Avto > Testi
3114 ogledov

Najbolj športni juke - godzilla je pozabljena, šteje drugo

Nissan Juke Hybrid N-Sport
1/34
Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport
Nissan juke po prenovi ostaja vozniško eden bolj prepričljivih avtov v svojem segmentu. Hibridna različica dodaja nekaj dodatnega varčno-športnega naboja za vsakdanje premike med lokacijami.

Nissan juke je bil pred skoraj 15 leti začetnik danes masovnega trenda B križancev. V drugi generaciji od leta 2020 je uspel odštekano pojavo narediti bolj vsakdanje uporabno. Z lanskoletno blago prenovo pa je dobil nekaj bolj in manj potrebnih nadgradenj, s katerimi lahko brez težav sledi trendom na področju udobja in tehnologije. 

Na kratko smo se podružili z najbolj elitnim jukom, hibridno-električno različico s 105 kilovati moči in na novo vpeljano N-sport opremo.

Naj vas ime ne zavede predaleč, je že tako, da so danes časi povsem drugačni kot pred desetletjem, ko je bil gromko surovi juke nismo RS s 160 kilovati in tehnološkimi rešitvami znamenite GT-R 'godzille' več kot dostojen član takratne GTI scene.

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Kaj pa danes? Pospešek, ki se pri najmočnejšem juku meri v dvomestni številki, pač ni ravno podatek za dviganje srčnega utripa. Beseda športnost v B SUV segmentu je postala rezervirana za druge stvari. 

V primeru juka N-sport se najbolj odraža pri raznih oblikovnih detajlih in uporabljenih materialih, ki jih pogosto najdemo v nekoliko bolj prestižnih in s konjenico napolnjenih avtih. Gre tudi za serijsko najbolj bogato in temu primerno najdražjo opremo. 

Pri testnem vozilu se je pokazalo, kako veliko lahko na dojemanje vozila napravi pravilna izbira barve. Naš juke je bil v zimski sivini cest praktično iz vesolja opazen zaradi kombinacije nove žive rumene barve zunanjosti s kontrastno črnino strehe, stekel, ogledal, pragov in 19-palčnih platišč. Če za športnost zadostuje, da se mora avto na cesti opaziti, potem je tale juke gotovo že dosegel svoje. 

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Alkantara in zvočniki v vzglavniku

Pohvalno je ta oblikovni športni duh prenesel tudi v notranjost, saj je celo armaturna plošča odeta z mehko alkantaro, kombinirano z rumenimi detajli. Vse skupaj se nadaljuje na za opremo ekskluzivne zelo dobre sedeže s poudarjenim bočnim oprijemom in vzglavniki, v katere so vgrajeni Bosejevi zvočniki. Serijski pri tej opremi je tudi novi 12,3-palčni voznikov zaslon z dobro grafiko ter različnimi možnostmi pogleda. 

Od vidnih novosti, ki si jih delijo tudi ostale verzije juka, so opazni bolj udoben sredinski zaslon, pa večji sopotnikov predal …

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Juke kljub tehnični nadgradnji in 12,3-palčnem sredinskem zaslonu ohranja številne fizične gumbe, tako da je upravljanje enoobmočne klimatske naprave med vožnjo lahkotno. Infozabavni sistem je bil deležen prenove, med drugim je po novem brezžično povezljiv tudi z androidnimi telefoni.

Piska in bliska po predpisih

S tehničnega vidika je juke pridobil vse potrebne asistenčne sisteme, ki jih zahtevajo nova evropska pravila. V tej opremi je serijski ProPILOT Assist sistem, kar je Nissanovo ime za polsamodejno vožnjo druge stopnje - možnost samodejnega sledenja prometu, in zadrževanja vozila na voznem pasu.

Popravljanje volana lahko v praksi, še posebej na medkrajevnih cestah, zmoti zaradi močnega in hitrega popravljanja mimo želje voznika. K sreči ga je mogoče izklopiti prek nastavljive hitre tipke na volanu. Prepoznavanje prometnih znakov za hitrost ne odstopa navzgor po učinkovitosti, deluje samo prek kamere in ne navigacije. 

N-sport oprema med drugim pomaga s številnimi pomagali, ki so v tem segmentu še redkost. Naj omenim zelo dobro 360-stopinjsko kamero.

Prima test B SUV razreda 13 avtomobilov Avto Velika primerjava najbolj priljubljenih vozil v Sloveniji

Trio motorjev

Glede vožnje je juke prav prijeten avto. Kot omenjeno, je testni avto kot močnejša alternativa litrskega trivaljnika (84 kW) poganjala hibridna kombinacija. 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik razvija moč 69 kilovatov in navor 148 njutonmetrov.

Bencinar sodeluje z glavnim elektromotorjem z močjo 36 kilovatov in navorom 205 njutonmetrov, dodan pa je še majhen elektromotor v vlogi zaganjalnika/generatorja z močjo 15 kilovatov. Skupna moč je 105 kW (143 KM). 

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Speljevanje in nabiranje hitrosti je predvsem v mestni vožnji gladko, čeprav ne bliskovito. Se pa prijetno pozna električna pomoč. Preklapljanje oziroma sodelovanje med bencinom in elektriko poteka brezčutno in po potrebi. Baterija ima sicer kapaciteto le 1,2 kWh, zato je zgolj električne vožnje manj, kot bi si želel. CVT menjalnik včasih kar dolgo ostaja v visokih vrtljajih, žal ni mogoče 'ustvarjati' navideznih prestav. 

Ali je zaradi uporabe hibridne tehnologije juke zelo varčen avto? Zelo odvisno od tipa voženj. Po mestu je poraba dejansko lahko zelo nizka, tam ima elektrika glavno vlogo. Pri medmestni vožnji kombinirana poraba preseže pet litrov na 100 kilometrov, medtem ko gre pri več avtocestne vožnje mimo sedmih litrov. 

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Več na cesti, manj v prtljažniku

Nastavitve podvozja pri sodobnem juku so neprimerljive prvi generaciji, ko so potniki poskočili pri vsaki malo večji neravnini. Vožnja je danes prav udobna, hkrati pa je juke ohranil dobršno ostrino volana in kar presenetljivo zanesljivost podvozja tudi v ostrih ovinkih. Športni pridevnik v imenu mu vsaj ni v posmeh, če že ne gre za resnega atleta med avti B segmenta.

Dobro je vedeti za prednosti in omejitve juka pri vsakdanji rabi. Gre za avto z višjim sedenjem in enostavno uporabo, ki prav dobro naslavlja potrebe para ali samske osebe, uporaben je tudi kot drugi avto v gospodinjstvu, v katerega je mogoče razmeroma zelo enostavno umestiti dva otroška sedeža.

Je pa na zadnji klopi manj prostora za večje potnike. Tudi glede prtljažnika je juke zelo povprečen, delno na to vpliva hibridni pogon, ki odžre še nekaj dodatnega prostora za baterijski sklop. Posledično je brez dvojnega dna, prtljažnik je tudi zelo visoko postavljen. 

Nissan juke je nekoč oral ledino, danes pa je zgolj en v množici številnih konkurentov med B suvi. Zoperstavlja se jim z nekaterimi njemu lastnimi lastnostmi, kamor poleg oblike štejem še intuitivno uporabo in dobro vožnjo. Tudi oprema N-sport prinaša marsikaj, česar veliko konkurentov ne zmore.

Cena za premislek

Vse skupaj se na koncu poračuna pri nabavni ceni. Začetna cena vstopne opreme je 23 tisočakov, N-sport oprema s trivaljnikom in že avtomatskim menjalnikom preseže 30 tisoč evrov. Alternativa hibridnega pogona, kot jo je imel testnik, ceno poveča še za 3.500 evrov in jo potisne na 34.200 evrov.

To pa je sfera, kjer je danes mogoče dobiti že marsikaj. Tudi električne konkurente, ki z vračunano subvencijo lahko postanejo bistveno cenejša izbira.

Podatki o vozilu (nissan juke 1.6 hybrid N-SPORT)

Pogon: hibridni, prednji
Skupna moč: 105 kW (143 KM) pri 5.600 vrt./min
Navor: 148 Nm + 205 Nm
Poraba po WLTP: 5,2, l/100 km, 112 g CO2/km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.210 × 1.800 × 1.593, medosna razdalja 2.636    
Prtljažnik v litrih: 354 - 1.237
Zmogljivosti: 166 km/h, 10,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 34.200 

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot
Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

Nissan Juke Hybrid N-Sport | Avtor: Saša Despot Nissan Juke Hybrid N-Sport Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 08:48 07.februar 2025.

    Polpremičnina!