Avto > Testi
9276 ogledov

"Takih ne delajo več"

Ford S-max Hybrid
1/35
Saša Despot
Saj poznate ta izraz? Pogosto se uporablja za moške, gospode. Uglajene, zanesljive, močne, tudi robate, ki znajo tudi povzdigniti glas in narediti red. "Takih ne delajo več." Če to prenesemo na avtomobilski svet, bi navedeno veljalo za družinskega enoprostorca forda S-max. Res je »dinozaver«, a sem bil prav vesel, ker sem se lahko z njim družil 14 dni.

Govorim torej o enoprostorcih, oziroma bolje rečeno kralju enoprostorcev fordu S-max. To je bil nekdaj eden najbolj zaželenih družinskih avtomobilov. Vse do prihoda mega popularnih SUV vozil. A merjeno po družinski uporabnosti ga ni "junaka" med SUV-ji, ki bi lahko bil kos prilagodljivosti in uporabnosti S-maxa.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda MX-30 Posebnež Avto 9 stvari, po katerih si bomo zapomnili nenavaden EV

Ford je še eden tistih proizvajalcev, ki imajo v svoji ponudbi klasične enoprostorce, večina pa danes družinam ponuja SUV-je, zdaj že električne, ali pa večsedežna vozila iz programa lahkih gospodarskih vozil, ki si arhitekturo delijo z LGV vozili in so v prvi vrsti kombiji in šele na račun opreme osebna vozila.

Kategorija enoprostorcev se je, zdaj že lahko trdimo, povsem neupravičeno znašla v breznu zgodovine. Zato mi bo žal, ko bo S-max, skupaj z galaxyjem upokojen. Oba, oziroma vse tri, skupaj z mondeom, bo zamenjal, seveda, SUV.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Seat Ibiza FR Avto Avto, ki se ne stara

Da S-max še ni rekel zadnje, potrjuje testna, atraktivna različica ST line s športnimi dodatki in oznako hybrid na zadku. Bencinski hibrid, ki je lahko brez težav zamenjava tudi za dizla. S-max je vsekakor videti veliko bolj atraktivno od škatlastih družinskih kombijev in po mojem mnenju tudi od številnih SUV-jev.

Družinski luksuz

Tisto, kar največ šteje pri tem vozilu, se skriva za vrati. Ta so sicer klasična in ne drsna. Za vrati je povsem drugačno »vesolje«, kot v SUV-jih. Vrhunsko obdelavo kakovostnih materialov dopolnjuje odlična praktičnost, ki jo pokvari morda le nekoliko nesrečno postavljen izbirnik menjalnika v obliki vrtljivega gumba. Zavzame nepotreben prostor v prostoru, kjer bi lahko bil indukcijski predal za polnjenje telefona, na primer. Sicer podpira tudi tehnologijo Apple Carplay in Android Auto za povezavo s pametnimi telefoni. 

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ljubitelji najnovejših tehnologij sicer ne bodo preveč navdušeni, saj je v S-maxu polno stikal, zato je videti kot običajen avto in ne kot vesoljska ladja. A v resnici je to odlično. Tudi 8-palčni infotainment zaslon je pogreznjen v armaturno ploščo in ni samostoječ, kar kaže, da to ni najnovejši Fordov zaslon. Enako velja za digitalne merilnike, ki so sicer všečni in informativni, a ima Ford v svojih SUV modelih sodobnejše, privlačnejše. Morda bo kdo pogreštudi boljšo grafično podobo navigacijskih kart, pa ambientalno osvetlitev in še kakšen novodoben pripomoček, a v resnici večine to ne bo niti motilo. Pojasnjujem, zakaj. 

Ker je S-max odličen po uporabni plati. Sedeži so odlični, omogočajo nastavitev različnih opor, pozimi pa tudi učinkovito ogrejejo telo v mrzlem jutru. Tudi na daljših poteh so se izkazali za nadpovprečno udobne, med bolj dinamično vožnjo pa odlično zadržujejo telo na mestu. 

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podobno udobje pričakujte tudi v drugi vrsti, kjer je dovolj prostora v vzdolžni in prečni smeri, zato je to eden tistih avtomobilov, ki jih boste zaman iskali pri električni ponudbi družinskih avtov. Na zadnje sedeže lahko namestite kar tri otroške sedeže, saj ima dodane tri nosilce isofix. Vsi sedeži so ločeno vzdolžno pomični, nastavljate lahko tudi naklon. Da je namensko vozilo za družine z otroki izdajajo tudi mrežice za zasenčenje na zadnjih steklih, mizice na hrbtnem delu sprednjih sedežev in opozorilo na zaslonu, ko ugasnemo motor vozila, da ne pozabimo, da zadaj sedijo malčki.

Pri razporeditvi s petimi sedeži je prtljažnik zares velik. Ne bom se zlagal, da od povprečnega kompaktnega družinskega SUV-ja tudi enkrat bolj prostoren. Zadnja velika prtljažna vrata so se odpirala s pomočjo elektrike, sedeže v drugi vrsti pa smo lahko podrli kar s pritiskom na stikalo v prtljažniku. Ko so podrti je to skoraj kombi. Verjetno bi brez težav v prtljažnik v tem primeru spravili večjo vrtno garnituro.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dizel ali hibrid?

Ponudba agregatov je z zadnjo posodobitvijo postala precej enostavnejša. Obstaja bodisi dvolitrski dizel z močjo 150 ali 190 KM, medtem ko je šibkejši motor povezan izključno z ročnim, močnejši pa s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. In potem je tu še en močan adut v obliki 2,5-litrskega bencinskega motorja, ki iz hibridnega pogonskega agregata proizvede skupaj 190 konjskih moči.

Motorju z notranjim zgorevanjem pomaga električni motor, ki lahko v določenih situacijah sam, neslišno premika avto. Ko pritisnete gumb za zagon motorja, pod motornim pokrovom ne bo zabrnel bencinski motor. Neslišno se prižgejo merilniki, avto pa prav tako neslišno spelje naprej. Pri večji hitrosti pa vajeti prevzame motor z notranjim zgorevanjem.

Baterije, skrite pod tlemi, so precej kompaktne. Imajo kapaciteto le 1,1 kWh, tako, da ne pričakujte, da boste veliko vozili zgolj v električnem načinu. Vseeno hibrid omogoča odličen kompromis med učinkovitostjo in težo vozila. Hibridni S-max je namreč skoraj tako težak kot dizelski.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In deluje odlično, oba motorja se lepo dopolnjujeta, kot popolnoma usklajen duo. Pri uglajenosti pomaga tudi menjalnik eCVT, ki v osnovi ne prestavlja, ampak spreminja prestavno razmerje. Čeprav se število vrtljajev motorja razlikuje glede na obremenitev, me je presenetilo, kako tih je med vožnjo. Pri hibridih smo vajeni, da so glasni pri pospeševanju. Motorja v kabini skoraj ni slišati.

Ford si je pomagal na več načinov. Poleg odlične zvočne izolacije motornega prostora so v sprednja okna namestili akustične folije, aktivno pa hrup odpravljajo tudi s pomočjo zvočnikov v vozilu. Rezultat? Res nadstandardno tih avto.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault Megane Conquest RS line Avto Na testu najbolj atraktivni Renault ta hip

Poleg tega je hibrid zelo varčen z bencinom. Po daljšem preizkusu lahko dodamo, da celo prekaša dizelski model, saj je bil v našem primeru, kjer smo naredili veliko primestne in mestne vožnje, elektromotor zelo pogosto priključen. Takrat smo porabo bencina krotili pod šestimi litri, ko smo priključili še avtocestne kilometre je bila povprečna poraba bencina nekoliko večja. Na avtocesti hibrid ni več tako učinkovit, še vedno pa je poraba bencina komaj kaj večja od šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Torej je tudi na avtocesti lahko alternativa dizlu. Povprečna poraba je bila skoraj liter manjša kot pri dizelski različici s štirikolesnim pogonom, ki smo jo testirali pred letom in pol. Pravzaprav je le ena bistvena prednost dizla pred tem hibridom, navor, kar vpliva na odzivnost, ko pohodimo stopalko za plin. Tudi vlečna moč je za malenkost manjša, še vedno pa lahko s hibridom za seboj vlečete prikolico mase 1750 kilogramov z zavornim sistemom.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ford Tourneo Custom Active Avto Kombi, ki želi biti SUV

Odlično je tudi podvozje. Pelje se bolje kot vsi SUV-ji na trgu. Ford je že tradicionalno zelo dinamična avtomobilska znamka in S-max v kombinaciji z ST line opremo izkazuje vse svoje znanje. Kljub velikosti in teži ohranja spodobno stopnjo okretnosti. Šasija ostane stabilna tudi na cestnih neravninah. Če bi kaj popravili je le debelina volanskega obroča, malo pretanek je.

To je bilo zame res veliko presenečenje. Vedel sem, da je Ford S-max dober družinski avto. Poleg tega, da ima prostorno notranjost, velik prtljažnik in dobro uglašeno podvozje. Največje presenečenje zame je bil hibridni pogonski agregat, ki svoje delo opravlja odlično. Avto ima dovolj moči, hkrati pa je izjemno varčen in odlično zvočno izoliran.

Ford S-max Hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S popustom je cena odlično opremljenega vozila segla malo nad 43 tisočakov. Veliko, boste rekli? Če primerjamo z družinskimi SUV-ji, ki ne morejo ponuditi takega razkošja prostora, še vedno ugodno in vredno premisleka.

Podatki o vozilu (ford S-max, 2,5 duratec 140 kW/190 KM, ST-line)
Motor: 1.995 cm3, bencin, atmosferski, samopolnilni hibrid
Moč: 140 kW (190 KM) pri 5.500 vrt/min. Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.796 × 1.916 × 1.655, medosna razdalja 2.850
Prtljažnik (v litrih): 700/2.200
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 156 g/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 38.880

Konkurenti: citroën C4 grand spacetourer, BMW serija 2 gran tourer, VW sharan, seat alhambra.

PLUSI: videz, dinamičnost med ovinki, poraba goriva, prostornost in uporabnost.

MINUSI: nima strešnih nosilcev, počasen infozabavni sistem, pretanek volan;
 

Komentarjev 3
  • david193 21:04 30.januar 2022.

    Mam to grozno smolo da sm si družino ustvaril v tem času, ko bi najbolj rabil enoprostorca, a so vsi proizvajalci navalili na te jebene, neuporabne SUV -je

  • alen04 07:24 26.januar 2022.

    S max-a imamo od 2007 leta. Prevoženih cca. 325k km. Vozil ga bom še nekaj časa. Ko bo zamenjava, definitivno S max.