Avto > Testi
5376 ogledov

Veteran med SUV-ji, ki želi tudi na stara leta izstopati

Renault Kadjar Black Edition
1/28
Saša Despot
Renault je kadjarja prvič predstavil že leta 2015. Aktualna generacija ob popravkih pred dobrima dvema letoma še vedno vztraja ob bistveno bolj modernih konkurentih. Kadjar se vseeno ne da. Še vedno stavi na to, zaradi česar je Renaultu prinesel uspeh v prodaji - razmerje med ceno in vrednostjo, hkrati pa v različici black edition - čeprav gre za perla barvo, tudi na boljše materiale in več vgrajene tehnologije. Test.

Kadjar je leta 2015 ob prihodu na trg prinesel oblikovalsko svežino. Že takrat je voznik podatke o vožnji na primer razbiral na digitalnih merilnikih, v kabini pa je prevladoval velik zaslon. Avto sodi v kategorijo kompaktnih športnih terencev in si platformo deli s svojim bratom nissan qashqai. No, si jo je delil, saj je qashqai medtem povsem nov in je na ta račun dobil kopico novih tehnologij.

Renault zato s kadjarjem v posebnih različicah, kot je black edition stavi na preverjen recept, preverjene tehnologije in sisteme, ki bodo ob nadpovprečno veliki kabini in prtljažniku dolgo služili svojemu namenu.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

renault austral kadjar Renault razkril Avto Renault razkril: To je zamenjava za kadjarja

Črna različica, ki je perla barve

Tokrat smo preizkusili različico black edition, ki želi latniku pihati na dušo z nekaterimi oblikovanimi dodatki, ki prepričajo tudi na dotik. Tako je imel testni avtomobil na primer kromirano sprednjo mrežo, velika in atraktivna črna 19-palčna platišča poudarjena z lakom v bronasti barvi, in ohišji vzvratnih ogledal v sijajni črni barvi. Optično ga povečajo tudi strešni nosilci v črni mat barvi ter sprednja in zadnja zaščito podvozja v sijajni črni barvi. Edini dodatek za doplačilo (700 evrov) na vozilu je bila perla bela barva karoserije.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

renault clio I feel Slovenia TCe 90 Avto Vozili smo clia, ki je namenjen le Slovencem

Prijetni za sedenje in zelo udobni so sedeži ter naslon za roke iz alkantare, v kabini najdemo še bronaste okrasne šive, posebne preproge Black Edition, volan v napa usnju. Omeniti velja še zelo dobro ozvočenje Bose. Kadjar želi biti več kot prevozno sredstvo po uporabnosti in udobju. Med glavnimi aduti je konkretnih 472 litrov v prtljažniku, ta nudi visoko stopnjo prilagodljivosti, za doplačilo pa ima tudi vzvod, ki izpod zadnjega odbijača sprosti tovarniško vlečno kljuko. Peta, prtljažna vrata se odprejo samo ročno. Električno odpiranje manjka. Ko zložite zadnja sedeža, se prostornina poveča na zajetnih 1.478 litrov. Dovolj za skok v trgovino s pohištvom.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zaslon ni na vrhu, ampak je potopljen

Zato pa se zob časa kaže pri ureditvi kabine. Osrednji zaslon infontamenta je umeščen na sredino armaturne plošče. Praktično vsi proizvajalci so zaslon v korist boljši preglednosti preselili na vrh armaturne plošče, v kadjarju pa je še »pogreznjen«. Zaslon na dotik tudi ni med najbolj odzivnimi, tudi slika kamere bi lahko bila predvsem v temi boljša. Leta 2015 je bil zaslon z velikostjo 7-palcev med največjimi na trgu, je zdaj med manjšimi. Za nameček je okrog zaslona še debel črn plastični okvir, ki ga vizualno zmanjša. To pomeni, da bi lahko tja, kjer je plastika umestili večji zaslon.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Posodobitve Avto Renault predstavil revolucionarno tehnologijo

Pred voznikom ostaja digitalni indikator hitrosti in vrtljajev motorja, ki ponuja tri možnosti prikaza. Kar zadeva ergonomijo, nas ne moti, da radijsko upravljanje ostaja na ločenem upravljalniku, ki je na desni strani za volanom.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zmogljiv štirivaljnik in avtomatik s poudarkom na udobju

Dobra plat avtomobila je 1,3-litrski bencinski štirivaljnik s kompresorjem, ki smo ga v preteklosti srečevali celo v Mercedesih. Pogonska enota je imela v našem primeru moč 160 KM, lahko pa izberete tudi šibkejšo različico s 140 KM. Gre za preizkušen motor, kar zna biti v času številnih odpoklicev, dobra novica za lastnika. Veseli nas, da se pri Renaultu niso odločili za štirivaljni motor. Štirje valji v tej pogonski enoti kadjarju pričarajo kanček več dinamičnosti. Motor sicer doseže največjo moč pri visokih 5.500 vrt./min, a je bolj pomembno, da je največji navor, ki ga je za bencinski motor veliko, 270 Nm, na voljo že pri 1.750 vrt./min. To pomeni boljše pospeške in odzivnost vozila.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault Megane E-TECH Megane Avto Vozili smo najbolj električni renault megane ta hip

Pogonski motor je med vožnjo na nas naredil zelo dober vtis. Tako, da ne bi pomislili, da je pod pokrovom le 1,3-litrski motor.
Moč se je na prednji kolesi prenašala s pomočjo dvosklopčnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika EDC, ki ga grajamo le zaradi dizajna. Spominja nas na začetnike samodejnih menjalnikov. Drugače pa je odločilen. Vožnja v kadjarju je varčna – poraba je bila s sedmimi litri bencina na 100 kilometrov v kombiniranem načinu za tako veliko vozilo zelo zmerna, predvsem pa v samodejnem načinu ne pospešuje sunkovito. Pri večjih hitrostih tudi prijetno zaprede. Sicer pa posadko z motečo akustiko obvešča le minimalno.

Renault Kadjar Black Edition | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za racionalne kupce, čeprav stane 29 tisočakov

Čeprav je moči veliko, pa gre za vozilo, ki ni pisano na kožo najbolj dinamičnim voznikom. Vozne lastnosti sodijo v povprečje segmenta kompaktnih športnih terencev. Ne gre za športno zasnovan model in tudi potniki v njem ne bodo dobili morske bolezni. 
Renault kadjar ni unikaten avto. Po prenovi leta 2018 in izboljšavah ima potencial, da bo ostal »med živimi« še nekaj časa. Predvsem zato, ker za 29.220 evrov, kolikor z dodatki stane ta posebna različica, družinsko uporaben SUV ponuja racionalno izbiro - ponuja zmogljiv in predvsem ekonomičen motor, samodejni menjalnik, predvsem pa je nadpovprečno udoben. To velja tako za podvozje kot sedeže.

Podatki o vozilu: (Renault kadjar black edition 1.3 TCe 160 EDC)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1332 ccm
Največja moč: 116 kW (160 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 270 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.489 x 1.836 x 1.613, medosna razdalja 2.646
Prtljažnik (v litrih): 472-1478
Poraba na testu: 6,9 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 150 g/km
Cena v evrih: 21.290 (TCe¸140)/29.220 (TCe160 EDC z dodatno opremo)

PLUSI: Udobje vzmetenja in sedežev, ekonomičen motor, razmerje cena dobljeno;

MINUSI: Velikost zaslona, izgled menjalnika, črnina v kabini;
 

Komentarjev 1
  • Clara_Stump 09:09 28.februar 2022.

    Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma prejel 21.758 $, prejšnji mesec pa sem plačal 29.467 $ za 3-urni delovnik. To naredim ............ >>>>>>>>>> 𝑾𝒘𝒘.𝑱𝒐𝒃𝒛𝑪𝒂𝒓𝒕.𝑪𝒐𝒎