Ko je mitsubishi eclipse cross pred štirimi leti prvič zapeljal na evropske ceste, je s svojo dostopno kombinacijo kupeja in SUV-ja po eni strani vzbudil veliko pričakovanj in zanimanja, po drugi strani pa tudi nekaj odpora, kar ni šlo na račun prednjega dela, kjer je bil praktično enak outlanderju, ampak zadnjega dela, ki je razdvajal predvsem z dvodelno šipo zadnjih vrat, ki je precej poslabšala razgled nazaj.
Med prenovo so zato oblikovalci precej korenito poskrbeli predvsem za zadnji del, ki je postal precej bolj konvencionalen in manj športen, predvsem pa je opravil z dvodelno zadnjo šipo. A ne le to. Oblikovalci namreč niso poskrbeli le za drugačno obliko zadka, ampak so tega celo raztegnili in to kar za 14 centimetrov, predvsem na račun daljšega zadnjega previsa, saj je medosna razdalja ostala enaka.
Prirastek se ni odrazil le v bolj elegantnem videzu karoserije, ki ne deluje več tako »front heavy«, torej kot da bi avtomobil silil proti prednjemu delu, ampak tudi v prirastku pri prostornini prtljažnika. Tega so namreč s 341 za 18 povečali na 359 litrov. Morda se ne zdi veliko, a ko vanj zlagate prtljago, se pozna. Morda so se tudi zato pri Mitsubishiju odločili, da bo iz eclipse crossa izginila praktična lastnost, vzdolžno pomična klop. Ta je po novem namreč fiksna.
Analogno upravljanje
Kar se same ureditve voznikovega in sovoznikovega okolja tiče, posebnih sprememb ni, kar pomeni, da je vozniku za upravljanje še vedno na voljo tudi precej analogne tehnike. Merilniki so analogni zgolj z digitalnim zaslončkon na sredini, veliko upravljanja je prepuščeno fizičnim gumbom, s sredinskega grebena pa je izginila celo praktična drsna ploščica za upravljanje infozabavnega sistema, ki jo je eclipse cross imel pred prenovo.
A po drugi strani je zaslon infozabavnega sistema večji in tudi zagotavlja odzivno sprehajanje skozi dovolj intuitivne ikone. Tudi prikazanih podatkov je pestro veliko, vključno z informacijami o priključno hibridnem sistemu, le grafika deluje nekoliko starikavo in kar nekako pričakujete, da se bo na zaslonu pojavil mojster Mario. Saj veste, kateri?
Novost v notranjosti pa so tudi pripomočki za upravljane priključno hibridnega pogona. Mitsubishi eclipse cross je namreč po prenovi v Evropi in seveda tudi Sloveniji na voljo zgolj s priključno hibridnim pogonom, kar ga tudi korenito oddaljuje od predhodnika, ki je bil na voljo le z 1,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom.
Hibridni pogon od večjega brata
Priključni pogon je eclipse cross prevzel od večjega outlanderja PHEV (mimogrede, tega v Sloveniji ne bomo več videli), kar seveda ni slabo, saj se je ta doslej že korenito dokazal s svojo učinkovitostjo. Spomnimo: sestavljajo ga bencinski štirivaljnik 2.4 MiVEC, ki deluje v skladu z bolj ugodnim Atkinsonovim ciklusom, ter dva elektromotorja, po en na vsaki premi. Kombinacija se izkaže za odzivno ter gladko in mirno delujočo in v sodelovanju s solidnim podvozjem ter učinkovitimi programi za različne podlage in načine vožnje zagotavlja prijetno vozno izkušnjo. Omenimo še, da tako motorizirani eclipse cross lahko vleče prikolico z maso do 1.500 kilogramov.
Med vožnjo je hitro jasno, da pogonski sklop, ki lahko deluje kot vzporedni ali zaporedni hibrid, ko gre za razporejanje delovnih dolžnosti med bencinskim motorjem in elektromotorjema, deluje bolj kot električni avtomobil s podaljševalnikom dosega (torej kot zaporedni hibrid), kar pomeni, da vedno, ko je v bateriji kaj elektrike, daje prednost električnemu pogonu.
Če bi zato med vožnjo izven mesta radi prihranili nekaj elektrike za tišje vožnje v urbanem okolju, morate namesto običajnega hibridnega programa 'normal', ki moč med elementi hibridnega sklopa razporeja povsem samodejno v skladu s potrebami, uporabiti program 'save', ki je, kot pravi njegov naziv, namenjen ohranjanju nivoja elektrike v bateriji. Lahko pa uporabite tudi način 'charge', ki omogoča prisilno polnjenje baterije med vožnjo, kar pomeni, da bencinski motor in elektromotor prevzameta vlogo generatorja elektrike, s katero lahko napolnite baterijo.
Električni avtomobil
Moči je tudi v primeru uporabe zgolj elektromotorjev v načinu 'EV' več kot dovolj, prav tako pa so dobri tudi občutki med pospeševanjem, saj elektromotor na prednji premi razvija stalno moč 25 in največjo 60 kilovatov, tisti na zadnji pa stalnih 30 in največ 70 kilovatov moči. Bolj zanimiva sta podatka o navoru, ki ga je spredaj za 137, zadaj pa 195 njutonmetrov. Elektrika v polni bateriji s kapaciteto 13,8 kilovatne ure sicer zadostuje za vožnjo do 57 kilometrov, a je doseg zelo odvisen od vremenskih razmer.
Seveda se ekonomika vožnje podre, ko je pogon v športnem načinu, saj za maksimalno zmogljivost uporablja vse razpoložljive vire moči, torej poleg elektromotorjev tudi 72-kilovatnega bencinskega štirivaljnika, poraba goriva pa lahko predvsem na vzponih z veliko ovinki, kjer boste ta program najverjetneje uporabili, lahko precej povečana.
Ključni del priključnega hibrida so sicer tudi obvolanske ročice, s katerimi urejamo moč regenerativnega zaviranja. V najnižji stopnji se eclipse cross obnaša kot katerikoli konvencionalni avtomobil s samodejnim menjalnikom, v najvišji stopnji pa je rekuperacija zavorne energije najvišja, posledično pa elektromotorji opravijo tudi večino zaviranja. Sistem kljub temu ne omogoča vožnje zgolj s pedalom za plin, saj je za popolno ustavitev treba v vsakem primeru uporabiti torne zavore.
In poraba? Če vozite v hibridnem načinu in nimate preveč težke noge, poraba bencina lahko seže krepko pod 5 litrov na sto kilometrov, kar je za razmeroma težek športni terenec precej ugodno, če pa hočete med vožnjo proizvajati elektriko, pa bo poraba veliko višja. Če so vaše poti v dosegu, ki ga omogoča hibridna baterija, pa boste pretežno vozili zgolj z elektriko in poraba bencina bo temu primerno zelo nizka. Elektrika seveda ni zastonj, vendar pa, vsaj ko gre za gospodinjska omrežja, še vedno precej cenejša od bencina.
Mitsubishi eclipse cross PHEV diamond
Motor: bencinski, štirivaljni, 2.360 ccm + 2 elektromotorja
Največja moč: 138 kW (188 KM)
Zmogljivosti: 162 km/h (135 km/h električno), 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.545 x 1.805 x 1.685, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 359-1.108
Poraba: 1,8 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 41 g/km
Cena v evrih: 41.780
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎
danes je na netu naprodaj fiat tipo letnik 1991. avto dolg 4 cm manj kot 4metre in ima prtljažnik 350 litrov.. in cemu bo temu mitsubisiju bencinski motor z 2400 ccm ? pa še elektrika zraven ? kdo bo pa… ...prikaži veča davke plačeval in registracije. cena 40000. kolk pride za to kripo zavarovanje ? in zakaj ne napišete kolk je poraba ko se enkrat mal vklopi tiste funkcije. 5 litrov za kaj ? da ga vprežemo v enga osla pa ga ta vozi okoli.
Prijatelj si ga je izposodil in me poklical, da greva na testno voznjo. Oblika je tipično japonska, vse nametano, kot da bi morali dolocene sestavne dele porabiti v novem modelu. Oblazinjenje je slabo in izgleda ceneno, plastika trda, zaslon igleda… ...prikaži veča kičasto in ceneno, voznja se kar udobna. Polovico elektrike sva porabila za 1 krog okoli Ljubljane. Zvok v avtu obupen, verjetno ceneni kitajski zvočniki za 1eur ali celo manj. Kje so časi, ko si v avto vgradil Pioneer avtoradio in zvočnike..