Avto > Testi
3058 ogledov

Test moto guzzi stelvio: na poti proti vrhu

Moto guzzi stelvio
1/42
Moto Guzzi
Preizkusili smo najnovejšega paradnega konja Moto Guzzija, model stelvio. Je res narejen za ovinke?

Ne zgodi se prav pogosto, da bi slovenski uvozniki dvokolesnikov organizirali novinarski dan, na katerem bi predstavili novosti, ki bi jih lahko pišoča motoristična srenja lahko tudi preizkusila. No, so tudi izjeme. Podjetje PVG d.o.o., ki v Sloveniji skrbi za znamke Piaggio, Aprilia in Moto Guzzi, je v Kopru pripravilo novinarski dan, kjer nam je predstavil njihovega prenovljenega aduta v segmentu popularnih adventure (velikih enduro) motociklov: moto guzzi stelvio.

Moto guzzi stelvio | Avtor: Janez Mandeljc Janez Mandeljc
Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi

Stelvio. Najvišji prelaz v italijanskih Dolomitih, z 48-imi serpentinastimi zavoji, ki jih motoristična in avtomobilistična (da, tudi kolesarska) populacija, odkriva predvsem v poletnih mesecih. S svojo simboliko vznemirja tudi italijanske avtomobilske in motoristične znamke, ki si za imenovanje njihovih modelov izposojajo njegovo ime. V svoji modelni paleti ga ima poleg Moto Guzzija tako tudi Alfa Romeo. 
Uradna predstavitev stroje je bila sicer letos zgodaj spomladi, so se pa PVG-ju potrudili, da so ga predstavili še slovenski motoristični javnosti.

Stelvio v konjušnici znamke iz Mandella ni nov model, prvič je bil motocikel, takrat z agregatom prostornine 1151-kubičnih centimetrov (in 110-imi 'konji'), bil predstavljen leta 2007, z ne preveč velikim uspehom, no, osvežili so ga leta 2009 tudi z verzijo NTX, nato leta 2012, in sedaj, leta 2024, če odštejemo bratski model V100 mandelo, ki pomeni mejnik v zgodovini te italijanske motoristične znamke. Z njim si deli posodobljen 'compact block' agregat, ki je še vedno prepoznavni V2 stroj, v duhu časa odslej tekočinsko hlajeni in s po štirimi ventili na valj. 

Agregat s 85 kW (115 KM) je središče motocikla, okoli katerega so Italijani zrisali všečen dizajn, posodobili elektroniko ter izboljšali vzmetenje in vozne lastnosti. Kot je že pri guzzijih v navadi, so tudi stelvia preizkušali v lastnem vetrovniku, kar se še kako pozna pri sami vožnji, ko voznik ugotavlja, da je vetrna zaščita odlična.

Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi
Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi

V duhu časa ponuja pet načinov delovanja agregata: tourism, rain, street, sport in off road. Kupec lahko izbira med dvema modelnima različicama: osnovno, za katero je potrebno odšteti 16.499  evrov in različico, ki nudi vozniku podporne sisteme (PFF Rider Assistance Solution), med katerimi velja izpostaviti predvsem aktivni tempomat za 17.299 evrov. In ne pozabite, guzzije še vedno žene kardan in kot kaže jih bo tudi v bodoče.

Moto guzzi V100 mandello Posebnež Avto Vozili smo moderni moto guzzi, navdušil nas je

Na zavitih cestah in pesku Primorske

Slovenska obala z notranjostjo ponuja obilo privlačnih cest, kjer smo preizkušali novega stelvia. Iz Kopra smo krenili proti notranjosti, proti Kubedu in naprej proti Črnemu Kalu. Na pogled deluje sodobno, je prepoznavnih Guzzijevih linij, z visokim krmilom, ki štrli iz odličnega sprednjega vetrnega ščita. Sedež je 830 mm od tal, kar zagotavlja, da bo po godu tudi krajšenogim, od dejstvu, da ima za višjerasle dovolj prostora za noge. No, nižjerasli utegnejo imeti nekaj težav pri počasnem manevriranju in premikanju motocikla, a z vajo tudi to izgine.

Ko sedem nanj, sem z njim takoj domač – vse je na mestu tam, kjer mora biti. Sedi se udobno, pregled in nadzor nad motociklom je več kot zadovoljiv. Sprva sem sicer pričakoval, da bo s skupno težo 222 kilogramov in medosno razdaljo 1520 mm v rokah lažji. Ko sem se ga navadil, rokovanje ni bilo več problematično. Agregat je odziven, od odločnem dodajanju plina tudi zmerno poskočen a ne ekstremno, posebno veseli obilje navora, ki ga ponuja.

Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi

Ceste tja gor proti Kubedu so polne dolgih hitrih zavojev, kjer se stelvio izkaže s stabilnostjo in predvidljivim lokom vožnje skozi zavoje. Vzmetenje tam dobro opravlja svojo nalogo, v kombinaciji z zavorami  (spredaj dvojni zavorni disk premera 320 mm, zadaj enojni disk premera 280 mm, ABS) poskrbi za nevtralni položaj motocikla tudi pri odločnejšem zaviranju. Sklopka je lahka.

Po kljukastih zavojih mimo Črnega Kala se podamo tudi na teren, da Stelvio spoznamo tudi v tem elementu. Sam imam sicer nekaj izkušenj z vožnjo po terenu, a za moj okus je za vožnjo na takšni podlagi nekoliko pretežak – a vendarle gre, predvsem če ne iščete ekstremov.  V prvi vrsti je njegov namen ponesti voznika (s sopotnikom) na daljšo pot, po asfaltiranih in urejenih cestah.  

Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi

Če so bili prvi modeli Steliva predvsem iskanje mesta pod soncem, je zadnji, z letnico 2024, dokončno zasijal. Uravnotežen, vodljiv in vozljiv (tudi v dvoje, za kar pa na novinarski predstavitvi ni bilo priložnosti), z odličnimi lastnostmi agregata in tehnično izpopolnjen, bo zagotovo hitro našel svoje kupce in ljubitelje tudi v Sloveniji.

Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi
Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi
Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi
Moto guzzi stelvio | Avtor: Moto Guzzi Moto Guzzi

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.