Avto > Testi
371 ogledov

X-trail končno dobil motorizacijo, ki mu gre

Nissan X-trail
1/21
Saša Despot
Nissan X-trail je z dvolitrskim dizlom dočakal motor, ki ga potrebuje vsak, ki želi s takšnim suvom početi kaj več, kot se zgolj premikati po cesti. Najedel pa sem se zarečenega kruha glede menjalnika.

Nissana X-traila sem nazadnje vozil lansko jesen v kombinaciji z 1,6-litrskim dizlom in ročnim menjalnikom. Skupaj s 4x4 pogonom gre za všečno kombinacijo varnosti na spolzki cesti in varčnosti, medtem ko X-trailova velikost in masa preprečujeta športnost, kot jo poudarjajo tako premijski kot malo manj premijski suvi dolžine okoli 4,6 metra. 

Že takrat sem omenil, da zato komaj čakam razširitev motorne ponudbe in test napovedanega 2,0-litrskega dizla, prav tako sem zapisal, da me brezstopenjski menjalnik ne zanima.

In sem nehote dočakal oboje

Testni X-trail je imel novi 130-kilovatni motor (177 KM), hkrati pa je bil opremljen z Xtronic menjalnikom. Ta zagotavlja spodobnih 380 Nm navora, ki so povsem na voljo pri 2.000 vrtljajih na minuto. Motor je tipični izdelek alianse Renault-Nissan, primerno tih na mestu in pripravljen napeti mišice ob pritisku na plin.

Razlika v nazivni moči več kot 30 kilovatov v primerjavi z 1,6-litrskim motorjem se še kako pozna, ne le pri več kot dve sekundi hitrejšemu pospešku do stotice, temveč tudi pri splošnem občutku, da je X-trail končno našel motor, ki se mu pritiče in ki si ga zasluži.

Menjalnik hitro poprime, veliko popije

Menjalnika sem se lotil s skepso, končal pa z oceno, da je med brezstopenjskimi menjalniki različnih proizvajalcev, ki sem jih doslej preizkusil, najbolj prepričljiv. Zagrabi namreč že pri nižjih vrtljajih, zato je pri Xtronicu precej manj nadležnega navijanja vrtljajev kot pri sorodnih izdelkih.

V “ročnem” režimu omogoča umetno prestavljanje med šestimi prestavami, pod črto pa več kot solidno opravi svoje temeljno poslanstvo - dvig udobja med vožnjo. Za pravega pomočnika se izkaže tudi pri počasni vožnji v klanec, kjer je speljevanje enostavno, odločnejši pritisk na plin pa hitro pokaže rezultat.

A … Glavno razočaranje pri tej kombinaciji motorja in menjalnika je poraba. Pri nežni medmestni vožnji jo je mogoče še nekako obdržati pod osmimi litri, v ostalih scenarijih pa je veliko lažje preseči devet litrov. To pa je rezultat, ki ga zmore tudi kakšen bavarski šestvaljnik z veliko več moči.

4x4, kot se šika

X-trail prve in druge generacije sta bila izrazita terenca, zato sem testnika seveda moral preizkusiti tudi izven asfalta. Pognal sem ga po strmem kolovozu, ki ga sicer domačini uporabljajo za dostop do (neturističnih) planin - tam so njihova primarna vozila traktorji in neregistrirane lade nive. X-trail se navkeber ni niti malo ustrašil izziva, 4x4 pogona mi sploh ni bilo potrebno zakleniti na 50:50, nobeno od koles se ni praktično niti za hip vrtelo v prazno, pa čeprav je bilo vmes nekaj strmih “stopnic” in hudourniških brazd.

Vsa čast, Nissan še vedno zna narediti zelo sposoben, a enostavno nadzorljiv 4x4 pogon.

Izredno koristen je v teh razmerah 360-stopinjski sistem kamer, ki ga je imel X-trail, saj je mogoče posebej nadzorovati, kaj se dogaja na boku avta ali neposredno pred njim. Je pa potrebno imeti v mislih nekaj off-road pravil prečenja, saj zaradi dolgega medosja in ne ravno kratkih previsov X-trail ni namenjen pretiravanju izven asfalta.

Ne razumem pa, zakaj Nissan ne vgrajuje več pomočnika za spust, saj je prva - umetna - prestava menjalnika zelo dolga in zato pri počasni vožnji navzdol neuporabna.

Prenova bi mu lahko dodala potrebnih sestavin

Glede ostalih lastnosti X-traila ne gre zgubljati besed, saj je pred vrati že konkretna prenova te generacije, ki mu gotovo dodala več zunanje atraktivnosti in notranje šarmantnosti ter še dodatno dozo napredne asistence. Te že v testnem vozilu ni primanjkovalo, zanjo niti ni potrebno zapraviti celega premoženja, kar je gotovo zelo pohvalno.

Morda bo prenovljeni X-trail tudi malce bolj suveren med asfaltiranimi ovinki, kjer ga trenutno marsikateri tekmec presega z manj nagibanja in bolj zanesljivim ustavljanjem.

Verjetno bo do naslednje generacije potrebno počakati do nekaj več prijaznosti glede notranjega počutja pri sedenju, a naj kar ohranijo trik z enostavnim vstopanjem v avto zaradi širokega odpiranja vrat.

Podatki o vozilu (Nissan X-trail 2,0 dCi 4WD Xtronic, tekna)

Motor: štirivaljni, dizel, 1.995 ccm
Moč in navor: 130 kW (177 KM), 380 Nm pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 196 km/h, 9,3 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 8,5 litra/100 km
Cena brez popusta: 40.540 €

PLUSI: precej hitrejši, presenetljivo udoben menjalnik

MINUSI: poraba

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.