Križanci razreda B so najhitreje rastoč avtomobilski segment in so v le nekaj letih postali ena prvih izbir slovenskih kupcev vozil.
Tovrstne križance smo na PRIMA testu, gre za najbolj verodostojen in podroben primerjalni test primerljivih avtomobilov, ki poteka v Sloveniji in pri katerem sodeluje sedem medijev, vključno z avtomobilsko redakcijo spletne strani zurnal24.si, primerjali že pred štirimi leti. Ugotovili smo, da so se v vmesnem času vozila konkretno spremenila, postala bolj uporabna, predvsem pa tehnološko naprednejša.
Na primerjalnem testu, rezultate bomo objavili v četrtek, 15. oktobra, smo tako kot vedno primerjali med seboj primerljiva vozila z bencinskim motorjem. Tokrat smo primerjali 10 vozil: ford puma, VW t-roc, škod kamiq, seat arona, peugeot 2008, citroën C3 aircross, renault captur, suzuki vitara, nissan juke in opel crossland X.
Seveda je med njimi starostna razlika, kar se je v testu poznalo, vendar pa zgolj tehnika ni edino merilo, ko se v Sloveniji kupuje križanec te vrste. Veliko v tem razredu pomenita cena in videz. Pod drobnogled smo vzeli stroške lastništva, vključno z zavarovanjem. Izkazalo se je, da so razlike očitne, zato velja ob nakupu vozila dobro narediti domačo nalogo in se pozanimati o stroških. Na reprezentativnem testnem krogu, sestavljenem iz ekonomične in dinamične vožnje, mestne, avtocestne in primestne vonje, smo merili porabo goriva.
Preizkusili in ocenili smo asistenčne sisteme, zaslone na dotik, kamere. Posvetili smo se hrupu med vožnje. Pretipali smo plastiko, prešteli število odlagališč, preverili, kako uporabna so, izmerili smo prostornost na prednjih sedežih, zadnji klopi, preverili, kdo ponuja premično zadnjo klop.
V prtljažnik smo vstavljali različne predmete in spet ugotovili, da prtljažnikov ne moremo primerjati le »po številu litrov«, ampak kaj lahko spravimo skozi odprtino, kako velika je in kako visoko je oddaljena od tal. Na poligonu varne vožnje na Vranskem smo preizkušali dinamično plat križancev, vse smo preizkušali tudi na zloglasnem losovem testu, preverili smo, kako delujejo zavore.
Zakaj samo 10 križancev?
Toliko zastopnikov se je odzvalo na test, povabili pa smo vse, tudi Kio, Hyundai, Mazdo, kjer čakajo prenovljene modele. Pri Toyoti so se opravičili, da yarisa cross šele pričakujejo. Nismo pa v test vključili avtomobilov premijskih znamk, saj cenovno odstopajo in primerjava ne bi bila realna.
Če vas zanima, kdo je zmagal, ne zamudite PRIMA testa, ki ga bomo na zurnal24.si objavili v četrtek, 15. oktobra.
Pri PRIMA testu so poleg spletne strani Zurnal24.si sodelovali še Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.