Avto > Testi
11495 ogledov

Vrnil se je BMW, ki so ga številni odpisali

BMW 223i Active Tourer
1/38
Saša Despot
Prihodnost BMW-jevega enoprostorca, ki se je v Sloveniji izkazal za zelo priljubljenega, tudi med rabljenimi, je v preteklosti visela na nitki. Iz špekulacij o koncu proizvodnje se je s časoma izkristalizirala druga generacija serije 2 active tourerja, ki smo ga preizkusili z najmočnejšim motorjem v ponudbi in oznako 223i.

BMW active tourer je namenjen predvsem tistim z željo po praktičnosti, ki pa kljub temu dobijo zelo sodoben avtomobil. BMW serije 2 active tourer je bil pravzaprav prvi zares velikoserijski predstavnik z novo zasnovo BMW-jeve ureditve notranjosti. Prvi jo je namreč imel »butični« veliki električni SUV BMW iX. S tem se pa se je tudi zelo oddaljil od svojega bolj analognega predhodnika.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW M3 touring M3 karavan Avto BMW M3 touring je rekorder brez zadrege s prostorom

BMW serije 2 active tourer znotraj in zunaj deluje kot pomanjšani iX, vendar pa ne gre za SUV, ampak za izumirajočo vrsto limuzinskih kombijev oziroma enoprostorcev, ki smo jih poznali tudi pod kratico MPV. BMW s tem ostaja ena redkih znamk, ki so v zadnjih letih v tem razredu ponudile nekaj novega, odločitev pa izhaja iz spoznanja, da je bil active tourer do sedaj zelo uspešen model in bo verjetno tudi v prihodnje dovolj uspešen, da se ga splača ponuditi na trgu.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

S pragmatičnega vidika je nova, druga generacija, zato smiselna. Če je prva generacija znamki prinesla popolnoma nove kupce BMW-jev, zdaj, v drugi generaciji nagovarja še bolj zahtevne kupce, ki stavijo tudi na prestiž.

Avto je po novem veliko bolj vpadljiv. Devetnajstpalčna platišča, za BMW znane izrazite velike ledvičke, svetlobna tehnika je vedno v celoti diodna, pa vdolbine ročajev za odpiranje vrat, ki je še ena novost sodobnih Bavarcev - vse to prispeva k temu, da je avto na cesti opažen.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Prtljažnik povečamo ali zmanjšamo

Bistvo enoprostorca je vseeno praktičnost, na to pa vpliva velikost kabine in prtljažnika kot tudi ureditev voznikovega okolja. Prtljažni prostor pogoltne do 470 litrov prtljage. Če imate pogon z blago hibridno asistenco, se bo prostornina skrčila na precej skromnejših 415 litrov. Priključni hibrid ponuja še nekaj manj prostora. Prtljažnik, ki je eden od bistvenih delov tega vozila s svojimi pravilnimi oblikami in prostorom pod tlemi, v katerega boste spravili obvezno opremo in ostale potrebščine, je možno še povečati s pomočjo zadnje klopi, ki jo lahko lahkotno in gladko premikamo naprej in nazaj – in sicer na vodilih za do 13 centimetrov. S tem pridobimo dodaten prostor v prtljažniku, ali pa res zelo veliko prostora za noge, tudi večjih potnikov, ki zasedejo zadnjo klop. Tudi nad glavo, pa čeprav je bil testni avtomobil opremljen s panoramsko streho, je prostora veliko. Prostorsko je novi active tourer zelo dobro opremljen.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW M240i xDrive Test Avto Ko mimogrede z nasmeškom porabiš 100 evrov za gorivo

Tudi spredaj se sedi odlično. Prostora za noge je veliko, k čemur pripomoreta zmanjšana sredinska plošča in lebdeča konzola med sedežema. Kabina je tako veliko bolj zračna. Med večjimi zanimivostmi je, da boste znamenito vrtljivo krmiljenje multimedijskega sistema iskali zaman. BMW je v novi generaciji implementiral povsem nov koncept kabine, pri katerem je velika večina funkcij krmiljena preko zaslona na dotik. Brez merilnikov temperature in prednastavljenih gumbov, nadzor je popolnoma digitalen. Meni informacijsko-zabavnega sistema je zelo razdrobljen, posamezni elementi so blizu drug drugemu, kar vedno ni najbolje. Zato pa pri BMW niso varčevali s procesorji. Vse skupaj deluje zelo hitro, odzivno, možne so prilagoditve v več grafičnih shemah.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nima več vrtljivega gumba

Zaslon za volanom meri 10,25 palca, kar je nekako standardna velikost, osrednji zaslon na sredini pa meri 10,7 palca. Materiali v notranjosti so kakovostni, premijski. Vtis je, da gre za pravi BMW, veliko bolj premijski je kot pri prvi generaciji.

Premijsko dober pa je tudi motor. Pod motornim pokrovom je bil najmočnejši agregat v ponudbi. To je dvolitrski bencinski motor z močjo 160 kW (214 KM) in 360 njutonmetri navora z oznako 223i. Avtomobil s skupno maso 1620 kilogramov se lahko z mesta do 100 km/h premakne v natanko sedmih sekundah, na nemški avtocesti, kjer ni omejitev hitrosti, pa lahko z njim pospešujete do 241 km/h. Možnost motorne izbire je pestra, poleg šibkejšega bencinskega (tudi osnovnega trivaljnika) sta na izbiro še turbodizel in priključni hibrid.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW upravna stavba München Avto BMW-jevi motorni valji so stari petdeset let

Blagi hibrid, a zelo učinkovit

Tudi dvolitrski štirivaljni bencinski motor je v korist manjšim emisijam in porabi bencina opremljen z novo blago hibridno tehnologijo, z 48V omrežjem. Majhen elektromotor služi kot zaganjalnik in podpora motorju z notranjim zgorevanjem in je prvič integriran v samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Poleg dodatnih 14 kW moči je predvsem v pomoč pri bolj gladkem speljevanju s funkcijo stop/start in tudi pri boljšem pospeševanju. Ta 48-voltna tehnologija polni baterijo, shranjeno pod dnom prtljažnika (zato zmanjšana prostornina).

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Blagi hibrid na vožnjo nima vpliva. Sami nimate niti možnosti opazovati delovanja blagega hibrida. Njegove dobre plati zgolj občutite v obliki gladkega speljevanja in večje dinamike, pri čemer je v pomoč tudi zelo dober in natančen samodejni sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki pa ne ponuja možnosti ročnega pretikanja. Da ne bo pomote, to vseeno ni športen avtomobil, tudi pogon je na prednji kolesi, omogoča pa dovolj hiter odziv in pospešek, da ne boste v zadregi, ko boste vozili za počasnim tovornjakom in ga boste želeli prehiteti. Največja hitrost je 241 km/h, pospešek z mesta do 100 km/h pa natanko sedem sekund.

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bencinski motor je dobro zvočno izoliran in tudi uglajen. Kljub več kot 200 konjskim močem je lahko tudi poraba bencina precej ugodna. Od 5,5 litra pri umirjeni vožnji do desetih litrov pri dinamični oziroma osem litrov na avtocestni vožnji. V povprečju je računalnik vozila pokazal povprečno porabo 7,8 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je dober podatek.

BMW iX 40 Avto Preizkus: To vse zmorejo danes najbolj tehnološki avtomobili

Ni za vsakogar

Ne zato, ker ne bi bil uporaben, ampak predvsem zaradi cene, ki je tudi na račun opreme visoka. Že začetna je 40 tisočakov, z dragimi dodatki pa je bila končna cena testnega avtomobila skoraj za polovico večja (57 tisočakov).

BMW 223i Active Tourer | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pod črto

Novi BMW serije 2 active tourer je eleganten družinski enoprostorec, ki navdušuje s svojo prostornostjo, kakovostno izdelavo in sodobno tehnologijo na vozilu. Pri različici 223i velja izpostaviti tudi zmogljiv motor, ki lepo sodeluje s sedemstopenjsko avtomatiko in celotnim blago-hibridnim sistemom. Z malo truda pa je tudi poraba goriva simpatično nizka.
Priporočam le, da razmislite o športnem podvozju in velikih kolesih. Ali so to res stvari, ki jih potrebujete v tej kategoriji vozil? Na cesti so videti zapeljive, za udobje pa malo manj.
 

Komentarjev 1
  • Toma 13:06 20.avgust 2022.

    Da ne bo potem tako lep kot tisti na sliki nad komentarji - he-he!