Avto
6291 ogledov

To je razlog, da stoji policist ob semaforju

semafor Saša Despot
Ljubljančan je pohvalil novo policijsko taktiko. Veste zakaj?

"V ponedeljek 27. novembra ob 16:30 ni bilo gneče na Roški v smeri od Hrvatskega trga do Dolenjske ceste," je med predlogi meščanov na spletni strani Mestne občine Ljubljana pohvalo zapisal Ljubljančan in dodal, da je ponavadi je na tem odseku, ob tem času, stoječa kolona. Potovalni čas po njegovih besedah traja 25 minut, stanovalci pa se dušijo v izpušnih plinih.

"Razlog zakaj tega dne ni bilo gneče je v tem, da je policist ročno krmaril semafor in to po načelu zdrave kmečke pameti," je zapisal Ljubljančan. "Ročno je podaljševal interval za zavijanje levo na Dolenjsko cesto, ki vodi ven iz mesta in je brez problema odvajala vozila."

Radar Pozor, nadzor! Avto Policisti z novo taktiko nad voznike na avtocestah

Da policisti urejajo promet v križiščih ni nobena novost, smo jih pa v zadnjem času pogosteje opazili, da ne stojijo v sredini križišča, ampak na prehodu za pešce oz. ob semaforjih. Pri tem zaustavljajo vozila tudi pri zeleni luči, da naenkrat v križišču ni preveč vozil. "Pred semaforjem, četudi sveti zelena luč, bi morali v takem primeru ustaviti vozniki sami," so nam za prispevek Policisti s posebno taktiko v križiščih pojasnili na policiji. 

Tudi ročno krmarjenje

Pri urejanju prometa v križišču, na katerem semaforji delujejo, nudijo astistenco semaforju. To pomeni, da se prilagajajo delovanju semaforja in pomagajo pri zagotavljanju večje pretočnosti, tako da poleg ustavljanja vozil ob zeleni luči tudi pospešujejo promet. 

Promet v Ljubljani | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Policija in križišče Policijska taktika Avto V križiščih vas opazujejo civilisti, ki to niso

A policisti ne počnejo le to, ampak, kot je ugotovil Ljubljančan, dejansko tudi ročno krmarijo semafor. "Ob prometnih konicah policisti v nekaterih križiščih podaljšujejo dolžino intervalov preko semaforske omarice," razlaga Nataša Pučko iz PU Ljubljana. "Vendar ta način ni primeren za vsa križišča, saj lahko s takim načinom dela porušijo sistem zelenega vala v križiščih, ki so med seboj povezana in usklajena."

Kot primer takšnih cest navaja Šmartinsko cesto med ljubljansko obvoznico in Pokopališko cesto. "V takih križiščih, ki so med seboj povezana, lahko policisti pomagajo zgolj s fizičnim urejanjem prometa," pojasnjuje Pučkova.

Policiste sicer v križišča razporejajo glede na gostoto in pretočnost prometa, predvsem v prometnih konicah in ob zastojih zaradi izrednih dogodkov. "Seveda pa je število policistov odvisno od razpoložljivosti števila policistov in od drugih nujnih nalog ki jih takrat opravljajo," še dodaja Pučkova. 

Indikator alkohola Kako je mogoče? Avto Policijska država? Če samo podvomiš, pokasiraš še 130 evrov!

Če je semafor na utripu rumene luči, policisti urejajo promet samostojno s predpisanimi znaki in vedno stojijo v sredini križišča. Ko policist fizično ureja promet v križišču, ne veljajo nobeni drugi prometni znaki, temveč je policist tisti, ki ga morajo udeleženci v prometu upoštevati.

dezurni@zurnal24.si
 

Komentarjev 2
  • Skipi 22:41 08.januar 2018.

    To kar pišete ni čisto res. Glavni razlog je to da če je policist v križišču vozniki bolj upoštevajo semafor in ne rinejo v križišče da je polno in s tem zaprejo celotno križišče še za naslednji interval. Enako se ...prikaži več dogaja na križišču v Tivoliju in na Bavarcu. Kadar ni policista je kaos, kadar je tam tudi če ne ureja prometa ampak samo stoji vse teče gladko.