Avto > Testi
6893 ogledov

Radikalni hyundai nas je navdušil, ima le eno težavo

Santa Fe
1/42
Anže Petkovšek
Novi hyundai santa fe je skoraj tako radikalen kot Teslin cybertruck. Škatlasta oblika je vse prej kot nekaj, česar smo ta hip v avtomobilski industriji vajeni.

A oglato in veliko vozilo, ki nagovarja družine z velikimi prostorskimi potrebami je bilo med testom prava atrakcija. Prinaša več terenskega sloga, nadpovprečno prostorno kabino, veliko sodobnih pripomočkov in v našem primeru hibridni pogon, ki deluje odlično. Večini je bil zelo všeč, ima pa eno težavo. Test.

Radikalen videz, fantastičen koeficient

Peta generacija Hyundaievega santa feja je že pred predstavitvijo dvignila veliko prahu. Oglate linije so vse prej kot nekaj, česar smo danes vajeni od avtomobilskih oblikovalcev, ki iščejo čim bolj prečiščene linije s številnimi dodatnimi elementi za boljši pretok zraka.

Ob tem je neverjetno, da je Hyundaiu s "škatlasto" zasnovo, ki je za aerodinamiko dobesedno katastrofa, uspelo znižati količnik čelnega zračnega upora na vsega Cd 0,29, kar je fantastičen rezultat. Zdi se, da hyundai santa fe išče poglede - oblikovan je tako, da so oblikovalci kar se da izkoristili potencial notranjega prostora.

Zunaj je videti kot vesoljska ladje iz znanstvenofantastičnega filma, pika na i je bila mat rjava barva (800 evrov doplačila).

Notranjost pa je bolj zračna v primerjavi s športnimi terenci, ki smo jih danes vajeni na cestah. Hyundai nam očitno želi z novim santa fejem dokazati, da obstaja tudi drugačna pot.

Očitno navdihnjen z novim defenderjem, vsaj v profilu, išče kupce, ki želijo nekaj drugačnega, novega. Ima karakter, to moramo priznati.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Seveda oblikovalska ekipa, ki jo je nadgradil njihov prednik, slavni oblikovalec Peter Schreyer, ni le kopirala Land Roverja. Zasnova se poigrava s črko H ( H kot Hyundai) spredaj in zadaj. Njen namig najdete v sprednjem odbijaču, pa tudi v dnevnih lučeh, prisotna pa je tudi na zadku. Tam pa veliko večje. Navpično oblikovan zadek je po besedah glavnega oblikovalca SangYupa Leeja bistvo razvoja dizajna, saj je Hyundai želel ustvariti neomejen dostop do prtljažnika in ustvariti nekaj podobnega "terasi" iz kabine. Terenski »videz« podpirajo pritrdilna mesta na stebričkih, kamor je mogoče pritrditi različne dodatke, podobno kot pri land rover defenderju. 

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Udobje potovanja na višjem nivoju

Santa Fe, ki je zrasel za približno pet centimetrov v medosni razdalji in tudi dolžini (4,83 metra), je namenjen vsem, ki želijo več vsega, prostora za noge, ramena, glave, več prostora v prtljažniku, več odlagalnih mest, več svetlobe v kabini ...

Zaradi zračne kabine se zdi, da ima santa fe vsega več kot drugi. Lahko ima tudi sedem sedežev, lahko tudi šest (v obeh primerih doplačilo 1250 evrov) - v tem primeru imata potnika v drugi vrsti udobje kot potnika v prvi. Testni primerek jih je imel pet, kar pomeni velik in uporaben prtljažni del. V tehničnih podatkih piše, da je volumen 985 litrov. V resnici meri 628 litrov, oziroma kar 1949 litrov, če v ravno dno podremo drugo sedežno vrsto.

Veliko prostora je še pod polico, kjer je dvojno dno. Tam sta sicer lahko spravljena dodatna sedeža, saj je baterija skrita pod sedeže v drugi vrsti. In ker je škatlaste zasnove bo zadostil tudi potrebe bolj zahtevnih. Odličen je tudi, če prevažate večjo pasjo kletko, pozimi otroške sani, ali pa če se odpravite po nov pralni stroj ali LCD televizor.

Slabost je le višji nakladalni rob in pa velika zadnja vrata, če parkirate blizu stene. Se pa odpirajo tako visoko, da lahko pod njimi stojite in delujejo kot kakšen nadstrešek.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Veliko poudarka je bilo tudi na udobju, saj prednja sedeža voznika in sovoznika razvajata z zračnimi mehurji (Paket relax stane 270 evrov), ki zagotovijo optimalno podporo telesa.

Izboljšano je tudi upravljanje klime, med prednjima sedežema pa je odlagalna konzola, do katere lahko dostopajo tudi potniki iz druge vrste. 

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tehnično odličen avtomobil

Med zanimivostmi potniškega prostora je tudi UV-C sterilizator na vrhu predala za rokavice, ki omogoča hitro sterilizacijo pogosto uporabljanih majhnih predmetov, kakršni so mobilni telefoni, denarnice, ključi in podobno. Korejci so pedantni in to jim veliko pomeni.

Poleg tega ima vsak sedež dve držali za pijačo in svoj USB vhod, enega z močjo 27 W. Novost sta tudi dva induktivna polnilca za pametne telefone. Spredaj lahko brezžično polnimo dva telefona. 

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ima sodobne zaslone, a kljub temu ohranja tradicionalna vrtljiva stikala. Nov je tudi volan, ki spominja na znana krmila novih range roverjev. Ergonomija je zelo dobra, vse je na dosegu roke. Omenimo še Digital Key 2 (320 evrov doplačila).

Klasični ključ lahko v celoti nadomesti telefon ali pametno uro. Omogoča upravljanje številnih funkcij z zaslona telefona, vključno z zagonom.

Ne dvomite niti o asistenčnih sistemih. Vsi so tukaj, od pomočnika na avtocesti, opozarjanja na prečni promet, samodejnega prilagajanja hitrost na ovinkih in oddaljenega parkiranja do radarskega nadzora zadnjih sedežev, ki preprečuje, da bi otroci ostali v sedežih. Le včasih so lahko s pretiranim piskanjem (opozarjanje ob prehitri vožnji) nadležni.

Hvalimo tudi avdio sistem Bose, pa ambientalno osvetlitev, ki tudi v vožnji ponoči poskrbi za prijetno vzdušje potovanja.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Svetel, dobro sestavljen, a plastike več kot v premijskih konkurentih

Prvi vtis je zelo premijski, sploh, ker je imelo testno vozilo svetlo notranjost, svetlo usnje, svetlo plastiko ... A, ko se res poglobimo, vidimo, da vseeno v nekaterih rečeh ne more konkurirati z dražjimi znamkami.

Ena stvar so materiali, ti so sicer dobri, dobro sestavljeni, trpežni, a je plastike občutno več kot v premijskih izdelkih. Tudi vrtljivi gumbi delujejo malo preveč plastično, podobno kot v preostalih modelih korejske znamke, a na koncu se to pozna tudi pri nižji ceni od premijske konkurence.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pomislili bi, da se pod motornim pokrovom skriva zmogljiv dizelski agregat. Napaka. Pri Hyundaiu sledijo trendu in vsaj v Evropi ponujajo le elektrificirane pogone.

Dizel je zgodovina in 1,6-litrski (ali v tem primeru precej majhen) bencinski motor s štirimi valji in največ 180 KM vedno spremlja elektromotor. V osnovnem modelu, ki smo ga preizkušali, ga napaja majhna baterija, ki se polni le pri zaviranju. V top različici je baterija dovolj velika, da jo je treba polniti na vtičnici - gre za priključnega hibrida.

Škoda, da ima kapaciteto le 14 kWh, kar pomeni v teoriji slabih 70 kilometrov vonje na elektriko. Veliko konkurentov, na primer škoda kodiaq, zmore že danes elektriko prevoziti okoli 100 kilometrov.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dizla nismo pogrešali

Testirani santa fe je nosil oznako hybrid - in to je hibrid v pravem pomenu besede, saj kljub skoraj petim metrom in okoli dveh tonah čiste mase neopazno preklaplja med vožnjo na električni pogon in vožnjo z notranjim zgorevanjem.

Tudi štirikolesi pogon uravna avtomatika. Ta bo bistveno bolj prav kot pri terenski vožnji (izbirate lahko med različnimi voznimi programi: sneg, pesek ali blato), prišel prav na snegu ali mokrem asfaltu kot pa na pravem terenu.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Je izjemno tih, v mestu ali pri umirjeni vožnji zmore precej speljevanj z mesta, obračanj na majhnem prostoru in tudi umirjene vožnje v mestu ali primestju prevoziti v električnem načinu, kar nam avto vseskozi sporoča na digitalnih merilnikih.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ne pričakujete sicer voznih presežkov, tako, kar zadeva pospešek (9,8 sekunde od 0 do 100 km/h) kot največjo hitrost (180 km/h). Tukaj se ne more kosati s premijskimi konkurenti, ki imajo vgrajene večje in bolj zmogljive agregate.  

Santa Fe nima v opisu naloge trgati asfalta in potencial za 215 konjskih moči ni neskončen. Raje ima umirjeno pospeševanje in udobno vožnjo. V športni ne bi preveč uživali, saj se oglata in visoko nasajena karoserija ob veliki masi pozna pri vožnji v ovinek. Je pa to avtomobil, ki lepo gladi neravnine in z njim lahko uživate tudi v večjih potovalnih hitrostih na avtocesti.

Avto je zelo dobro zvočno zatesnjen, tudi samodejni menjalnik ima prestavna razmerja ukrojena za lahkotno požiranje kilometrov. Ob izjemno udobnih sedežih in štirikolesnem pogonu bodo v tem avtomobilu tudi dolge poti zelo prijetne.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Hibrida pa velja pohvaliti tudi za porabo goriva. Povprečje na testu je bilo 7,4 litra na 100 kilometrov, pri čemer smo santa feja preizkusili na krajših razdaljah, na avtocesti, v mestu in primestju. Če boste vozili le po avtocesti, bo poraba bližje osmim litrom, če veliko vozite po podeželju se bo pomaknila k meji šestih litrov. To je zelo ugodno za tako velik avtomobil.

Santa Fe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

In cena? Tako dobro opremljen (dodatkov za doplačilo je malo in še ti so ponujeni za zmerno ceno) in "nobel" Hyundaiev družinski avto stane 60 tisočakov. In to je njegova največja hiba, saj tisti, ki ima 60 tisočakov, zlahka doda še 20 ali 30 tisočakov za premijsko znamko z večjim in bolj zmogljivim motorjem. Ampak verjamemo, da ima tudi takšen santa fe, predvsem zaradi opremljenosti in uporabnosti, prostor, da si utrga vsaj del pogače.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • AN27 09:12 17.januar 2025.

    Zelo prostoren, ampak tudi zelo drag karavan. Za ne dosti več dobiš terenca land cruiser, ki je pojem kakovosti in ohranjanja vrednosti na dolgi rok.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:24 17.januar 2025.

    Če bodo hoteli večjo prodajo,bo treba ceno krepko spustit