Avto > Testi
10942 ogledov

Zakaj imajo Slovenci hyundai tucsona raje od VW tiguana?

Hyundai Tucson
1/34
Saša Despot
Do kod seže hyundai tucson z najmočnejšim motorjem velikemu nemškemu tekmecu?

Veste, kateri je trenutno najbolj prodajan kompaktni SUV na slovenskem trgu? Hyundai tucson, ki je pustil za seboj celo volkswagen tiguana.

Ta podatek ne more biti naključje. Hyundai tucson zadnje generacije se je po prihodu na trg prelevil v prijetno presenečenje. Najprej že z obliko, ki je nekaj povsem drugega kot - bom skušal biti nežen - nerodni predhodnik ix35. Celo parkirani tucson deluje nabito samozavestno, z detajli, ki imajo smisel in dajejo avtu veljavo. Notranjost je prav tako sodobna, z velikim zaslonom infozabavnega sistema na sredini armaturne plošče. Kakšnemu ljubitelju avantgarde bodo sicer osrednji merilniki delovali preveč klasično, še koga drugega pa bodo zmotili vložki trde plastike, ki jih je precej več kot pri nemškem tekmecu.

Hyundai i30 Tudi na račun cene Avto Hyundai i30 konkurenčen tudi golfu, a ni več poceni

Če smo že pri kritikah, bolj zahteven voznik bo opazil krajši sedalni del in se neprijetno počutil, ko bo z roko iskal naslonjalo na vratih, ki pa ni oblikovano kot prijazno naslonjalo za roko. Zadnja vrata se odpirajo na široko, kar olajša vstopanje na zadnjo klop, kjer je prostora za štiričlansko družino dovolj, v prtljažniku pa tudi, pa čeprav slednji ni razkošen. Tiguan ga na tem področju s skoraj sto litri več zasenči, ima tudi vzdolžno pomično klop.

HP ob bok TDI-ju

Hyundaijev športni terenec, ki je po dolžini s 4,47 metri dolžine le dober centimeter krajši od tiguana, je več kot le soliden avto postal tudi med vožnjo. Podvozja in volana sicer ne morem označiti ravno kot športnega, sta pač bolj na strani udobja kot ostrine, bolj udobja kot trdote. 

Hyundai Tucson | Avtor: Saša Despot Saša Despot
In smo že pri motorju, saj je testnega tucsona poganjal zanimiv posebnež s cenika, 1,7-litrski dizel v HP različici, ki je na voljo le v kombinaciji  z dvosklopčnim avtomatskim menjalnikom. Govorimo o 104 kilovatih moči, kar je dizelski vrh pri tucsonu, tudi dvolitrski dizel je namreč šibkejši, medtem ko bi bila izbira še bolj zmogljivga turbobencinarja v tem razredu vozil prej kot ne eksotična poteza. 

Motor in menjalnik sta me pozitivno presenetila. Menjalnik je udoben in primerno hiter, pa čeprav mu še manjka nekaj odzivnosti in hitrosti, da bi lahko stopil čisto ob bok VW-jevemu DSG. Ob pritisku na gumb “sport” se pri tucsonu opazno sprosti dodaten naboj navora, zato je v različnih režimih vožnje povečini enakovreden VW-jevemu 110-kilovatnemu dizlu, tudi pri učinkoviti porabi, ki me je za suva zelo prijetno presenetila.

Tucson je na videz tudi pripravnejši za brezpotje, saj je pri dobrih 17 centimetrih nekoliko višje nad tlemi od tiguana. Vendar pa … Če želim kupiti tega, na nek način najbolj prestižnega tucsona, se moram odpovedati 4x4 pogonu, saj ga znamka v tej kombinaciji ne nudi. Neprijeten kompromis, medtem ko konkurenčni tiguan prične prav pri številnih različicah močnejših motorjev (celo biturbo s 176 kW!) in off-road zmogljivostih hitro nabirati prednost. Seveda za tiste, ki bolj zmogljivega športnega terenca sploh potrebujejo in so zanj pripravljeni seči precej globlje v žepe.

Tiguan Test: Tiguan Avto Tiguanu konkurenca lahko pride do živega le na en način

Tucson na drugi strani kot zvesti korejec raje daje poudarek na boljši standardni opremi, pa še vedno bo ostal pod ceno nemškega konkurenta. Testnik je imel najbogatejši paket impression z dobro delujočim asistentom za parkiranje, s številnimi aktivnimi pomagali za večjo varnost in polnim LED. Vedno pa terja doplačilo za sistem zaznavanja naleta (AEB), poleg ogrevanega volana pa si je mogoče omisliti tudi hlajenje sedežev. Ni slabo za vroče poletje.

Tucson ni po naključju trenutna številka 1 v Sloveniji. Za primerno ceno ima vse, kar potrebuje tudi nekoliko zahtevnejši uporabnik, vključno z dolgo garancijo. Motor in menjalnik iz testnika dokazujeta, da ima vse potrebno tudi na tehničnem področju, uradna cena pa je postavljena občutno pod tiguana (2.0 TDI avt., highline). Tiguan je glede na svoje sposobnosti in naprednost še vedno merilo ostalim v razredu, a prvo mesto tucsona ima svojo podlago. 

Podatki o vozilu: hyundai tucson 1,7 CRDi HP 2WD (impression)

Motor: 1.685 cm3, dizel, 104 kW (141 KM). 
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.475 × 1.850 × 1.645, medosna razdalja 2.670. 
Prtljažnik (v litrih): 513-1.503. 
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 129 g CO2/km.
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h.
Cena: 29.560 € (osnovni), 33.380 € (testnik).

Plusi: Oblika, uporabnost, motor in menjalnik, vrednost.

Minusi: doplačljivi AEB, zgolj dvokolesni pogon.

Komentarjev 4
  • Milan Novak 21:18 01.avgust 2017.

    Avto je v vseh pogledih boljši od VW-ja

  • Jagijagi1 15:13 01.avgust 2017.

    Vse lepo in prav! Kaj bo pa takrat ko bo avto imel 4 leta. Koliko bo zgubil. In še bolj pomembno KDO GA BO KUPIL?