Sam sem po druženju z njim našel številne prednosti v primerjavi s klasičnimi agregati na notranje zgorevanje.
Renault kangoo Z.E. je klasično dostavno vozilo, v različici maxi s podaljšano kabino pa je lahko to hibrid družinskega-delovnega stroja. Izpolni pogoje večine obrtnikov, hkrati pa se ga lahko uporablja tudi kot družinsko vozilo s petimi sedeži in obilo prostora v potniški kabini. S tem je najbolj praktičen električni avtomobil, ki ga lahko danes kupite.
Loči se po nalepkah
V potovalni kabini je podobna zgodba. Razen na merilnikih, ni nikjer nobene sledi o tem, da gre za električno vozilo, niti v tovornem delu prtljažnika, ki meri 1,3 kubičnega metra, z možnostjo povečanja na 3,4 kubičnega metra v primeru preklopa zadnje sedežne klopi. Pri Renaultu trdijo, da je tudi nosilnost povsem enaka.
Namesto litrov kilovatne ure
Edinstveni veliki analogni merilniki prikazujejo napolnjenost baterije, dodatno pa o tem, za koliko kilometrov poti je še zaloge energije v bateriji, voznika opozarja doseg merjen v kilometrih, ki se prikazuje v sklopu informacij potovalnega računalnika. Prikaz dosega, za koliko kilometrov poti še zadostuje napolnjenost baterije, je zelo realna. Sicer računalnik, na katerem se namesto trenutne in povprečne porabe v litrih plinskega olja, prikazuje podatek o porabi električne energije v kWh – kilovatnih urah, stalno prilagaja doseg povprečju vožnje, ki je odvisen od številnih dejavnikov (delovanje klime, gretja, vožnje po avtocesti, v mestu ...). A po moji oceni računa zelo realno, kar je pri električnih avtomobilih zelo pomembno, saj se na "rezervi" ne moremo voziti 50 kilometrov in več, kot je to primer pri klasičnih avtomobilih.
Vse ostalo je praktično enako, kar pomeni veliko prostora za noge, glavo in ramena na prednjih in zadnjih sedežih, veliki odlagalni prostori, tudi polica na vrhu vetrobranskega stekla.
Prednosti se pokažejo v vožnji
Če je na pogled praktično vse bolj ali manj enako, pa je vožnja povsem drugačna. Da bo motor deloval, mora biti ročica samodejnega menjalnika v položaju P (parkiranje). Ko zavrtimo gumb za zagon motorja, v vozilu ostaja tišina, nič neprijetnega in glasnega brnenja dizla, kot smo ga vajeni v dostavnih vozilih. Da se lahko odpeljemo, ko prestavimo položaj prestavne ročice v položaj D (drive = pelji), nas opozori zelena lučka GO (pojdi) na armaturni plošči.
Edini sinhroniziran električni motor, ki je na izbiro, premore 44 kilovatov moči (60 KM), in 226 Nm navora, ki je v celoti, to je pomembno, na voljo od samega začetka pospeševanja.
To pomeni takojšnjo odzivnost na pritisk stopalke za plin in hitro speljevanje z mesta. Motor zvezno vleče tudi, ko je vozilo natovorjeno. Dobro pospešuje tam do 60 km/h, naprej gre počasneje, tudi stopalka za plin je prilagojena tako, da jo mora voznik odločno pohoditi do konca, da bo avtomobil pospešil proti 90 km/h ali še več. Po števcu je vozilo pospeševalo do 140 km/h, takrat pa je poraba energije tudi največja.
Najbolj zabaven dostavnik
Po mojih izkušnjah je to najbolj zabaven dostavnik, ki sem jih vozil do zdaj. Volan je presenetljivo neposreden, pospeševanje je zvezno, vožnja pa zabavna in tiha. Nič ni ropotanja motorja, škripanja karoserije, potniki se počutijo, kot, da bi sedeli v kakšni večji limuzini, tudi pri avtocestnih hitrostih.
Na testu se nisem želel prilagajati vozilu in mu z odpovedovanjem udobju povečevati doseg. Prevroče je bilo, da bi imel klimo izklopljeno, čas pa je tudi preveč dragocen, da bi se izogibal avtoceste in s tem večje porabe. S polno baterijo mi je uspelo v mešanem ciklu – mesto, podeželje, avtocesta, prevoziti 100 kilometrov. Neki drugi novinarski redakciji je bojda uspelo s polno baterijo prevoziti tudi 170 kilometrov.
Klasični kango expres maxi z dizelskim dCi motorjem z 60 kilovati moči (90 KM) stane po ceniku 17.507 evrov. Kangoo maxi Z. E. Z 44 kilovatov moči (60 KM) pa 21.167 evrov, v primeru subvencije, ki je za popolnoma električna vozila 5.000 evrov, pa 16.167 evrov. Baterija ob nakupu ni vaša, ampak je treba za njo plačati mesečni najem. Višina zneska je odvisna od več dejavnikov, ki si jih lahko ogledate v tabeli spodaj.