Avto > Testi
700 ogledov

Renault Kangoo Z. E., bolj zabavnega ni

Renault kangoo Z. E:
1/27
Gregor Prebil
Kangoo Z.E. maxi je s petimi sedeži in velikim prtljažnim delom najbolj praktičen povsem električni model v Renaultovi ponudbi brez emisijskih vozil. Brez subvencije države bi bil nakup zelo vprašljiv, tudi s subvencijo pa bo po godu tistim, ki prisegajo na „eko“ in dostavnim službam, ki delujejo večinoma v mestih, sprejemljiva bi lahko bila tudi vožnja po zaščitenih naravnih parkih, recimo za gozdarje.

Sam sem po druženju z njim našel številne prednosti v primerjavi s klasičnimi agregati na notranje zgorevanje.

Renault kangoo Z.E. je klasično dostavno vozilo, v različici maxi s podaljšano kabino pa je lahko to hibrid družinskega-delovnega stroja. Izpolni pogoje večine obrtnikov, hkrati pa se ga lahko uporablja tudi kot družinsko vozilo s petimi sedeži in obilo prostora v potniški kabini. S tem je najbolj praktičen električni avtomobil, ki ga lahko danes kupite.

Loči se po nalepkah

Renault kangoo Z. E: | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Renault kangoo ima dolgo tradicijo zadovoljevanja družinskih potreb, po ugodni nakupni ceni. Električna različica nadaljuje to tradicijo in to zelo dobro. Oblikovno se skoraj ne razlikuje od klasike. Škatlaste oblike jim v prid nižjega upora zraka, kar vpliva na porabo energije baterije, ni bilo potrebno bistveno spreminjati. Edina razlika v primerjavi z dizelskim modelom je, da polnilno mesto ni na boku vozila, pač pa je priključek za električni kabel v nosu vozila, za velikim diamantnim logotipom, dodali so nekaj nalepk in logotipov po vozilu.

V potovalni kabini je podobna zgodba. Razen na merilnikih, ni nikjer nobene sledi o tem, da gre za električno vozilo, niti v tovornem delu prtljažnika, ki meri 1,3 kubičnega metra, z možnostjo povečanja na 3,4 kubičnega metra v primeru preklopa zadnje sedežne klopi. Pri Renaultu trdijo, da je tudi nosilnost povsem enaka.

Namesto litrov kilovatne ure

Edinstveni veliki analogni merilniki prikazujejo napolnjenost baterije, dodatno pa o tem, za koliko kilometrov poti je še zaloge energije v bateriji, voznika opozarja doseg merjen v kilometrih, ki se prikazuje v sklopu informacij potovalnega računalnika. Prikaz dosega, za koliko kilometrov poti še zadostuje napolnjenost baterije, je zelo realna. Sicer računalnik, na katerem se namesto trenutne in povprečne porabe v litrih plinskega olja, prikazuje podatek o porabi električne energije v kWh – kilovatnih urah, stalno prilagaja doseg povprečju vožnje, ki je odvisen od številnih dejavnikov (delovanje klime, gretja, vožnje po avtocesti, v mestu ...). A po moji oceni računa zelo realno, kar je pri električnih avtomobilih zelo pomembno, saj se na "rezervi" ne moremo voziti 50 kilometrov in več, kot je to primer pri klasičnih avtomobilih.

Renault kangoo Z. E: | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na velikem sredinskem ekranu, s katerim upravljamo s pomočjo največjega gumba na audio napravi, lahko voznik vseskozi spremlja način vožnje, ali sistem porablja energijo baterije, ali se ta ob upočasnjevanju vozila regenerativno polni. Med obema sedežema je še stikalo, na katerem z zeleno piše ECO. S pritiskom na gumb, se navor motorja omeji, doseg vozila je mogoče izboljšati do desetine poti.

Vse ostalo je praktično enako, kar pomeni veliko prostora za noge, glavo in ramena na prednjih in zadnjih sedežih, veliki odlagalni prostori, tudi polica na vrhu vetrobranskega stekla.

Prednosti se pokažejo v vožnji

Če je na pogled praktično vse bolj ali manj enako, pa je vožnja povsem drugačna. Da bo motor deloval, mora biti ročica samodejnega menjalnika v položaju P (parkiranje). Ko zavrtimo gumb za zagon motorja, v vozilu ostaja tišina, nič neprijetnega in glasnega brnenja dizla, kot smo ga vajeni v dostavnih vozilih. Da se lahko odpeljemo, ko prestavimo položaj prestavne ročice v položaj D (drive = pelji), nas opozori zelena lučka GO (pojdi) na armaturni plošči.

Renault kangoo Z. E: | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Edini sinhroniziran električni motor, ki je na izbiro, premore 44 kilovatov moči (60 KM), in 226 Nm navora, ki je v celoti, to je pomembno, na voljo od samega začetka pospeševanja.

To pomeni takojšnjo odzivnost na pritisk stopalke za plin in hitro speljevanje z mesta. Motor zvezno vleče tudi, ko je vozilo natovorjeno. Dobro pospešuje tam do 60 km/h, naprej gre počasneje, tudi stopalka za plin je prilagojena tako, da jo mora voznik odločno pohoditi do konca, da bo avtomobil pospešil proti 90 km/h ali še več. Po števcu je vozilo pospeševalo do 140 km/h, takrat pa je poraba energije tudi največja.

Najbolj zabaven dostavnik

Po mojih izkušnjah je to najbolj zabaven dostavnik, ki sem jih vozil do zdaj. Volan je presenetljivo neposreden, pospeševanje je zvezno, vožnja pa zabavna in tiha. Nič ni ropotanja motorja, škripanja karoserije, potniki se počutijo, kot, da bi sedeli v kakšni večji limuzini, tudi pri avtocestnih hitrostih.

Renault kangoo Z. E: | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Na testu se nisem želel prilagajati vozilu in mu z odpovedovanjem udobju povečevati doseg. Prevroče je bilo, da bi imel klimo izklopljeno, čas pa je tudi preveč dragocen, da bi se izogibal avtoceste in s tem večje porabe. S polno baterijo mi je uspelo v mešanem ciklu – mesto, podeželje, avtocesta, prevoziti 100 kilometrov. Neki drugi novinarski redakciji je bojda uspelo s polno baterijo prevoziti tudi 170 kilometrov.

Renault kangoo Z. E: | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
A hočeš nočeš, sem se moral vozilu prilagajati. Stanujem v bloku, kjer v garaži, niti pred stavbo, električne polnilnice ali klasičnega električnega vtikača nimamo. Nekaj 100 metrov stran je bila postavljena polnilna postaja, ki pa je bila ves čas zasedena. Zato sem moral skrbno preračunati, kam se lahko vozim in kam ne. V trgovino sem šel peš, tudi na pošto. V službo v Ljubljano iz Kamnika pač ne. Torej, pogoj za nakup vozila je električna polnilnica. Na hišni vtičnici je bila baterija polna v osmih urah. Tudi iz Kamnika v Ljubljano bi se teoretično lahko vozil, če bi živel v Ljubljani in imel tam tudi službo, pa bi vozilo zadovoljilo prav vse moje dnevne potrebe po vožnji.

Klasični kango expres maxi z dizelskim dCi motorjem z 60 kilovati moči (90 KM) stane po ceniku 17.507 evrov. Kangoo maxi Z. E. Z 44 kilovatov moči (60 KM) pa 21.167 evrov, v primeru subvencije, ki je za popolnoma električna vozila 5.000 evrov, pa 16.167 evrov. Baterija ob nakupu ni vaša, ampak je treba za njo plačati mesečni najem. Višina zneska je odvisna od več dejavnikov, ki si jih lahko ogledate v tabeli spodaj.

Cenika najema baterije za renault kangoo Z. E. | Avtor: Renault Renault

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.