Zoe je lansko leto zapeljal že v svojo drugo generacijo, ki mu je prinesla tudi nekaj oblikovnih sprememb, a je status enega najbolje prodajanih električnih avtomobilov v Evropi gotovo poskrbel, da so te bolj kozmetične narave, zoe pa je že od daleč še vedno takoj prepoznaven kot zoe.
Spremenjen je predvsem prednji del, s katerim se je približal cliu, drugačna pa je tudi svetlobna tehnika, v kateri prevladujejo led diode. Zadaj so sicer ostale enake luči v obliki rombov, a imajo drugačno vodoravno grafiko, s kateri zadek pusti nekoliko sodobnejši vtis.
Več razlik je v notranjosti, kjer nova armaturna plošča vzbuja vtis večje kakovosti, predvsem pa je zoe postal bolj digitalen, saj so analogne prikazovalnike povsem zamenjali zasloni, ki so v bistvu enaki kot v novem cliu. To seveda pomeni tudi, da je zoe na voljo z novim Renaultovim informacijsko-zabavnim sistemom easylink, ki se je tako kot v drugih z njim opremljenih avtomobilih izkazal za učinkovitega in intuitivnega, da ne posega preveč v samo vožnjo.
Visoko sedenje
Občutek na sedežih je sicer podoben kot doslej, kar pomeni, da se sedi precej visoko, za okus nekaterih morda celo previsoko. Zdi se, da zoe s sedeži in položajem sedenja nekako sega v čase, ko je na ceste zapeljala njegova prva generacija in se je na električne avtomobile gledalo predvsem kot na mestna prevozna sredstva, zato z večjo višino sedeži omogočajo predvsem netežavno vstajanje in sedanje nanje med postanki, na prvo vižo pa ne vzbudijo občutka, da bi lahko na njih dolgo sedeli. A to je le prvi vtis, saj se pozneje kljub kratki sedalni površini izkažejo za povsem dorasle zagotavljanju udobja. Prtljažnik je sicer čisto soliden, a v njem kar nekaj prostora zavzamejo polnilni kabli.
A to je bolj ali manj vse, kar bi lahko zoeju zamerili. Med vožnjo se namreč izkaže za zelo prijeten avtomobil, ki ob malce več nagibanja povsem suvereno obvladuje cesto in njene ovinke, predvsem pa je zelo živahen, k čemur gotovo pripomore novi elektromotor, za katerega pri Renaultu pravijo, da so ga povsem razvili v njihovi hiši.
Električna poskočnost
Elektromotor z oznako R135 je najmočnejši v zoejevi ponudbi. Razvija moč natanko 100 kilovatov, še bolj pomemben podatek pa je, da razvija tudi navor krepkih njutonmetrov, ki je na voljo že zelo zgodaj in poskrbi, da zoe v 3,5 sekunde pospeši do 50 kilometrov na uro, do sto kilometrov na uro pa potrebuje le še štiri sekunde. In to se za volanom zares čuti. Skoraj se vam tudi ne zgodi, da bi kdo na semaforju speljal pred vami. No, morda drugi zoe z voznikom, ki zna še bolj vešče ravnati s pedalom plina. Vendar pa je kljub napisanemu zoe vse prej kot dirkalni avtomobil, saj se mu veliko bolje poda vloga majhnega mestnega prevoznika.
In ob predpostavki, da gre za precej majhen avtomobil, se vprašate, kje so konstruktorji pravzaprav našli prostor za precej veliko baterijo s kapaciteto 52 kilovatnih ur, ki je poleg tega tudi termalno upravljana in zato zelo učinkovita.
Predvsem, ko gre za polnjenje baterij, je zoe boljši od marsikaterega tekmeca. Renault je namreč novi generaciji namenil hitro polnjenje s 50-kilovatnim enosmernim tokom, ki baterijo v dobre pol ure napolni za 150 kilometrov vožnje in seveda pride do izraza predvsem med dolgimi vožnjami predvsem po avtocestah, kjer je avtomobil tudi najbolj potraten.
A tudi v mestu boste lahko baterijo hitro napolnili, saj na javnih polnilnicah, kjer to seveda omogočajo, lahko polnjenje z izmeničnim tokom poteka celo do moči 22 kilovatov. A predvsem morate najti prosto polnilnico, kar je lahko denimo v Ljubljani kljub ne prevelikemu številu električnih avtomobilov že precej težko. Lastniki bodo zoeja zato najpogosteje polnili doma, kjer bo za polne baterije na 7-kilovatnem zidnem polnilniku zadostovala noč v času enakonočja.
Kaj pa doseg?
Ta mogoče v praksi ne dosega v skladu s standardu WLTP obljubljenih 390 kilometrov, je pa velik. Zoeja sem v času koronske odjuge preskusil na krožni poti med deželama Kranjsko in Štajersko. Na vožnjo sem se z 80-odstotno polno baterijo in napovedanimi 271 kilometri dosega odpravil s hitre polnilnice na počivališču Barje, potem pa sem se odpeljal do Kamnika, kjer je zoe še vedno obljubljal 237 kilometrov dosega, napolnjenost baterije pa se je zmanjšala na 70 odstotkov. Sledila je zmerno hitra vožnja navkreber na prelaz Črnivec, na katerem je baterija izgubila »le« 8 odstotkov, doseg pa je za bolj korenitih 50 padel na 187 kilometrov.
Po spustu na savinjsko stran prelaza se je v Gornjem Gradu namreč izkazalo, da se je napolnjenost baterije le za dober odstotek spustila na 61 odstotkov, k čemur je seveda pripomoglo rekuperativno zaviranje, doseg pa je bil celo večji za 16 kilometrov. Sledila je vožnja po razmeroma ravni in ovinkasti regionalki do avtoceste, kjer je bilo v bateriji še vedno 53 odstotkov elektrike, doseg pa je kazal 179 kilometrov. Da je vožnja po avtocesti zahteva veliko od baterij električnih avtomobilov, pokaže podatek, da je po vožnji čez Trojane na Dolenjski cesti v Ljubljani v bateriji bilo le še 29 odstotkov elektrike, ki bi zadostovali za 93 kilometrov vožnje.
Varljivost preostalih kilometrov
Lahko pa tudi manj ali več. Med mnogimi vožnjami z električnimi avtomobili sem se namreč navadil, da prikazovalnik preostalih kilometrov ni najbolj natančen indikator dosega, saj je odvisen od načina in režima vožnje. Tako kot se pri avtomobilih z motorji na notranje zgorevanje ne zanašamo na prikazovalnik preostalih kilometrov ampak na merilnik količine goriva v posodi in jo napolnimo vsaj tedaj, ko je avtomobil na rezervi, se tudi pri električnih avtomobilih sčasoma ne ozirate več na preostale kilometre, ampak na preostale odstotke elektrike. Pri tem je pomemben tudi občutek, saj so baterije zelo različne, in v vsakem primeru velja, da pri 20 odstotkih preostale elektrike pomislite, da bi se bilo dobro odločiti za polnjenje, ko pa raven pade pod 10 odstotkov, pa je že skrajni čas, da poiščete električni priključek.
Renault sicer v kombinaciji z zoejem še vedno ponuja možnost nakupa ali najema baterije. Če se odločite za nakup, vas bo baterija stala 8.500 evrov, za najem pa boste plačali od 74 do 124 evrov na mesec. Odločiti se torej morate, kaj najbolje ustreza vam in vašim vozniškim navadam. A v vsakem primeru velja, da je renault zoe še vedno eden najbolj dostopnih avtomobilov na slovenskem trgu, ki vas bo ob upoštevanju subvencije EKO sklada v osnovni različici z najeto baterijo stal manj kot 20.000 evrov, takšen, kot je bil dobro opremljeni testni, pa malo manj kot 32.000 evrov.
Podatki o vozilu: renault zoe R135 L edition one
Motor: električni
Največja moč: 100 kW (136 KM)
Največji navor: 245 Nm
Zmogljivosti: 140 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.087 x 1.787 x 1.562, medosna razdalja 2.588
Prtljažnik (v litrih): 338–1.225
Poraba: 17,7 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Čas polnjenja baterije: 4 h 20 min (AC 7,4 kW), 35 min (DC 50 kW do 80%).
Cena v evrih: 31.910 (ob nakupu baterije: 40.410)
Plusi: privlačen videz, splošno udobje, oblika, oprema, električni pogon, vozne lastnosti.
Minusi: visoko sedenje, podvozju se malce poznajo leta.
www︎.︎Marbie︆.︆net - odličen prrojekt za odrrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks
Na spletu s prenosnim računalnikom zaslužim velik0 denarja (100 € do 200 € / h). Prvi mesec sem prejel ček za 28536 €, t0 spletno delo je preprosto in enostavn0, ni mu treba iti v pisarn0. ... >>>>> www.MagnifyIncome.Com
32 jurjev za takle povsem povprečen avto? Hvala, ampak NE, hvala. Za tak denar dobiš že konkreten avto. Predvsem je temu enak avto z bencinskim motorjem praktično polovico cenejši. Ko bo cena tehle električarjev padla na normalno bodo postali zanimivi,… ...prikaži več prej ne. Lahko pa potrdim, da je zadeva hudo živahna: z avtom z 200 konji pri speljevanju z mesta sem mu sledil “na jedva”. Samo... koliko časa bi tako matral baterije... ne dolgo, bi hitro zajamrale, da so prazne.