Avto > Testi
7964 ogledov

Vozili smo enega zadnjih predstavnikov svoje avtomobilske vrste

škoda superb
1/36
MatijaJanežič
Vozili smo eno redkih še preostalih evropskih kombilimuzin srednjega razreda, ki pa zaenkrat še ne kaže znamenj, da se namerava predati. Predstavljamo kombilimuzinski škoda superb.

Škoda nam je v slovitem češkem letovišču Karlovy Vary predstavila najnovejšo iteracijo škoda superba, ki je presenetljivo na ceste zapeljal nekaj mesecev za superbom kombi, ki je že doživel tudi uradno slovensko predstavitev.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zanimivo je, da je superb v svojem razredu pravzaprav edini predstavnik, ki ga še vedno ponuja Volkswagnova skupina. Spomnimo, da je njegov "hišni tekmec" volkswagen passat na voljo le še v kombijevski obliki, Audijev A4 pa se uvršča v premijski razred, kamor superb kljub kakovostni izdelavi in udobju uradno še ne seže.

Na vprašanje, kako to, da so ga v ponudbi zadržali, so Škodini predstavniki povedali, da je v celotnem merilu bilo kombilimuzinskih superbov še vedno prodanih več kot 40 odstotkov, torej je na marsikaterem trgu še vedno zelo zanimiv, marsikje pa takšna karoserijska oblika še vedno celo prevladuje.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zrcalo Škodinega razvoja

Najmočnejši trg za kombilimuzinski superb, če ne upoštevamo Kitajske, je Turčija, sledijo pa ji Poljska, Češka republika, Velika Britanija in Nemčija, kjer je močna tudi karavanska različica. Limuzinski superb ima tudi več zasebnih kupcev od kombija, vendar pa velja, da je avtomobil, ki ga večinoma kupujejo podjetja.

Predstavnik Škodine uprave Martin Jahn je izpostavil, da je superb zrcalo Škodinega potovanja v zadnjih tridesetih letih, ko je v lasti Volkswagnove skupine. Ko je prišla pod Volkswagnovo okrilje, je imela Škoda v ponudbi le precej zastareli, a zanesljivi favorit. Potem je Škoda dodajala nove modele, med katerimi je bila ponosna predvsem na octavio, ki je dobila tudi podaljšano različico za vladne potrebe.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Na predstavitvi kombilimuzinskega superba sem se lahko zapeljal tudi z njegovim daljnim prednikom, starodobnim superbom iz leta 1936. Čeprav je njegov osnovni namen bil v bistvu enak, gre za precej drugačen avtomobil, za katerega oblikovalci hudomušno pravijo, da se mu med vzvratno vožnjo precej izboljša aerodinamika. Avtomobil, ki, tako kot sodobni superb, tehta okoli poldrugo tono, poganja 3-litrski bencinski vrstni šestvaljnik, ki svojo moč 60 'konjev' preko štiristopenjskega nesinhroniziranega menjalnika prenaša na zadnji kolesni par. Motor mora sicer s svojim navorom skrbeti tudi za ustavljanje vozila, saj so zavore brez serva in od voznika zahtevajo precej predvidevanja. Zanimivost: stikala za luči in smernike so vgrajena kar na pesto volana, zato je armaturna plošča iz plemenitega lesa tudi za današnje pojme zelo čistih oblik.

Vendar pa se ta ni dobro izkazala in pri Škodi so spoznali, da potrebujejo tudi večji avtomobil. Ta je prišel v obliki superba prve generacije, ki je bil v osnovi preimenovani volkswagen passat, a se je dobro obnesel. Ker se je dobro prodajal, je Škoda leta 2008 razvila drugo generacijo superba, tej pa je sledila še bolj prostorna tretja generacija, ki je bila že povsem zrel avtomobil. Zdaj prihaja nova generacija, ki je skupni projekt Škode in Volkswagna in plod Škodinega razvoja.

Oblikovno zadržan, a udoben avtomobil

Tako kot ostale škode, tudi kombilimuzinski superb razpolaga z velikim naborom "Simply Clever" dodatkov, ki pa so po novem bolj prijazni okolju.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Strgalo za led pri odprtini za polnjenje goriva kot tudi dežnik v vratih sta po novem izdelana iz recikliranih materialov. Usnje na sedežih je denimo strojeno s pomočjo odpadne vode iz proizvodnje olivnega olja. Nekatere tkanine pa so izdelane iz recikliranih polietilenskih plastenk.

Superb tudi v novi generaciji ohranja osnovne lastnosti svojih predhodnikov. Ostaja oblikovno zadržan avtomobil, ki je popolnoma usklajen z novimi škodami, vendar pa to ni pomembno, saj bolj do izraza prihajajo druge lastnosti, kot so udobje, solidna opremljenost in predvsem prostornost.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Ta se je precej izboljšala, in to kljub temu, da je superb obdržal enako medosno razdaljo 2.841 milimetrov, kot jo je imel predhodnik, v širino pa je celo izgubil 15 milimetrov. Je pa zato kombilimuzinski superb za 43 milimetrov daljši in za 12 milimetrov višji od predhodnika. Zaradi tega in morda tudi zaradi precej pokončne prednje maske in posledično višjega motornega pokrova je zato v živo videti precej večji od predhodnika, pa čeprav mere tega ne kažejo.

Predvsem pa je bolj prostoren v notranjosti, kjer je več predvsem prostora za glave potnikov, čeprav je malce bolj udobno tudi njihovim nogam. Kombilimuzinski prtljažnik pa je s 645 osnovnimi litri v primerjavi s predhodnikom pridobil 20 litrov prostornine, ki jo je možno toliko bolje izkoristiti, ker velika vrata v slogu "liftbacka" precej olajšajo nakladanje.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Za zunanjost lahko rečemo, da je bila deležna precej konservativnih sprememb, ki pa so se odrazile tudi v ugodnem količniku zračnega upora 0,23, s katerim kombilimuzina za 0,02 premaga kombi.

Prevetritev notranjosti

Opombe o konservativnem pristopu pa ne veljajo za potniško kabino. Ta je bila namreč deležna veliko bolj korenitih oblikovnih in organizacijskih sprememb. Vozniku so na voljo nekatera fizična stikala in regulatorji, ki poleg klime omogočajo tudi dostop do nekaterih drugih funkcij, kar se prikazuje na osrednjem za dotik občutljivem zaslonu.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

A večina funkcij je zaupana zaslonu, ki ima lahko diagonalo 10 ali 13 palcev. Poleg tega je digitalna tudi 10-palčna instrumentna plošča, zelo uporaben pa je tudi projekcijski zaslon, ki med drugim razpolaga z veliko funkcionalnosti, med katerimi je tudi predvajanje ovir pred vozilom in drugih elementov.

Najbolj očitna novost, ko gre za upravljanje avtomobila, pa je prestavitev ročice za upravljanje menjalnika ob volanski obroč. Oblikovalcem je s tem uspelo, da so osrednji konzoli poleg večje prostornosti predala lahko zaupali tudi nekatere druge praktične namembnosti. Med drugim je na njej tudi predal z možnostjo hitrega brezžičnega polnilnika telefona.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tudi kombilimuzinski superb sicer razpolaga z vrsto novih tehnologij, med katerimi so gotovo najbolj vidni matrični led žarometi z dnevnimi lučmi, ki svetijo skozi elemente iz češkega kristala, s katerimi so pri Škodi opozorili na izročilo češkega steklarstva. Poleg tega je superb lahko opremljen tudi z adaptivnimi blažilniki, ki precej spreminjajo njegovo vozniško naravo, voznika in sovoznika pa lahko razvajajo tudi masažni sedeži.

Bencin, dizel in hibrid

Ko gre za motorno ponudbo, je ta že bolj ali manj znana in preskušena. Osnovni je 1,5-litrski blago hibridizirani turbobencinski motor, ki razpolaga z močjo 110 kilovatov in poganja prednji kolesni par. Močnejšo bencinsko ponudbo predstavlja 2-litrski turbobencinski motor, ki bo sprva na voljo z močjo 195 kilovatov in štirikolesnim pogonom, proti koncu leta pa pride še šibkejša 150-kilovatna različica v kombinaciji s prednjim pogonom.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Glede na to, da je večina njegovih kupcev poslovnežev, ki prevozijo veliko kilometrov, je superb še vedno na voljo tudi s turbodizelsko konjenico. V vsakem primeru gre za 2-litrska štirivaljnika TDI. Šibkejši razpolaga z močjo 110 kilovatov, torej enko kot osnovni bencinski motor, in poganja prednji kolesi, močnejši 142-kilovatni motor pa poganja vsa štiri kolesa.

Kombilimuzinski superb je mogoče, kljub zapozneli predstavitvi, že nekaj časa naročiti tudi v Sloveniji. Osnovna različica essence z blago hibridiziranim 1,5-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom stane najmanj 34.327 evrov, močnejša različica z motorjem 2,0 TSI in štirikolesnim pogonom pa z opremo selection stane vsaj 44.210 evrov. Za 110-kilovatni turbodizelski superb pa je treba odšteti vsaj 36.761 evrov. S tem je kombilimuzinski superb za malo več kot evrski tisočak cenejši od karavanskega superba combi.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Na predstavitvi sem lahko preskusil superb z močnejšim turbobencinskim motorjem in obema osnovnima motorjema, turbobencinskim in turbodizelskim. Veliko moči je sicer vedno dobrodošle in 2-litrski motor to zares ponuja, vendar pa tudi osnovna motorja povsem dobro obvladata dobro poldrugo tono, kolikor tehta avtomobil.

Turbodizelski motor razpolaga z dobro odzivnostjo in živahnostjo, kakršne smo vajeni od dizlov, vendar tudi turbobencinski tekmec ni daleč za njim, med pospeški pa mu je po zaslugi blagega hibrida celo povsem kos.

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kar pa se tiče same vožnja, je superb v kombilimuzinski različici predstavnik "stare šole", saj je prijetno mehak ne le v udobnem ali normalnem načinu vožnje, ampak kljub občutno tršemu odzivanju blažilnikov udobje ohranja tudi v športnem načinu. Od njega tudi ne morete pričakovati preveč športno odrezavih voznih lastnosti, saj navsezadnje gre za veliko potovalno kombilimuzino.

Čeprav so pri Škodi sprva napovedali,  da ga bo imel le superb combi, bo v začetku prihodnjega leta tudi kombilimuzinski superb dobil priključno hibridni pogon. Gre za že preskušeni sklop, ki ga sestavljata 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik in elektromotor s sistemsko močjo 150 kilovatov.

dezurni@styria-media.si

škoda superb | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.