Vlada je objavila novo različico predloga Zakona o motornih vozilih, potem ko je bilo njegovo besedilo, prvič predstavljeno pred pol leta, deležno številnih odzivov in kritik, saj naj bi bil takratni predlog v številnih členih premalo dodelan, je preveč posegal v zasebnost oziroma ni upošteval stvarnosti.
Vlada si glede na nove roke glede uveljavitve nekaterih členov očitno tudi kupuje dodaten čas za sprejem zakona, medtem ko so opustili prvotni predlog, da bi trg rezervnih delov za motorna vozila prešel izpod infrastrukturnega inšpektorata vnovič v roke tržnega inšpektorata, kot je veljalo nekoč.
Vsak avto na testni progi bo sneman
Med poglavitnimi novostmi, ki naj bi jih prinesel novi zakon, bo možnost strožjega nadzora nad tehnično brezhibnostjo motornih vozil ter nad pooblaščenimi organizacijami, ki izvajajo tehnične preglede. Za skladnost in usposobljenost osebja bo na podlagi novih pooblastil skrbela agencija za varnost prometa, ki se bo po novem lahko zanašala tudi na videonadzor - vsaka pooblaščena organizacija mora zagotoviti pokritost testnih stez z videokamerami, ki morajo delovati celoten delovni dan.
Videoposnetke bo morala organizacija hraniti tri mesece, znotraj katerih bo lahko nadzorni organ zahteval njihovo predložitev zaradi nadzora nad verodostojnostjo izvajanja in potrjevanja tehnične skladnosti določenega vozila. S tem naj bi preprečili zlorabe, ko so pooblaščene osebe za podkupnino potrjevala tehnično skladnost vozilom, čeprav ta sploh niso zapeljala na tehnično stezo.
Spomnimo, nad uvedbo videonadzora je imel urad pooblaščenke za informacije javnega značaja pripombe, ker da so bila prvotna določila zelo splošno napisana in bi lahko pomenila nesorazmeren poseg v zasebnost. Novi predlog natančno določa, da videonadzor obsega podatke o datumu in času vstopa in izstopa vozila iz preskuševalne steze ter način hrambe podatkov, skupaj z opredelitvijo pogojev, pod katerimi se kljub poteku treh mesecev podatki ne smejo izbrisati.
Zakon opredeluje stopnjo nepravilnosti
Druga novost pri tehničnih pregledih je vključitev vrednotenja nepravilnosti, ki jih kontrolor med med tehničnim pregledom zazna na nekem vozilu.
Medtem ko je doslej tovrstno vrednotenje opredeljeval ločeni pravilnik o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil, pa bodo po novem torej kar v zakonu določene tri kategorije nepravilnosti:
- "Pomanjkljivost": vozilo je pogojno tehnično brezhibno in je lahko udeleženo v prometu, a mora lastnik oziroma uporabnik pomanjkljivost odpraviti v 15 dneh, ponovni pregeld pa ni potreben.
- "Napaka": vozilo ni tehnično brezhibno, vedar je v času veljavnosti prometnega dovoljenja lahko udeleženo v prometu zaradi prevoza na popravilo. Potreben bo nov pregled.
- "Kritična napaka": vozilu se začasno prepove udeležba v prometu, kar se tudi evidentira. Blokada se dvigne šele po uspešno opravljenem vnovičnem tehničnem pregledu. V nasprotju s prvotnim predlogom zakona takšno vozilo ni upravičeno do začasne registrske tablice, s katero bi voznik lahko vozilo peljal na popravilo.
Napake so že doslej natančno določene, med "kritične napake" denimo spadajo neodobrene predelave vozil, zaradi katerih je resno ogrožena varnost, nedelujoča servo enota, nezanesljiv glavni zavorni valj, zavorni učinek kateregakoli kolesa manjši od 50 odstotkov najvišjega doseženega učinka drugega kolesa na isti osi, zlomljena ali deformirana os, ...
Med "napake" spadajo nedelovanje svetil (nedelujoča žarnica ali v primeru več svetlobnih virov - denimo LED črta - nad tretjino nedelujočih diod). Napaka je denimo tudi prižgana kontrolna lučka za sistem ESC, ali pa "očitno prikrojeno" število prevoženih kilometrov na števcu.
Novi zakon prvič doslej manipulacijo s števcem opredeljuje kot prekršek, za katerega se kaznuje s 400 evri kazni.
Kaj je še novega?
V primerjavi s predzadnjim osnutkom so v zadnjo različico vrnili nekaj kategorij, ki so pred tem izginila, čeprav jih obstoječi zakon že pozna - lahko štirikolo, težko štirikolo, motorno trikolo, traktorski priključek ... Prav tako predlog vključuje zadnje spremembe predpisov, ki se nanašajo na kategorijo mopedov z najvišjo hitrostjo do 25 km/h, zanje predlog predvideva prvi tehnični pregled pet let po dnevu prve registracije.
Zakon odslej jasno loči, da e-kolesa, ki dosegajo hitrost do 25 km/h, kljub pomožnemu elektromotorju niso motorna vozila.
andrej.leban@zurnal24.si
Ste brihtni vsi. Meni se zdi pa cist prav d se poslihtajo zadeve na tem podrocju. Komaj pa cakam da zacnejo meriti se DPF filtre, kateri falu na vsakem drugem Passatu!
Iz osebnih izkušenj vem, da je vedno treba posvetiti pozornost porabi goriva. V nasprotnem primeru ste lahko v nepredvidljivi situaciji in počakajte s praznim rezervoarjem za gorivo vlečnega vozila nekje na poti do dela. Še ena pomembna je sprememba pnevmatik… ...prikaži večk glede na sezono. Naročil sem niz pnevmatik od dobavitelja, ki jih prinaša neposredno v http://bit.ly/2Eq2EIb mojo garažo.
BLJAK!