Še pred ne tako davnimi časi je bil moped ali motocikel prvo in edino prevozno sredstvo, ki so si ga lahko nekateri privoščili. Tako je bilo tudi v povojni Angliji. A pri marsikaterem mladcu je to preraslo v nekaj več. To so bili lahki in ne pretirano zmogljivi motocikli, ki so jih mladi fantje predelovali zato, da bi bili čim hitrejši in čim bolj okretni. Tako so z njih sneli vse, kar ni bilo nujno potrebno, namestili športno nizko krmilo ter predelovali motorje in izpuhe.
Tako so se počutili kot pravi dirkači, čeprav so s svojimi puščicami na dveh kolesih dirkali večinoma le od od enega lokala do drugega oziroma od café-ja do café-ja. Tako se je teh nadobudnih dirkačev in njihovih jeklenih konjičev prijelo ime café racers. Slog teh motociklov je nato postal tako priljubljen, da so jih začeli serijsko izdelovati tudi veliki proizvajalci. Med nje sodi tudi Sym z wolfom CR 300i.
Gre za nezahtevno »slečeno« dvokolo, pri katerem črki C in R v imenu označujeta pojem café racer. Kljub imenu in obliki, ki nas s kancem nostalgije poneseta v preteklost, pa wolf ni namenjen dirkanju in po naši oceni prav gotovo ne potrebuje predelav. Zahvaljujoč visokemu krmilu na njem sedimo razmeroma izravnano, kar zagotavlja udoben, a ne ravno športen položaj. Je lahek in okreten in zato kot naročen za vstop v svet resnejših motociklov. Njegov enovaljni motor se pohvali s sodobno štiriventilsko tehniko in elektronskim vbrizgom goriva. Na voljo imate 27 »konjev«, s katerimi Symov volk ni ravno eksploziven, a je dovolj poskočen za start s prvega mesta pred semaforji ter za kakšno prehitevanje.
Šeststopenjski menjalnik deluje gladko, zavore so povprečne, a se odkupijo s sistemom ABS, ki preprečuje sicer vedno preteči zdrs sprednjega kolesa. Z nostalgičnim slogom motocikla se povsem ujema tudi instrumentna plošča, ki poleg analognih merilnikov hitrosti in vrtljajev, ponuja še LCD zaslona za prikaz ključnih informacij, med drugim trenutno prestavo, dnevne in skupne prevožene kilometre, količino goriva in uro.
In čeprav se wolf na prvi pogled zdi namenjen le vozniku, se pod plastičnim pokrovom na zadnjem delu sedeža skriva prostor za sopotnika, kar je, seveda, nujno potrebno za morebitne izlete v dvoje. A žal se njegova prilagodljivost s tem začne in konča. Mi smo pogrešali predvsem kakšno odlagalno mesto. Pod sedežem je denimo dovolj prostora le za dokumente, za komplet prve pomoči pa je že treba najti kakšno drugo rešitev. To morate vzeti v zakup tisti, ki bi si ga morda želeli omisliti za vsakodnevno uporabo. Gre namreč za motor, ki je kompakten ter dovolj okreten tudi za mestno uporabo, denimo namesto kakšnega večjega skuterja, seveda, pod pogojem, da radi prestavljate ter da praktičnosti ne postavljate ravno na prvo mesto. Tako se boste namreč vsak dan peljali s pravim motociklom, ki ponuja sodobno tehniko in je nezahteven glede vožnje in vzdrževanja, poleg tega pa boste lahko kadarkoli zbežali med ovinke. Toda vedeti morate, da je zaradi svoje kompaktnosti namenjen predvsem voznikom, ki v višino merijo tam nekje do 180 centimetrov. Mi mu za ceno, ki z akcijskim popustom znaša le 3.800 evrov, oprostimo tudi malce premehko vzmetenje in le povprečno zmogljive zavore.
Podatki o vozilu: (Sym wolf CR 300i)
Motor: 278 cm3, bencinski 1-valjni
Moč: 19,7 kW (26,8 KM) pri 8.000 vrt/min.
Navor: 26 Nm med 6.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 2.030 × 800 × 1.090, medosna razdalja 1.345
Cena v evrih: 3.799
Plusi: okretnost, razmerje med ceno in dobljenim.
Minusi: mehko vzmetenje, povprečne zavore.