udobjem na zadnji klopi nismo bili v nobenem avtomobilu prav navdušeni. Veliko avtomobilov ima zadaj trde sedeže. Kljub temu, da so trije sedeži v citroënu C5 aircross ločeni med seboj, so presenetljivo neudobni. Najbolj udobni so bili zadnji sedeži v peugeotu 3008. Pozitivni posebnež v tej kategoriji je bil volkswagen tiguan, ki je bil opremljen z vzdolžno pomično klopjo z nastavljivim naklonom.
Kateri je najboljši prevoznik?
Ko gre za prtljažnike, so v njih načeloma šle vse torbe, ki smo jih predvideli za preskus, z izjemo alfa romeo tonaleja, mazde CX-30 in jeep compassa. Slabše sta se odrezala tudi cupra formetor in škoda karoq. Pozitiven vtis sta pustila citroën C5 aircross in hyundai tucson, le da je bilo zlaganje sedežev v citroënu malce manj priročno. Citroën C5 aircross je izstopal tudi z dolžino prtljažnika, saj je za skoraj dosegel meter. Dolgi so tudi prtljažniki v škoda karoqu, peugeotu 3008 in hyundaiju tucsonu, najkrajše pa imajo alfa romeo tonale, ford kuga in predvsem mazda CX-30 in jeep compass.
Ključne razlike so bile v višini prtljažnikov, merjeno od dna do višine police. V tem pogledu so bili prepričljivi seat ateca, peugeot 3008, opel grandland, volkswagen tiguan, citroën C5 aircross in cupra formentor. Predvsem slednji ima kljub kupejevskemu videzu zelo uporaben prtljažnik. Nižje prtljažnike, ki so vplivali na možnost nalaganja prtljage, pa imajo alfa romeo tonale, jeep compass in mazda CX-30. Med najvišjim in najnižjim prtljažnikom je kar osem centimetrov razlike, kar gotovo močno voliva na njihovo uporabnost. Izmerili smo tudi širino prtljažnika. Najširšo odprtino imata volkswagen tiguan in seat ateca, najožjo pa alfa romeo tonale.
Ford kuga in hyundai tucson sta bila opremljena z mehko polico nad prtljažnikom, čeprav bi jo pričakovali pri vseh, je imelo odprtino za smuči v zadnjem naslonjalu le sedem avtomobilov, pri mazdi CX-30 in seat ateci pa so konstruktorji pozabili na vgradnjo 12-voltne vtičnice v prtljažnik.
Alfa romeo tonale
Udobje prednjih sedežev je dobro, le sedalo je malo kratko. Udobje na zadnji klopi je dobro klub rahlemu občutku utesnjenosti. Prostor nad glavo in koleni na zadnji klopi je zgolj povprečen, namestitev otroških sedežev pa ni najlažja, saj priponke isofix nimajo okvirčkov, nameščanje varnostnih pasov pa je težko. Med otroškima sedežema ostane 24 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je dobra, z veliko podrobnostmi, tudi ergonomija je dobra v vseh pogledih. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa nekoliko slabša zaradi višine praga in vrat.
Citroën C5 aircross
Udobje prednjih sedežev je najboljše v primerjavi, udobje na zadnjih treh posamičnih sedežih pa precej slabo. Prostora za glave na zadnjih sedežih je veliko, za noge pa malo. Priponke isofix nimajo okvirčkov, vendar je namestitev otroških sedežev kljub temu preprosta. Preprosto je tudi pripenjanje varnostnih pasov. Med otroškima sedežema ostane rekordnih 43 centimetrov prostora. Med materiali je kar nekaj trde plastike, izdelava je dobra. Ergonomija je slabša, saj je ostalo le malo klasičnih gumbov, upravljanje preko zaslona pa je nerodno. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, vstopanje na zadnjo klop pa zelo enostavno.
Cupra formentor
Udobje prednjih sedežev je dobro, sedeža sta čvrsta, udobje na zadnji klopi je dobro, le klop je malce trda. Prostora nad glavo in pred koleni na zadnji klopi je dovolj v vse smeri, namestitev otroških sedežev pa nerodna, saj priponke isofix nimajo okvirčkov, pripenjanje in nastavljanje varnostnih pasov pa je nepriročno. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je dobra, tudi ergonomija je dobra, vendar jo malce okrnijo drsniki za nastavitve. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa v redu.
Ford kuga
Sprednji sedeži s svojo višino vzbujajo rahel občutek »sedenja na klopci«, udobje na zadnji klopi je dobro kljub temu, da je razmeroma trda. Prostora nad glavo in koleni na zadnji klopi je veliko, največ zlasti za noge, namestitev otroških sedežev pa dobro, saj imajo priponke isofix okvirčke. Nameščanje varnostnih pasov je nerodno. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora. Občutek kakovosti materialov in izdelave je dober, le trde plastike je kar nekaj. Na ergonomijo malce vpliva visok položaj sedenja, veliko upravljanja pa je še zaupanega fizičnim stikalom. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta dobra, a ne idealna, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa povprečna.
Hyundai tucson
Udobje prednjih sedežev je brez pripomb, a ni vrhunsko. Udobje na zadnji klopi je dobro. Prostora nad glavo na zadnji klopi je zelo veliko, pred koleni pa veliko. Namestitev otroških sedežev je nerodna, saj priponke isofix nimajo okvirčkov. Pripenjanje varnostnih pasov je v redu. Med otroškima sedežema ostane 28 centimetrov prostora. Materiali delujejo precej plastično, izdelava je v redu. Ergonomijo motijo nerodni gumbi na sredinski konzoli. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa tudi zelo dobra.
Jeep compass
Sprednja sedeža sta precej trda, kar velja tudi za zadnjo klop. Prostor nad glavo in pred koleni na zadnji klopi je dovolj v vse smeri, zlasti za noge. Namestitev otroških sedežev je težavna, priponke isofix nimajo okvirčkov, pripenjanje varnostnih pasov pa je težko. Med otroškima sedežema ostane 24 centimetrov prostora. V notranjosti je veliko trde plastike, ki zmanjša vtis kakovosti. Ergonomija je dobra, z dovolj klasičnih stikal. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa slabša.
Mazda CX-30
Udobje prednjih sedežev motita kratki sedali, udobje na zadnji klopi je dobro kljub občutku utesnjenosti. Prostora nad glavo in koleni na zadnji klopi je najmanj v primerjavi, malo je predvsem prostora za noge. Namestitev otroških sedežev je preprosta, priponke isofix so opremljene z okvirčki in pokrovčki, pripenjanje varnostnih pasov pa je v redu. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je dobra, materiali so mehki in prijetni. Tudi ergonomija je dobra s priročnim klasičnim upravljanjem z gumbi in vrtljivimi stikali. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, dostop na zadnjo klop pa je zaradi kratkih vrat težaven.
Opel grandland
Udobje prednjih sedežev je zadovoljivo, udobje na zadnji klopi pa dobro, a ne izstopa. Prostora nad glavo na zadnji klopi je veliko, pred koleni malo manj. Namestitev otroških sedežev je preprosta, priponke isofix imajo pokrovčke, pripenjanje in nameščanja varnostnih pasov je preprosto. Med otroškima sedežema ostane 27 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je solidna brez odstopanj, tudi ergonomija je v redu, saj kljub precejšnji digitalizaciji notranjosti ostaja dovolj klasičnih stikal. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa tudi dobra.
Peugeot 3008
Udobje prednjih sedežev je zadovoljivo, udobje na zadnji klopi pa je odlično. Prostor nad glavo in koleni na zadnji klopi je veliko. Namestitev otroških sedežev je preprosta, čeprav priponke isofix nimajo okvirčkov. Med otroškima sedežema ostane 28 centimetrov prostora. Kakovost materialov je dobra, materiali so prijetni, izdelava pa ni najbolj natančna. Zasnova i-cockpita z majhnim volanskim obročem in merilniki nad njim ne ustreza vsem. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta v redu, vendar ergonomija nekaj izgubi zaradi nizlega volana. Enostavnost dostopa na zadnjo klop je dobra.
Seat ateca
Udobje prednjih sedežev je dobro, ne pa odlično, zadnja klop je malce trda. Prostora nad glavo in koleni na zadnji klopi je veliko v vse smeri, namestitev otroških sedežev je zelo preprosta. Priponke isofix imajo okvirčke. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je zelo solidna, ergonomija je klasična z veliko fizičnimi stikali. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa tudi zelo dobra.
Škoda karoq
Udobje prednjih sedežev je dobro, ne pa odlično, zadnja klop je malce trda. Prostora nad glavo in koleni na zadnji klopi je veliko v vse smeri, namestitev otroških sedežev je zelo preprosta. Priponke isofix imajo pokrovčke. Med otroškima sedežema ostane 26 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je solidna, ergonomija je klasična z veliko fizičnimi stikali. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa tudi zelo dobra.
VW tiguan
Udobje prednjih sedežev je dobro, ne pa odlično, zadnja klop je malce trda. Prostora nad glavo je malo zaradi panoramske strehe, za noge pa dovolj. Tiguan je edini imel vzdolžno pomično zadnjo klop in nastavljiv naklon naslonjala. Namestitev otroških sedežev je zelo preprosta, pripenjanje tudi. Priponke isofix imajo okvirčke. Med otroškima sedežema ostane 27 centimetrov prostora. Kakovost materialov in izdelave je dobra, nekaj je trde plastike, ergonomijo pa okrnijo drsniki pod zaslonom in za dotik občutljiva stikala na volanskem obroču. Vstopanje in nastavitev voznikovega sedeža sta odlična, enostavnost dostopa na zadnjo klop pa tudi zelo dobra.
Zadnja klop? Pa kdo jo se rabi? Ce vidis vsaj dva v plehovju, je ze velik uspeh!
Janežič, tebi bi dal, pa nisem prepričan ocenjevati konjsko opremo in lojtrske vozove, drugače pa zelo inteligenten opis vozil, da o širini tvojega poznavanja avtomobilov močno dvomim, žurnal sam, pa je skropucalo, nadomestek Avto revije Toma Česna, ….
Lepo bi bilo, če bi nehali napihovati te male avtomobile, kar koristi samo slovenceljnovi majhnosti.