Avto > Testi
10182 ogledov

Uporabniški test: Najcenejša Mercedesova SUV-a, ki so ju razvili za množice

Mercedes GLA in GLB
1/57
Anže Petkovšek
Preizkusili smo uporabnost dveh SUV-jev, GLA in GLB, ki ju je Mercedes tudi s ceno namenil širšemu krogu kupcev. Namenjena sta vsem, ki iščejo kompaktno vozilo, z večjim odmikom od tal in uporabnim prtljažnikom.

Mercedes je pred dobrim desetletjem na krilih vse bolj priljubljenih športnih terencev pokazal svoj najmanjši SUV, ki v imenu nosi črko A - GLA. Pet let kasneje mu je sledil še večji B - GLB. Gre za dva kompaktna SUV modela, ki sta v osnovi podobna, v praksi pa se precej razlikujeta.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tudi AMG oprema

Mercedes-Benz je s kompaktnim razredom močno pomladil svojo strukturo kupcev. Tudi zato, ker je z obširno paleto modelov s črkami A in B v imenih svoja vozila tudi cenovno približal širšemu krogu kupcev. Pri čemer velja omeniti, da je v kompaktne modele vključil sodobno tehnologijo, ki so jo deležni tudi večji in dražji modeli, na voljo so tudi športni modeli AMG, možno pa je zgolj izbrati opremsko linijo AMG, ki prinaša bolj športne in vpadljive oblikovne elemente, od športno prisekanega volana, školjkasto oblikovanih sedežev, aluminijastih pedal za zavoro in plin, posebnih AMG platišč, spojlerjev ...

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V modelni kompaktni paleti najdemo tako klasične karoserijske izvedenke, limuzine, kot tudi kombilimuzine in klasičnega enoprostorca, pa tudi vozila, ki ne spadajo v klasiko – t.i.- shooting brake model CLA in kupe CLA. SUV-ja GLA in GLB sta namenjena tistim, ki iščejo višje sedenje, boljšo preglednost in večjo uporabnost.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

SUV-ja za družinsko rabo

Tokrat smo imeli možnost primerjati najmanjši in najcenejši Mercedesov SUV GLA in bolj škatlasto oblikovani GLB. Slednjega lahko izberete s petimi ali pa sedmimi sedeži, ki so postavljeni v tri sedežne vrste.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Preizkusili smo uporabno plat obeh vozila, saj je to pogosta izbira za družinski avto in na splošno razred vozil, ki je med kupci najbolj zaželen - v Sloveniji je vsak drugi prodani novi avtomobil SUV. 

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Koliko otroških sedežev lahko namestite na zadnjo klop, kako je s prevozom smučarske opreme, koliko in kako velike kovčke lahko v praksi spravimo v prtljažnik GLA in GLB, ki si delita arhitekturo, pogonske sklope notranjost in imata podobne dimenzije? Dobili smo odgovore.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Lovijo tudi kupce renaultov, mazd, volkswagnov ...

GLA je kompaktni športni terenec, ki so ga pri Mercedesu predstavili leta 2014. No, ni prav majhen, brez težav je lahko družinski avto, je pa najmanjši in najcenejši Mercedesov SUV. Ob prihodu na trg je bil in še vedno je vstopnica v svet športnih terencev znamke Mercedes-Benz. Kljub temu se lahko pohvalil tudi s terenskimi ambicijami na račun štirikolesnega pogona 4matic, ki je v ponudbi tudi v aktualni generaciji, ki je na trg prišla leta 2022. Vsestransko vozilo je bilo tudi zelo uspešno in s strani proizvajalca premijskih avtomobilov iz Stuttgarta prava odločitev, kar nakazuje tudi prodaja. Pa ne le to, za znamko Mercerdes so se odločili tudi kupci, ki so prej vozili renaulte, forde, volkswagne, mazde, ... 

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Izkušeni ljudje pravijo, da tako kot grozdje tudi avtomobili potrebujejo čas, da dozorijo. Novi GLA, ki je bil tako kot GLB lani izdatno posodobljen, je kljub dobremu osnovnemu receptu v desetih letih spremenil značaj. Predvsem je postal zelo digitaliziran in bolj uporaben kot na začetku, čeprav je ohranil podobne zunanje dimenzije in je še vedno kompakten, okreten športni terenec. Medtem, ko je bila prva generacija razreda GLA oblikovno bolj mehka, je to danes elegantni križanec, ki je postavljen na kompaktno platformo. Oblikovno nakazuje na pametno igro oblikovalcev. Zadnji previs je zelo kratek, hkrati pa je dovolj oddaljen od tal, da v mestih ne boste imeli težav z visokimi robniki, na terenu pa tudi s prehodom kakšnega bolj zahtevnega grebena. 

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

GLB za pet ali za sedem

Na drugi strani smo ob bok GLA parkirali model GLB, ki je v osnovi postavljen na isto platformo, a je karakter precej drugačen, pa tudi škatlasta oblika ga jasno loči od manjšega brata. Če GLA stavi na eleganco s padajočo streho, je GLB bolj robusten. GLB ima škatlast profil, ki ga pri pravem »crossoverju« nismo videli od Mercedesa GLK. Vetrobransko steklo je postavljeno pokonci, linija strehe pa je visoko zožena in napeta kot dobra pričeska. Zadnja vrata so večja in se lahko podnje skrijete, ko pada dež. Kompaktno arhitekturo so pri Mercedesu raztegnili do maksimuma, da bi lahko vanj spravili sedem sedežev v treh vrstah, ali pa kupcem omogočili nadstandardno velik prtljažni prostor. Šesti in sedmi sedež sta za doplačilo pospravljena v velikem prtljažnem prostoru, potnika v tretji vrsti pa nista prikrajšana niti za bočno zračno blazino, držala za pijačo in odlagališča. Tudi vhod USB-C se najde povsem zadaj. GLB je zelo zanimiv na pogled, sploh model, ki smo ga preizkušali, saj je imel tudi opremski paket AMG s posebnimi velikimi črnimi platišči z oznako AMG in bolj agresivno oblikovano motorno masko.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na videz precej drugačna

Če pogledamo oba avtomobila, postavljena z nosom drug proti drugemu, hitro opazimo razliko v velikosti. GLB je z dolžino 4,63 metra in višino 1,697 metra že na pogled daljši in višji, a vseeno spada med bolj kompaktne križance. To boste cenili med parkiranjem in obračanjem, saj je to še vedno avto, ki je namenjen tako mestni vožnji kot vožnji na izlete in počitnice. GLA je v dolžino krajši za 22 centimetrov, v višino pa za skoraj osem centimetrov.

V širino sta po tehničnih podatkih identična, medosje pa je v GLB zaradi opcije dodatnih sedežev podaljšano za 10 centimetrov. Še primerjava prtljažnikov. GLA ima v osnovni postavitvi volumen 427 litrov, GLB pa 570 litrov (5-sedežna različica). Če podremo sedeže v drugi vrsti v GLA dobimo ravno dno s prostornino 1422 litrov, v primeru GLB pa kar 1805 litrov. Če v GLB dodamo še šesti in sedmi sedež (pospravljena sta v dno prtljažnika) ob sedmih potnikih, ostane prostora za dva letalska kovčka in kakšen manjši nahrbtnik.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kar zadeva dolžino smo na parkirišču manevrirali obe vozili in obračalni krog potrjuje kompaktne mere obe modelov. GLB potrebuje le malenkost več prostora, da se zavrti v krogu, še vedno pa je z 11,7 metra rajdnega kroga odlično obvladljiv na majhnem prostoru. V pomoč pa so mu, tako kot v primeru GLA, številne kamere in senzorji, ki pokrivajo prostor 360 stopinj okoli vozila. Palec gor za zaščito kamere, ki se v dežju in snegu hitro zapaca, ker je pametno skrita, pa ponuja jasen pogled tudi v slabem vremenu. Ker sta to v prvi vrsti avtomobila, ki ju lastniki uporabljajo tudi za izlete in počitnice, smo preverili, koliko prtljage lahko naložimo v vozilo in koliko otroških sedežev lahko spravimo v obe vozili? 

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kaj je enako?

Najbolj očitna podobnost med tema avtomobiloma je notranjost. Tako GLA kot GLB imata enako zasnovo: 10,3-palčni osrednji zaslon na dotik in enako veliko 10,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, oba poganjata informacijsko-razvedrilni sistem MBUX podkrepljen z umetno inteligenco Celo osnovna postavitev armaturne plošče je enaka, s tremi osrednjimi zračnimi odprtinami tik pod masivnim zaslonom ter enakimi prestavnimi gumbi in volani. Voznikovo delovno mesto je sodobno, intuitivno, tudi uporabljeni materiali pritičejo znamki. Sedeži lahko grejejo, hladijo in masirajo, oba imata ambientalno osvetlitev, večina asistenčnih sistemov za pomoč vozniku pa je prevzetih iz razrednega prvaka razred S.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Čeprav smo navedli tehničen podatek, da sta vozili v širino identični, pa je GLB v praksi nekoliko širši. Na zadnja sedeža smo spravili dva klasična otroška sedeža, na sredinski sedež pa postavili še jahača. A opozarjamo, da je to le zasilna rešitev. V primeru GLA je bilo prostora za dva otroška sedeža, ki smo jo varno pritrdili v isofix držala na stranski del klopi. GLB ima to prednost, da lahko doplačate za tretjo sedežno vrsto, ki pa je namenjena otrokom oziroma odraslim do velikosti 168 centimetrov. Potnike tudi povsem zadaj ščiti bočna zračna blazina, potnika v tretji vrsti pa nista prikrajšana niti za držala za pijačo in številna odlagališča. Tudi vhod USB-C se najde povsem zadaj. V potovalni kabini najdemo do štiri isofix priključke za otroške sedeže. Vsi priključki imajo enostavno dostopne reže, kar tisti, ki smo imeli otroke ali pa jih imamo v otroških sedežih in jih pogosto vstavljamo, cenimo na račun enostavnega priklopa.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Vsekakor pa v primeru GLB priporočamo doplačilo za pomik sedežev v drugi vrsti. Naprej in nazaj jih lahko premaknete v razponu 14 centimetrov (dodatno v razmerju 60:40), s čimer lahko povečate prostor za potnike zadaj oziroma povečate prtljažnik za dodatnih 190 litrov. V tem primeru je prostor zadaj bolj omejen, v nasprotnem primeru pa naravnost kraljevski.

Kako uporabna sta, ko gremo na zimske radosti?

Pri našem praktičnem preizkusu smo simulirali pot na smučarski izlet, zato smo pomično klop v GLB pomaknili povsem nazaj, da imajo potniki zadaj maksimalno prostora za kolena. V tem primeru je možno spreminjati naklon zadnje klopi vsakega sedeža posebej, kar povečuje udobje na dolgih poteh. Oba modela (GLA in GLB), ki smo ju tokrat preizkušali, sta bila opremljena s petimi sedeži. Najprej smo v oba modela postavili smuči. V obeh primerih smo lahko podrli sredinski sedež v drugi vrsti, kar pomeni, da lahko smuči prevažamo tudi v prtljažniku in ne na strehi (strehi lahko pri obeh modelih obremenimo s 75 kilogrami prtljage). V primeru prevoza smuči v prtljažniku je v kabini prostora za štiri potnike. Še en pogost primer v zimskem času je prevoz sani. Sami smo izbrali sani večjih dimenzij, ki jih pogosto kot vzročni primer uporabljamo med testiranjem vozil. In bili smo presenečeni - v GLB smo jih postavili brez podiranja zadnjih sedežev - naj omenimo, da jih pogosto ne spravimo v prtljažnik tudi večjih vozil od mercedesa GLB. V primeru GLA, ki ima manjši prtljažnik, predvsem krajši, smo morali podreti enega od sedežev v drugi vrsti.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sledil je še praktični preizkus uporabnosti prtljažnega prostora, ko se odpravljamo na dopust. V ta namen smo pripravili dva velika kovčka, en srednje velik kovček in dva kabinska (letalska) kovčka ter še večji fotografski nahrbtnik. V obeh modelih lahko trdo polico dna nastavljamo po višini. Pomaknili smo jo v najnižji del, da smo lahko maksimalno zapolnili prtljažni del. Visoka streha pri GLB prinaša res veliko prostora, hkrati pa je odprtina zaradi širokih prtljažnih vrat zares zajetna. Pokonci smo drug ob drugega v prtljažnik postavili velika letalska kovčka, nato pa še preostale tri ter nahrbtnik. In še je ostal nezapolnjen prostor. Seveda smo prtljažna vrata brez težav zaprli - v obeh primerih lahko to storite s pritiskom na tipko za električno odpiranje in zapiranje prtljažnika. V resnici smo bili presenečeni tudi nad prostornostjo GLA, saj smo spravili vanj vse, razen srednje velikega kovčka. V primeru GLB je bil testni avtomobil opremljen tudi s tipko na prtljažnih vratih za samodejno postavitev vlečne kljuke, ki je varno skrita pod prtljažnikom. Podatki kažejo, da lahko oba modela obremenimo z enako maso za vleko prikolice, v našem primeru z dizelskimi motorji do mase 2.000 kilogramov.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kateri model izbrati?

Poskušati izbirati med tema dvema kompaktnima križancema je kot izbirati med jabolki in hruškami. Obe vozili sta odlični, nadstandardno opremljeni z večino najboljše tehnologije, ki jo ponuja Mercedes Benz, z raznolikimi zmogljivimi agregati in lastnim prepoznavnim slogom. GLB je oblikovno robustnejši, uporabnejši in za okoli 3.000 evrov dražji. Pretehta lahko tretja sedežna vrsta - danes si na primer starši ali stari starši z drugimi starši delijo dežurstva, ko je treba otroke voziti na popoldanske dejavnosti in iz njih. Tako lahko v vašem dežurstvu poberete še dva ali tri sosedove mulce, ali pa, ko se odpravite na izlet, s seboj odpeljete še dva dodatna potnika in si delite stroške za gorivo na poti. GLA je bolj eleganten nekoliko manjši ter bolj okreten pa tudi lažji, kar pomeni, da je malenkost bolj varčen z gorivom.

Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Mercedes GLA in GLB | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 5
  • atamama 15:12 10.februar 2025.

    Dvakrat sem prebral članek in razen tega da je razlika 3 jurje nisem videl podatkov o cenah. Po hvali novinarjev o dostopnosti je verjetno v rangu Sandero in pa Duster. Ali pa imajo novinarji tako visoke plače, da jim 40-60 ...prikaži več jurjev ne predstavlja nobenega družinskega stroška.... Pa se pritožujejo o prerekanosti, itd, ti pisuni. Sedaj smo jih pa dobili na laži, kajne?

  • rd2dmk2 10:11 10.februar 2025.

    nekje v članku piše lovije kupce renojev. haha heheh. kvaliteta in kakovost renojev je pa ... in mercedes, ki je slovel nekoč davnoooo , da so njihovi avti neuničljivi je zamenjal kvaliteto za kvantiteto in kot je dejal nekdo, na ...prikaži več netu, nekoč so inžinerji in tehniki testirali prototipe , danes jih testirajo kupci. in napake. ja če so kupci bivše renojeve stranke so itak navajeni da avto nikol ne dela čist prav. in torej naj zapravim premoženje za nakup avta , potem pa še za servise. ne hvala.

  • radovednica 10:00 10.februar 2025.

    Kje jasno piše, koliko dnarja je potrebno za ta po vašem mnenju družinski, dostopemn avto? Mislim, da pod 40 jurjev ni. Torej dostopen le izbrancem. Dostopen avto pomeni pod 20 jurjev, pa kakršenkoli.