Kot je moč razbrati s spletne strani Darsa, so vozila, "ustavljena na voznem ali prehitevalnem pasu oz. na cestišču tako, da bodo ovirala promet, odstranjena s strani Darsa". Na Darsovi spletni strani še piše, da stroške poravna povzročitelj ovire. To pa pomeni, da bo v takem primeru, tudi če imate asistenco zavarovano pri kateri od zavarovalnic, vozilo odstranila Darsova vlečna služba, stroške pa bo nosil lastnik ustavljenega vozila. To so nam na Darsu potrdili, dodali pa so še, da sami ne izvajajo vleke pokvarjenih ali razbitih avtomobilov, pač pa to prepuščajo pogodbenim avtovlekam družbe Dars.
"Če je voznik obtičal na odstavnem pasu, odstavni niši ali počivališču, lahko pokliče svojo asistenco ali pa koristi usluge pogodbenih partnerjev družbe Dars. Navodila lahko dobi tudi ob klicu na številko našega prometnoinformacijskega centra 1970," so nam še zaupali na Darsu.
Kaj pa če vozilo obstane na voznem ali prehitevalnem pasu?
Če voznik avtomobil v primeru okvare torej še uspe zaustaviti na odstavnem pasu ali v odstavni niši, se lahko obrne na svojo zavarovalnico. Drugačna "pravila igre" pa veljajo v primeru, da mu okvarjenega ali poškodovanega vozila ne uspe pripeljati do odstavnega pasu, torej če obtiči na voznem ali prehitevalnem pasu. V tem primeru ne morete poklicati svoje asistenčne službe, pač pa bo za odvoz vozila poskrbel Dars oziroma njegovi pogodbeni partnerji.
Povedano drugače: v takšnem primeru ne morete izbrati najugodnejše avtovleke, če nimate zavarovane asistence. Darsov cenik pa razkriva, da bo osnovni strošek avtovleke z avtoceste 84,18 evra (pomoč na cesti za vozila do 3.500 kg (do 25 km v eno smer in do 1 ure dela). Vsaka dodatna ura dela vas bo stala 70,15 evra, vsak dodatni kilometer pa 2,1 evra. Cena sicer utegne biti nižja, saj Dars v ceniku določa najvišje dovoljene cene.
Pa bo v primeru, ko se v jutranji konici na avtocesti ustvari daljši zastoj na cesti, vozniku pa pri speljevanju odpove sklopka in nemočen ostane na prehitevalnem pasu, zavarovalnica krila povrnitev stroškov Darsovega odvoza vozila (asistence), če ima seveda zavarovano asistenco pri kateri od slovenskih zavarovalnic? Obrnili smo se na dve največji slovenski zavarovalnici Triglav in Generali, iz katerih so nam sporočili, da stroške Darsove asistence vračajo, a le, če ima stranka sklenjeno dovolj dobro zavarovanje asistence.
Za povrnitev stroškov je treba vložiti zahtevek
"Zavarovanje asistence, ki se lahko sklene skupaj z zavarovanjem avtomobilske odgovornosti, omogoča kritje stroškov opravljene vleke oziroma kritje za takšne primere, kot ga navajate. Do katerega zneska pa je odvisno od izbranega paketa. Vsi zapisani zneski veljajo za vsak posamezen asistenčni primer," so nam odgovorili v Zavarovalnici Triglav, največji slovenski zavarovalnici.
"Dars preko kamer na avtocestah vidi okvaro oz. prometno nesrečo in pošlje svojo vlečno službo. Strošek tega reševanja oz. vleke vozila je na strani voznika, ki je imel okvaro/nesrečo. Če ima tak voznik sklenjeno tudi asistenco, lahko na naš asistenčni center pošlje zahtevek za povračilo tega stroška (račun z Darsa), ki ga stranki tudi povrnemo. Pri povračilu stroška stranki s strani zavarovalnice pa seveda upoštevamo tudi vrsto asistenčnega kritja, ki ga je stranka sklenila," pa so za Žurnal24 pojasnili v zavarovalnici Generali.
Ob tem so nam vse skupaj pojasnili tudi na konkretnem primeru. "Dars opravi vleko z avtoceste na prvo možno mesto, da vozilo ne ovira prometa na avtocesti in pri tem nastane strošek, npr. 400 evrov. Če ima naša stranka sklenjeno kritje asistence, v sklopu katere bi krili strošek vleke do npr. 250 evrov, to pomeni, da Generali stranki povrne 250 evrov, preostalih 150 evrov pa mora stranka kriti sama," so pojasnili za našo spletno stran.
Običajno Dars opravi vleko z avtoceste na prvo možno mesto, da vozilo ne ovira prometa. A če ta lokacija za stranko ni najbolj primerna, ima lahko skladno z asistenčnimi pogoji možnost, da naroči dodatno vleko vozila, ki pa jo opravi vlečna služba, ki jo pošlje zavarovalnica, še poudarjajo pri Generaliju. Seveda pa je kritje oz. doplačilo odvisno od tega, katero vrsto asistence ima stranka zavarovano.
Dars smo povprašali tudi o povprečnih stroških avtovleke osebnih avtomobilov v preteklem letu, a ker Dars tega sam ne izvaja, pač pa ima za to pogodbene izvajalce, te statistike na Darsu ne vodijo. Morajo pa pogodbeni izvajalci pri izstavitvi računa nesrečnim voznikom, ki obstanejo na avtocesti ali hitri cesti, upoštevati cenik družbe Dars. Celoten cenik najdete tukaj.
*Fotografija je simbolična
dezurni@styria-media.si
Lopovi.
Zanimiv primer kako guliti voznike: Dogovor naročnika DARSA in pogodbenika za odvoz vozil. In zakaj DARS ne odpelje pokvarjenega vozila do varnega mesta za odvoz? Glede na to, koliko je vozil na AC in kupljenih vinjet, bi takšen odvoz moral… ...prikaži več biti brezplačen do primernega mesta za odvoz iz AV!
Nič ne bo! Ne kupim več vinjete ;-)