Arono smo na testu sicer že imeli, tokrat pa nam je pod roke prišla najbolj zmogljiva in opremljena različica, ki premore tudi kar nekaj športnega talenta in opremo, ki v tem segmentu (še) ni samoumevna.
Arona pomeni drugi, manjši SUV v Seatovi ponudbi po modelu ateca, ki se jima bo kmalu pridružil še največji tarraco. S tem bo Seat zaokrožil svojo paleto crossover vozil, ki jo je začel relativno pozno, ampak že kmalu bo streljal iz vseh topov.
Arona pomeni alternativo manjšim B-modelom znamke, se pravi ibizi, s katero si tudi deli tehniko oz. platformo. To se pozna tako pri teži kot voznih lastnostih, v kombinaciji z zmogljivim 1.5-litrskim turbo bencinarjem pa ponuja mestno okretnost in konkretne zmogljivosti.
S paketom street in ločenima „izpuhoma“ kar strupen
O obliki ne bomo pretirano razpredali, bomo pa zapisali in pohvalili izgled in delovanje polnih LED luči, ki si jih tudi zaradi zmerne cene (610 evrov) kar velja omisliti. Z njimi je namreč tudi ponoči svetlo (skoraj) tako kot podnevi, poleg tega pa ste v prometu veliko bolj opaženi in imajo ostali do vas več „rešpekta“. Dvobarvna karoserija oz. streha vas bo olajšala za zmernih 203 evre, kar je občutno manj kot pri konkurenci, ampak ta je že stvar odločitve posameznika.
Testni avtomobil je imel dodan še na 656 evrov ocenjeni paket street FR, ki je primaknil za palec večja, 18-palčna dvobarvna platišča ter drive profile, ki v bistvu pomeni sistem prilagodljive vozne dinamike. Všečno in cenovno smiselno. Športno nrav avtomobila pa na zadku nakazujejo oziroma zaokrožujejo še par ločenih trapeznih izpuhov, ki pa so se na našo bojazen izkazali le za navidezne. Čemu tako, nam ni jasno.
Znotraj bolj vsakdanja, a izredno prostorna
Nekaj športnih pritiklin je z zunanje podobe našlo pot tudi v notranjost, v obliki prisekanega volanskega obroča z napisom FR, ki ga je užitek vrteti, čeprav ni tako natančen in komunikativen kot pri višje pozicionirani hišni konkurenci (VW, Audi). Usnje ki obkroža krožnico pa ni preveč prepričljivo tako na izgled kot na otip. Kot zanimivost smo iz arone presedli v povsem vsakdanjo fabio (za 13 tisočakov), ki je premogla občutno boljše usnje. Pogrešali smo tudi nekaj več ostale športne zabele, v obliki aluminijastih stopalk in podobnega. Tako športnost izraža le nekoliko bolj barvito oblazinjenje in kontrastni rdeči šivi na volanu prestavni ročici in ročici ročne zavore, ki je zanimivo klasična in ne elektronska. Spet stroški, bi lahko rekli. Pod domeno slednjih spada material, ki obkroža predel strehe, ki na dotik preveč kartonasto, sredinski naslon za roke pa ni nastavljiv po višini. Da se razume, to so malenkosti, ki pa vseeno (nekaj) štejejo.
Tudi cena na sprejemljiva
Predvsem ko je govora o polni ceni testnega avtomobila, ki skupaj z res da izredno izdatno serijsko opremljenost (polni LED, radarski tempomat, parkirna kamera, navigacija gretje sedežev) seže preko meje 25 tisočakov, kar za 4,14 metra dolgega B-suva ni malo. Zato se moramo obregniti tudi ob dejstvo, da je osvetlitev kabine kljub ambientalni osvetlitvi, bolj osnovne narave, saj v drugi vrsti praktično nimaš nobene luči in posledično vidljivosti.
Se pa avto zato odkupi z nadpovprečno prostornostjo v drugi vrsti in predvsem v prtljažnem prostoru, ki s 400 osnovnimi in še bolj s 1.280 povečanimi litri res pozitivno preseneti. S tem lahko rečemo, da je arona tudi družinsko uporabna, pa ne le kot drugi ali tretji avto pri hiši, ampak v primeru manjše družine zlahka tudi prvega. Vstopanje in sedenje je enoprostorcem sorodno visoko in udobno, enako dobro se odreže glede preglednosti, ki je zahvaljujoč oglati obliki in visoki kabini zelo dobra. Le nazaj in dol občasno ne veš najbolje, kaj se dogaja, zato nam je bila poleg akustičnih pomagal v odlično pomoč tudi kamera, ki podatke izrisuje na velikem 8-palčnem osrednjem zaslonu.
Motor, ki se ti hitro prikupi
Tokratno vlogo pogona je na svoja pleča prevzel znan 1.5-litrski turbo bencinar s tehnologijo izklapljanja valjev, ki smo ga preizkusili že pri različnih modelih koncerna VW (golfu, T-rocu, A3, Q2, itd.). Motor že dolgo čislamo, saj nas je presenetil z odzivnostjo in uglajenim delovanjem, ob predvidevanju prometa pred vami in zmerno težki nogi pa tudi z zmerno porabo. Predvsem je zanimivo, da tudi pri večji hitrosti, okoli 100 km/h in malo čez, zmore jadrati z le dvema vklopljenima valjema, preklapljanje pa poteka za voznika povsem nezaznavno.
Kljub temu pa tako gnana arona ne velja za pretiranega varčneža, saj se boste večino časa gibali med sedmimi in osmimi litri. Mi smo skozi celoten test zabeležili porabo 7,8 litra, ob zavestnem varčevanju pa to spustili tudi na sedem litrov, Šestica je malce težje dosegljiva, čeprav ne nerealna.
V ovinki se arona dobro znajde in počuti, čeprav kot že zgoraj rečeno ni tako krotka kot npr. enako gnani T-roc oziroma še bolj Q2. Oba smo namreč vozili z enakim motorjem in v obeh primerih je razlika pri krmilnem mehanizmu in zmogljivostih na strani slednjih. Zaradi manj zmogljivega podvozja, se zdi motor v aroni bolj nemiren oziroma je več zdrsavanja, enako velja tudi za nagibanje v ovinkih. Pri dražjih hišnih konkurentih je preprosto prisotnega več užitka v ovinkih, ko avtu bolj zaupaš, pri aroni pa moraš hitreje in pogosteje popravljati nakazano smer. Zdi se tudi, da na račun malenkost višjega težišča vozila.
To so seveda malenkosti, ki jih bodo opazili le redki, jih je pa treba izpostaviti. Se pa TSI ACT motor tudi aroni izredno lepo poda, tako da večini priporočamo (vsaj) razmislek ali pod pokrov ob konfiguriranju umestiti dizla. Mi bi veliko raje kot brundajočega 1.6-litrskega TDI, pod pokrov umestili ta motor, ne nazadnje tudi zaradi le 500 evrskega pribitka pri ceni.
Opremsko izstopa, varnostno manj
Arona v dvobarvni FR različici prepriča tako oblikovno kot vsebinsko, nenazadnje zaradi izredno učinkovito izrabljenega notranjega prostora, kot napredne tehnike, ki jo ponuja, moramo pa omeniti, da ostane „kratka“ na področju asistenčnih sistemov. V osnovi namreč ne ponuja niti kamere AEB, s številnimi dodatnimi paketi pa poleg te (kupec lahko) dobi le sistema za zaznavanje utrujenosti voznika in vozil v mrtvem kotu. V tem pogledu arona ne izstopa pozitivno v segmentu, s časom pa bo le še slabše.
Komu pa te novodobne novotarije ne pomenijo veliko, saj se raje posvečajo vožnji in v njej uživajo, s tem motorjem in različico ne morejo zgrešiti. Motor in s tem arona ti hitro zlezejo pod kožo, cena pa je glede na videno in voženo prav tako primerna.
Podatki o vozilu: (Seat arona FR 1.5 TSI)
Motor: 1.498 cm3, štirivaljni turbobencinski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt/min.
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.138 × 1.780 × 1.552, medosna razdalja 2.566
Prtljažnik (v litrih): 400 – 1.280
Poraba na testu: 7,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 115 g/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 20.487 (osnovna)/ 25.111 evrov (testni)
Plusi: izgled, zmogljivosti motorja, vozne lastnosti, serijska in (cena) dodatne opreme, prostornost kabine in prtljažnika.
Minusi: materiali na določenih mestih v kabini, zvočna zatesnjenost in zapiranje vrat, poraba ob dinamični vožnji, osvetlitev druge vrste kabine.
Konkurenti: VW T-roc, renault captur, opel crossland X, mitsubishi eclipse cross.
tega vozila je pa minus z navadnim menjalnikom da pogrešate pa dizla ja pa velik minus zakon je bencinar in automatik