Avto > Testi
4146 ogledov

Z e-C4 dobite miren prehod v novo dobo

citroen C4 e
1/29
MatijaJanežič
Za enostaven in miren prehod v naslednjo dobo avtov brez posiljevanja s purizmom in velikimi zasloni si je težko zamišljati kaj boljšega od citroëna e-C4.

E-C4 je električna različica nove Citroënove kombilimuzine. Neposredni konkurent Volkwagnovemu ID.3, če tako hočete, le da za manj denarja. Baterijski avti dejansko postajajo ljudski.

Njegova zunanjost je drugačna, Citroën je po dolgem času spet pokazal nekaj več drznosti, ki pa je daleč stran od filozofije gladkega in nečustvenega dizajna, s katero v zadnjem času prihajajo naprej določene znamke. Ni nujno, da je vsem všeč, a e-C4 daje zelo jasno vedeti, da vsaj z dvema kolesoma ostaja v današnjem svetu. 

Že klasični C4 je eden najbolj prostornih avtov v svojem razredu za potnike, in ker je električna različica narejena na povsem isti platformi, ni v tem pogledu nobenih negativnih razlik. Da to vendarle še ni čisto namenska električna platforma, dokazuje greben pri nogah v zadnji vrsti. Ohranja pa polno uporabnost prtljažnika, ki ima zelo koristno dvojno dno, pod katerega je mogoče spraviti Type2 kabel. Povprečno velik prtljažnik bi bil sicer pri C4 lahko boljši glede uporabnosti, je razkrila naša primerjava med tekmeci v iskanju PRIMA kombilimuzine C razreda. Vseeno gre za pravi družinski električni avto, le na vleko prikolice pozabite.

Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek

Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek

Izza volana deluje e-C4 prav velik avto, že nekoliko suvovski, kar je tudi namen svojstvene oblike. Pogled nazaj krni spuščajoča streha, deljeno zadnje steklo je lastnost, ki ima dobre in slabe lastnosti. Avto niti nima zadnjega brisalca, zato je marsikdaj voznik odvisen od kamere ne preveč dobre kakovosti. 

A ko se pelje naprej, se vozniku dobro godi. Položaj za volanom na udobnih Citroënovih sedežih je temelj dobrega počutja. Enostavnost upravljanja nekoliko pokvari PNRD stikalo izbirnika smeri vožnje, ki se velikokrat obotavlja pri preklopu.

Že pogled na sredinsko konzolo vrne pozitivno miselnost. Čeprav je bil pred leti Citroën eden od začetnikov eksodusa fizičnih stikal in prehoda na upravljanje klimatske naprave prek vmesnika na zaslonu, je zdaj naredil 180-stopinjski obrat, ki mu iz vsega srca ploskam. S tremi vrtljivimi gumbi je upravljanje prezračevanja spet "slepo" in enostavno početje in tudi uravnavanje glasnosti z gumbom je prijaznejše.

Serijsko ima e-C4 kar 10-palčni osrednji zaslon, na katerem najdemo vse tipične prvine spodobnega infozabavnega sistema: dovolj hiter, dovolj grafično raznolik, dovolj enostaven za uporabo. Pa še nekaj malega dodane grafike o delovanju pogona in uporabne povezljivosti s svetom. Priklop telefona in izkoriščanje CarPlayja ali Android Auta je mogoč le po USB-C kablu. Testni avto je imel kot dodatek tudi brezžično polnjenje, ki je del vrhunske opreme shine pack. Kot samostojni dodatek je občutno predrag. Avto še vedno ne zna slovensko.

Glede kvalitete izdelave je treba omeniti, da je kar precej delov, ki zaradi uporabljene plastike ne prepričajo najbolj. Zanima je rešitev z izvlečnim stojalom pred sovoznikom, ki lahko služi tudi kot opora za tablični računalnik. Tudi sicer je v avtu veliko pametno razporejenih odlagališč.

Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek

Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek

Gate bodo cele, zadnjica spočita

Vožnja v e-C4 je presenetljivo sproščujoča. Ne gre za baterijski avto tiste sorte, ki "trga gate" pri pospeševanju in s tem dokazuje superiornost nad staro tehnologijo. Tudi najvišja hitrost je "zmerna", 150 km/h. Namesto tega je delovanje pogona in vzmetenja bolj podvrženo udobni in nestresni vožnji. 100 kilovatov moči za ta namen povsem zadostuje, tudi baterija s kapaciteto 50 kWh in obljubljeno avtonomijo do 350 kilometrov ni nikakršen eksces, ki bi brez pravega smisla dvigal ceno avta. Poraba na testu se je vrtela med 17 kWh in 20 kWh na 100 kilometrov, kar je primeren rezultat. Obljubljeni doseg na papirju je mogoč v mestni vožnji, pri večinoma avtocestni vožnji pa je realnejše pričakovati okoli 200 brezskrbnih kilometrov.

Gre za doseg, ki zaostaja za nekaterimi tekmeci (VW ID3, hyundai kona, kia e-niro), a ki bi moral biti dovolj za nekajdnevno tipično rabo družine. Seveda pa je zelo priporočljivo, da ima ta električno polnilnico na domačem dvorišču. Pri polnjenju z močjo 7,4 kW se prazna baterija povsem napolni znotraj ene noči, na trofaznem toku še prej. Na hitri 100 kW polnilnici pa od 10 do 80 odstotkov potrebuje pol ure. Seveda ima v ta namen možnost CCS priklopa.

Francoska filozofija, da mora biti podvozje mehkobno, v primeru e-C4 pokaže nekaj slabosti. Dodatna masa povzroči nekaj več pozibavanja, tudi prelahek občutek v volanu še posebej pri višjih hitrostih ne doprinese k občutku popolne kontrole nad avtom, ki je prioriteta pri športnih dušah. Treba je torej najti simbiozo s predvidljivim vstopanjem v ovinke in menjavo smeri, potem boste udobje cenili še bolj.

citroen C4 e | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič
citroen C4 e | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Napreden

Voznik ima pred seboj digitalni zaslon, ki ga je mogoče delno prilagajati, v višini oči pa še steklce HUD prikazovalnika podatkov. Pride prav, ni pa nujen, za koga bo celo moteč. Testni avto je imel opremo shine pack, kar je pomenilo najvišjo stopnjo obloženosti s takšnimi in drugačnimi asistenčnimi pripomočki. Po tej plati sta C4 in e-C4 nad povprečjem razreda kombilimuzin. Treba je tudi priznati, da so pri Citroënu oziroma bivšem PSA v zadnjih letih storili nekaj velikih korakov naprej, saj radarski tempomat danes deluje dobro tako v mestni gneči kot na avtocesti, ima že tudi ISA funkcijo hitrega prilagajanja prebranemu znaku z omejitvijo hitrosti. Žarometi so seveda LED in poznajo funkcijo samodejnega spreminjanja med dolgim in kratkim snopom. 

Za e-C4 se zdi, kot da  je med nami že dolga leta. Gotovo zato, ker izhaja iz modela, ki ga lahko hkrati poganjata še bencin in dizel ter je tako na nek način del "kontiunitete". Po drugi strani pa je ravno ta napredna nevsiljivost zelo všečen recept, kako ljudem pokazati, da električni avti niso nikakršen bavbav. Še več, da so povsem običajni avti za povsem običajno višino skupnih stroškov nakupa in vzdrževanja. In ki se povsem običajno peljejo, le da imamo zaradi enostavnosti delovanja z njimi marsikatero skrb manj. Če le imamo kje priklopiti kabel.

Podatki o vozilu (citroën e-C4)

Pogon: električni, sinhroni, sprednji
Moč: 100 kW (136 KM)
Navor: 260 Nm
Baterija: 45 kWh (uporabna)
Polnjenje: 7,4 kW AC/99 kWh DC
Poraba: 18 kWh
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.360 x 1.800 x 1.525, medona razdalja 2.670
Zmogljivosti: 150 km/h, 9,7 sek od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 380 - 1.250
Cena v evrih: od 35.450

PLUSI: prostornost za potnike, infozabavni sistem, asistenčni pripomočki, vrnitev na določene tipke, enostavna vožnja, cenejši od konkurentov.

MINUSI: preglednost nazaj, manjši prtljažnik, ni za dinamične voznike.

Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
Citroen C4 e | Avtor: Anže Petkovšek Citroen C4 e Anže Petkovšek
citroen C4 e | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič
citroen C4 e | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.