Avto > Testi
4050 ogledov

Test: Avto, ki je krojil zgodovino se je elektrificiral

Fiat 500e
1/48
Anže Petkovšek Fiat 500e
Fiat 500 je eden od avtomobilov, ki so krojili avtomobilsko zgodovino. Vanjo se je gotovo vpisal kot ena od legend italijanskih cest in tega duha je Fiatu več kot odlično uspelo ohraniti tudi v fiatu 500 nove dobe. Toda: je lahko Fiatov mestni malček uspešen tudi kot električni avtomobil, takšen, kot je na ceste zapeljal z novo generacijo?

Fiat 500 je, z izjemo prejšnjega, ki so mu  v zadnjem življenjskem obdobju tudi dodali elektromotor v obliki blagega hibrida in bo kot tak še nekaj časa ostal spremljevalec najnovejšega, z novo generacijo postal popolnoma električni avtomobil. A to je pravzaprav edina oziroma največja sprememba, ki jo je Fiat namenil svojemu malčku, saj je tudi v električni obliki ohranil kupejevsko in kabrioletno karoserijsko zasnovo in jima dodal celo dodatno različico s troje bočnih vrat.

Fiat Tipo Cross Avto Terenski tipo cilja na kupce tradicionalnih vozil

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Na testu smo vozili kabrioleta, ki ima po novem v imenu tudi črko e, torej je fiat 500e cabrio. Črka e seveda označuje električni pogon, ki ga tvorijo zmogljivi elektromotor, ki z močjo 87 kilovatov in navorom 220 njutonmetrov lahkemu avtomobilu zagotavlja pospeške v natanko devetih sekundah do sto kilometrov, do 50 kilometrov na uro pa švigne celo v 3,1 sekunde. In pa seveda baterija z neto kapaciteto 37,3 kilovatne ure, ki vam zagotovi dobrih 300 kilometrov teoretičnega dosega. K temu dodajmo še možnost hitrega polnjenja, ki nam izboljša fleksibilnost predvsem na poti sicer pa je bolj priporočljivo počasno polnjenje na domačem polnilniku, in zdi se, da smo dobro preskrbljeni za vse vrste poti.

Jeep Renegade PHEV Preizkus Avto Elektrificirani jeep - bi še zmagal v vojni?

Ali teorija drži tudi v praksi?

Bolj ali manj da. S polno baterijo boste namreč gotovo prevozili veliko vsaj 200 kilometrov, če se boste izognili avtocesti, pa tudi več, hitro polnjenje solidno deluje in vam hitro zagotovi dovolj elektrike za nadaljevanje poti, zmogljivosti pa … te so gotovo vredne živahnih predhodnikov električnega fiata 500 ali pa jih celo presegajo.

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Takole gledano preko vozniškega palca se namreč električni fiat 500 izkaže za tako živahen avtomobil, da bi gotovo lahko nosil tudi ime Fiatove športne znamke Abarth. Ker motor takoj razpolaga z visokim navorom, so pospeški že z mesta razveseljivo bliskoviti, moči med pospeševanje gotovo ne zmanjka in jo motor ohranja tudi med tekočo vožnjo, podvozje pa je Fiatovim inženirjem uspelo tako optimizirati za električni pogon, da kljub povečani masi zaradi velike in težke baterije zagotavlja enako kombinacijo udobnega blaženja, odlične vodljivosti in nasploh dobrih voznih lastnosti, kot smo jih bili tudi doslej vajeni iz fiatov 500. Seveda precej k temu prinese tudi baterija, ki sicer poveča maso avtomobila, a mu tudi precej zniža težišče. Fiat 500 torej tudi v električni obliki ni izgubil veselja do vožnje in življenja.

ID.3 Test Avto ID.3: Volkswagnov revolucionar

Imeniten nastop

To kaže tudi z obliko. Ko se je Fiat pred leti lotil prenove svojega malčka, ki je ob svojem prvem nastopu pred dobrim desetletjem in pol tako dobro povzel duha svojega predhodnika, da je takoj postal uspešnica, sem se spraševal, kaj na njem sploh še lahko popravijo. Uspelo jim je, saj je tudi v naslednji generaciji ohranil dovolj značaja, hkrati pa se je uskladil tudi s spremembami v okusu kupcev. In za sedanjo generacijo bi lahko rekli enako, saj kljub novim oblikam in novemu pogonu ni izgubila nič od tega, kar od fiata 500 pričakujemo. Vsekakor je tudi veliko pridobila, saj po mojem skromnem mnenju fiat 500 izgleda najbolje doslej.

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

To se odrazi tudi v notranjosti, kjer konstruktorjem po zaslugi električnega upravljanja prenosov med armaturno ploščo in pogonskim sklopom, ni bilo treba zagotavljati prostora za prestavno ročico, ampak so namesto nje lahko med voznikom in sovoznikom precej sprostili prostor, saj se predal za razne predmete z nekaj stikali, med drugim tudi za izbiro voznih programov, lahko precej skrili med sedeža.

MG PRESENEČENI Avto Električni Kitajec, ki je vse bolj viden na slovenskih cestah

Gumbi za upravljanje

Namesto prestavne ročice je tako na malce izstopajočem delu armaturne plošče najdemo vzporedno razvrščene gumbe, preko katerih upravljamo »menjalnik«, poleg tega pa so na voljo še različni načini rekuperacije, ki jih pri Fiatu imenujejo z domiselnimi nazivi, no vsaj eden je domiseln. Poleg programov »normal«, ki je še najbolj podoben delovanju »navadnih avtomobilom«, sta na voljo še programa »range« za podaljšani doseg in »sherpa«, ki doseg poveča na maksimum, s zahteva precejšnje zmanjšanje zmogljivosti i udobja. Razen v programu »normal« fiat 500e omogoča tudi vožnjo s pedalom plina, torej brez zaviranja z zavornim pedalom, saj se sam lahko tudi povsem ustavi. In ko se nanj navadite, se v kakšnem drugem avtomobilu težko spet sprijaznite, da ga nimate.

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Kot se za električnega »cinquecenta« nove dobe spodobi, so povsem digitalni in prilagodljivi tudi merilniki, kot prvi, ali eden prvih predstavnikov skupine FCA, pa je opremljen tudi z infozabavnim sistemom zadnje generacije, do katerega se namesto preko nizkoresolucijskega zaslona, kot smo bili vajeni doslej, dostopa preko novega velikega zaslona, ki ne le razpolaga z odlično grafiko, ampak je tudi bolj odziven in pregleden kot doslej. Morda smo kje že videli tudi boljše, ampak pritožb na njegovo delovanje v primerjavi s predhodnikom skoraj ni več.

Renault Twingo Electric Presenečenje Avto Je električni twingo sploh najboljši doslej?

Še nekaj je v fiatu 500e prevzela elektronika. Vrata namreč nimajo klasične kljuke, ampak se jih odpre s pomočjo gumba, ki je oblikovno enak zagonskemu. Zanimiva rešitev, ki se je velja privaditi. Zdi pa se, da ji tudi pri Fiatu ne zaupajo, saj so v spodnji del vrat skrili tudi zasilno mehansko odpiralo vrat.

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Avto za dva

Seveda ne gre pričakovati, da boste zadaj lahko v takšnem malčku iztegnili noge, zadovoljni boste že, če bodo vsaj približno udobno skrčene, majhen pa je tudi prtljažnik, a kaj več od tega, kar ponuja zadaj, od takšnega malčka niti ne moremo pričakovati. Fiat 500 je pač namenjen predvsem vozniku in sovozniku in takšna spredaj predvsem uživata v vožnji in v doživetju, ki ga fiat 500 ponuja kot historično naravnani avtomobil.

Fiat 500e Prelom Avto Fiat napovedal nov začetek

K dobremu počutju gotovo pripomore tudi to, da armaturna plošča vzbuja vtis kot da bi jo vzeli s kakšnega razkošnega gliserja, k temu pa gotovo pripomore tudi dejstvo, da je bil testni fiat 500e kabriolet, torej je omogočil tudi uživanje na svežem zraku. In  če se denimo vozite ob morju, je opisana podoba še dodatno podprta. A to ne pomeni, da veselja do vožnje in užitkov fiat 500C ne ponudi tudi kjerkoli drugje.

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Žal je s prenovo in elektrifikacijo prišla tudi precej visoka cena. Fiat 500e nikakor ni poceni in takšen tudi nikoli ni hotel biti. Kdor hoče poceni majhen fiat, si lahko pri Fiatu omisli denimo pando ali pa gre drugam, kdor pa bi rad užival v avtomobilu, kakršen je električni fiat 500, pa se verjetno ne bo ravno pritoževal nad visoko ceno.

Fiat uno Se hecajo? Avto Iz oglasa: Fiat uno, letnik 1996, cena 5.900 €

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek

Fiat 500e cabrio 42 kW icon (opening edition)

Motor: električni

Največja moč: 87 kW (1182 KM)

Največji navor: 220 Nm

Zmogljivosti: 150 km/h, 9,0 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.632 x 1.683 x 1.527, medosna razdalja 2.322

Baterija (kWh): 37,3

Poraba:  11,7 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km

Električni doseg (WLTP): 320 km

Čas polnjenja baterije: 4h (AC 11 kW), 25 min (DC 85 kW).

Cena v evrih: 35.969 (testni avtomobil s popusti: osnovna: 36.990)

Fiat 500e | Avtor: Anže Petkovšek Fiat 500e Anže Petkovšek
 

Komentarjev 1
  • SamCam 14:26 03.september 2021.

    Fiat 500 je električni pogon dobil že v letu 2014. Res pa je, da so ga izdelovali onkraj luže. Kar nekaj se jih vozi tudi pri nas. Sem ga tudi vozil in je super. Tako, da fiat 500 se je ...prikaži več elektrificiral že kar nekaj let prej in mnogi tega res ne vedo, bi pa bilo prav to v članku tudi zapisati. Pa veliko uspeha še naprej.