Bavarski proizvajalec vozil je lani posodobil svoj veliki SUV. BMW X5 je dobil nov odbijač, nove luči in še nekaj drugih podrobnosti, v notranjosti pa je še bolj razkošen kot prej, predvsem pa pod njegovim pokrovom brnijo izključno elektrificirani motorji.
X5 se sicer uvršča med najbolje prodajane premijske športne terence. Čeprav so Bavarci X5 poimenovali SAV (Sports Activity Vehicle) in ne SUV. SAV je oznaka za X5 vse od prve generacije, saj so bili pri BMW zelo prepričani, da se njihov avto pelje bolje kot drugi - zato so si izmislili kategorijo SAV. S tem želijo še dodatno izpostavili prednosti, ki naj bi jo X5 imel pred konkurenti. X5 se je vedno vozil nekoliko bolje od neposrednih tekmecev in tudi ta generacija ni nič drugačna. In to kljub temu, da je novi X5 še večji, saj je razširjen za dodatnih 66 mm, tako imate na vozniškem sedežu res občutek, da vozite velik avtomobil.
Vrnimo se k zunanjosti. Kaj je novega? X5 ima po novem ožje žaromete (za 3,5 centimetra) s puščično grafiko dnevnih luči ter bolj agresivna odbijača, nima pa deljenih žarometov, ki jih poznamo iz top modelov i7 in X7, kjer je mogoče sedeti tudi v tretji sedežni vrsti na šestem in sedmem sedežu. X5 je za razliko od X6 obdržal klasične ledvičke, možno pa je doplačati za kaskadno osvetlitvijo maske Iconic Glow in mat ozadjem luči M Shadowlibe, s katerim bi se lahko odlično vklopili v božično vzdušje, ki je vladalo med testiranjem vozila.
Nova zasnova kabine
Na avtomobilu je res veliko vpadljivih dodatkov, izpostavimo pa samo spojler na zadku in velik par izpušnih cevi, ki ne daje vedeti, da se lahko z vozilom večino časa vozimo brez sodelovanja bencinskega šestvaljnika. Pika na i so velika platišča vkomponirana v 22-palčne pnevmatike, ki pa ne vplivajo bistveno na udobje vožnje, saj je bil testirani X5 nabit s tehnologijami za udobje, vključno s prilagodljivim podvozjem.
Osupljiva je tudi notranjost, sploh v bogato založeni preizkušeni različici, v kateri ni manjkalo udobno in na oko lepo usnje, matirane letvice, popolna nočna ambientalna osvetlitev in še kup druge luksuzne opreme. V kabini je sicer največja novost samostoječi ukrivljeni zaslon novega informacijsko-razvedrilnega sistema, ki temelji na operacijskem sistemu BMW 8. 12,3-palčni zaslon virtualnega kokpita in 14,9-palčni zaslon na dotik sta skrita pod skupnim pokrovnim steklom. To pomeni tudi znatno zmanjšanje fizičnih krmilnikov v korist digitalnega pristopa.
Novi sta tudi sredinska konzola s površinami na dotik in prestavna ročica. Za doplačilo lahko športne sedeže zamenjate za komfortne sedeže. Cenili smo tudi aktivno prezračevanje sedežev in masažno funkcijo, ki sta na voljo kot dodatna oprema. Na neskončnem seznamu dodatne opreme lahko najdete tudi ogrevana in hlajena držala za pijačo, osvetljeno panoramsko streho, vrhunski zvok Bowers & Wilkins Diamond Surround in steklene dekoracije. Če vam denarnica dovoli, zakaj pa ne ...
Pomočniki delujejo odlično
Enako velja za asistenčne sisteme, ki v BMW delujejo odlično, celo popolno v primerjavi z veliko večino drugih proizvajalcev vozi. Ponudbo asistenčnih sistemov so v X5 obogatili še z opozorilnikom pred trkom v pešce in kolesarje pri zavijanju, prepoznavanjem semaforja, asistentom pri prestavljanju z enega voznega pasu na drugega in asistentom za zaustavitev v sili. Parkirni pomočnik ima izboljšan sistem Trailer Assist za vožnjo s prikolico. Doplačilni parkirni asistent Professional zdaj zmore popolnoma avtomatsko parkiranje, pa tudi popolne manevre na razdalji do 200 metrov. Z aplikacijo My BMW, nameščeno na pametnem telefonu, lahko vozilo upravljate od zunaj. Novost so tudi digitalne storitve, kot je na primer zaslon z obogateno resničnostjo, pretočni videoposnetki z YouTuba ali v tujini celo ogled tekem najboljše nemške nogometne lige iz avtomobila.
Poleg blagih hibridov v ponudbi ostaja priključni hibrid, ki pa je doživel precej temeljito prenovo. Prav to se mi zdi največja in najbolj pomembna sprememba pri X5 do zdaj. Velikanski preskok v uporabnosti priključnih hibridov, ki jih pogosto kritizirajo, da jih stranke kupujejo le zaradi subvencij ali ekoloških predpisov, v resnici pa se veliko večina časa vozniki z njimi vozijo s prazno baterijo in delujočim bencinskim motorjem. X5 piše zgodbo priključnih hibridov na novo, saj je dobil večjo in uporabnejšo baterijo, ki jo je treba sicer polniti dalj časa, a omogoča tudi veliko več vožnje na elektriko.
Doma ali v službi morate imeti električno vtičnico
Na tem mestu še enkrat izpostavljamo, da priključni hibridni niso za vsakogar. Da bi jih lastnik lahko čim bolj učinkovito uporabljal, potrebuje lastno polnilnico (doma ali v službi), saj bo le tako izkoristil polni potencial. V prenovljenem X5 se je baterija povečala na uporabnih 25 kWh, tako da lahko avto z enim polnjenjem v idealnih razmerah prevozi okoli 100 kilometrov.
Sam elektromotor ima 197 KM in 280 Nm, kar je, ko deluje samostojno, povsem dovolj za povsem normalno vožnjo po mestu in okolici, pa tudi avtocesti - kot z bencinskim ali dizelskim X5. S popolnoma napolnjeno baterijo zlahka pozabite, da je pod motornim pokrovom vrstni šestvaljnik; zmogljiv električni motor X5 je več kot sposoben z lahkoto vleči njegovo nezanemarljivo maso.
Ob tem imate še vedno pod motornim pokrovom trilitrski bencinski šestvaljnik, ki vas popelje kamorkoli in kadarkoli, tudi, če je baterija prazna in je v določenih trenutkih nimate možnosti priklopiti na elektriko. Skupna moč hibridnega sistema je 489 KM, navor pa doseže 700 Nm. S takšno močjo pa je tudi skoraj 2,5 tone težak športni terenec prava zverina. In ne le na papirju. Pospešek je športen, njegova samozavest in stabilnost pa je bila na ovinkasti cesti odlična. V resnici se res športno v tem vozilu večino časa ne boste peljali, saj smo bolj cenili povsem tiho vožnjo, ki je hkrati izjemno udobna. Predvsem pa smo bili navdušeni nad učinkovitostjo električnega motorja in baterije. Tudi pri temperaturah nekaj nad lediščem je polna baterija še vedno zadoščala za 80 električnih kilometrov. Brez težav je bilo elektrike dovolj za mojo dnevno relacijo iz Kamnika do pisarne v Ljubljano in nazaj, prav tako pa za vse opravke, ki jih imam običajno med tednom. Polnjenje baterije sem preizkusil na javni polnilnici, kjer se je polnila slabe štiri ure, ali na hišni vtičnici, kjer se je napolnila čez noč. Strošek je majhen, na domači polnilnici okoli štiri evre na noč - štiri evre za 80 prevoženih kilometrov. Še bolj presenetljiv pa je bil podatek na 100-kilometrski relaciji, kjer se je baterija izpraznila proti koncu trase, povprečna poraba bencina pa je bila manjša od dveh litrov na 100 kilometrov. Po daljšem druženju in 800 prevoženih kilometrih (tudi na daljše razdalje, ko se konec tedna odpravite na avtocesto na različne izlete) je bila posoda za gorivo še vedno napolnjena okoli tretjino. Priključni hibridi, poudarjamo, da ni le BMW povečal baterije, ampak tudi drugi avtomobilski proizvajalci, končno dobivajo smisel in izpolnjujejo svoje poslanstvo - to je, da lahko dnevne vožnje med tednom opravljamo le na elektriko, če ali, ko se baterije izprazni, pa delo opravi motor z notranjim zgorevanjem – brez stresa, da boste na cesti ostali s prazno baterijo.
Je pa jasno, da tako kot pri vseh priključnih hibridih, tudi v primeru X5 pri izpraznjeni bateriji gospodarnost oziroma poraba bencina trpi. Poraba bencina lahko ob bolj športni vožnji v tem primeru poskoči tudi nad mejo 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Hiter in udoben
Na cesti nas je prepričala izjemna prefinjenost in udobna vožnja. V primerjavi s ključnimi tekmeci je X5 še vedno na vrhu, ko gre za ravnotežje med udobno in razkošno vozno izkušnjo. Ravnovesje je talent, ki ga je X5 vedno imel in se nadaljuje v zadnji generaciji.
Odličen je tudi v vožnji v mestu. Z odlično vidljivostjo naprej, v kombinaciji z mehkim krmiljenjem in idealno nastavitvijo sedeža, omogoča presenetljivo preprosto vožnjo v tesnih prostorih – kljub velikim zunanjim meram. K večji samozavesti pripomorejo tudi številne kamere, ki razkrivajo vse skrite kotičke okoli vozila, vendar samo v primeru, ko zunanje kamere niso umazane.
Pod črto
Posodobitve BMW X5 samo utrjujejo impresiven vsestranski paket, podkrepljen z odličnim priključnim pogonskim sklopom. BMW X5 je izbira za vse, ki iščejo razkošen družinski SUV – priznanje pa si X5 50e zdaj zasluži bolj kot kdaj koli prej. To je vrhunsko izdelan, prefinjen, visokotehnološki, prostoren in udoben športni terenec, ki, ko je opremljen s priključnim pogonskim sklopom, le še razširi svoj potencial. Priključni hibrid ima sicer nekoliko manjši prtljažnik kot drugi X5, 500 namesto 650 litrov, kar zna biti za koga tudi ovira. Je pa to velik in zelo drag avtomobil. Osnovna cena je 93.700 evrov, z vsemi najbolj naprednimi in luksuznimi dodatki pa že eksotičnih 134.875 evrov.
Dober je,le cena ni dobra
Morda pa troši samo toliko olja?
Če vzamemo v obzir, da opisana dnevna relacija nanese cca. 45 - 50 km, potem postanejo stroški prevoza kot jih opisuje avtor precej nejasni!? Učinkovitost te baterije, za pot v službo in nazaj, ter dnevne opravke, na tej relaciji zagotavlja… ...prikaži več max. dva dni električne vožnje, v tem primeru od ponedeljka do petka strošek nanese cca. 10 eur. Če smo primorani cca. 1/2 km kilometrov prevoziti na bencin, potem je strošek 4 eur elektrika + cca. 15 l bencina (27 eur), vse ostale stroškovne opcije so vmes.