Povsem upravičen je dvom, da bodo večino križancev oziroma športnih terencev, med katerimi so resnici na ljubo tudi takšni z odličnimi plezalnimi sposobnostmi, njihovi lastniki kdaj zares odpeljal na zahtevno podlago. To pri nas niti ni zares dovoljeno. A hkrati ne moremo zanikati tudi tega, da nam je v Sloveniji terenski videz avtomobilov zelo všeč.
Fiesto active od drugih fiest na videz loči le nekaj lične plastike na karoseriji s serijskimi strešnimi nosilci, vendar pa je več sprememb pod karoserijsko pločevino. Dno avtomobila je namreč 1,8 centimetra više od tal, za dober centimeter so širši tudi zadnji koloteki, posebna pa so tudi 17-palčna lita platišča.
Za lažje ogrevanje motorja v hladnih dneh in boljšo aerodinamiko skrbi aktivna maska hladilnika, več udobja med vožnjo po slabi podlagi pa omogočajo prednji blažilniki s hidravličnim odbojnim zadržalom, ki so laže kos predvsem različnim grbam in luknjam na cesti. Voznim programom so dodali tudi "slippery", ki skrbi predvsem za stabilnost avtomobila na podlagah s slabšim oprijemom, denimo sveže steptanem snegu.
Znajde se na makadamu in asfaltu
Tako opremljena fiesta active se na makadamskih cestah zelo dobro znajde in vozniku precej olajša spopadanje z gramozom in drugimi nevšečnosti takšnih podlag, zadek je lepo ukročen tudi na zelo drseči podlagi, po drugi strani pa tudi na tlakovanih cestah ohranja dobre dinamične vozne lastnosti. Po zaslugi majhne višine tudi dodatnega nagibanja karoserije ni mogoče zaznati.
Za soliden vtis poskrbi tudi kombinacija 100-'konjskega' turbobenconskega trivaljnika, ki tukaj predstavlja srednjo ponudbo bencinske moči, in šeststopenjskega samodejnega menjalnika, ki je klasične sorte in ne omogoča posegov voznika v njegovo delovanje. Ti niti niso potrebni, saj kombinacija lepo deluje in tudi v bolj zahtevnih situacijah solidno prenaša motorno moč na podlago. Morda bi si kdaj zaželeli večje odzivnosti, vendar pa do takšnih situacij zares pride le redko.
Notranjost kot v drugih fiestah
Kar se tiče notranjosti, je fiesta active precej takšna kot druge fieste. Kot pravijo pri Fordu, so ji namenili nekoliko bolj trpežne materiale, a ko sedite v avtomobilu, tega niti ne boste opazili. Vozniška ergonomija je odlična, infozabavni sistem z vmesnikom pa je soliden. Če se voznik in sovoznik sploh ne bosta pritoževala, pa bodo morali odrasli na zadnji klopi sprejeti nekaj kompromisov. Prtljažnik je solidno povprečen.
Če vas torej aktivni slog življenja na poti do izhodišč za planinske ture in podobne dejavnosti pogosto zanese na slabše urejene ceste ali pa vam je zgolj všeč terenska optika, radi pa bi tudi vozili razmeroma majhen in hkrati dovolj prostoren avtomobil, ki je povsem udoben tudi med daljšimi vožnjami, bi takšna fiesta active lahko bila prava.
Podatki o vozilu (ford fiesta active 1.0 ecoboost 74 kW (100 KM) AT)
Motor: 999 ccm
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 4.500-6.500 vrtljajih
Največji navor: 170 Nm pri 1.500-4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 177 km/h, 12,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.068 x 1.756 x 1.498, medosna razdalja 2.493
Prtljažnik (v litrih): 311-1.093
Poraba: 6,1 litra/100 km (kombinirani cikel ECE), izpusti CO2: 139 g/km
Cena v evrih: 22.430
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik.
Minusi: Prostornost zadaj, preglednost nazaj, cena.
Active? Pa 13 do stotke! Prej penzionive!