V Sloveniji je bilo v mesecu avgustu pri nas prvič registriranih 4272 novih osebnih vozil, kar je dobrih 16 odstotkov več kot v enakem mesecu pred letom dni. Od tega je bilo prvič registriranih 451 povsem električnih vozil. Prodaja novih električnih vozil je v avgustu presegla 10 odstotkov celotne prodaje novih vozil. Na letni ravni je bilo od januarja do avgusta pri nas registriranih 39.515 osebnih vozil, kar je 8,13 odstotka več kot v enakem obdobju leta 2024.
Letos je slovenske registrske tablice prejelo 3682 povsem električnih vozil, kar je 93,58 odstotka več kot lani v enakem obdobju. Skoraj vsako deseto prodano novo vozilo pri nas letos je torej 100-odstotno električno. Večjo priljubljenost povsem električnih vozil gre pripisat radodarnim spodbudam, pa tudi večji ponudbi manjših in cenejših vozil.
Renault 5 E-Tech
Med vsemi modeli vozil v Sloveniji je bil v avgustu najbolj zaželen renault clio (180 registracij), med električnimi modeli pa je največ prvih registracij beležil Renault z modelom renault 5 z 39 prodanimi vozili. Sledi tesla model Y s 30 enotami, na tretje mesto pa se je zavihtel model kitajske znamke Leapmotor, mestni malček T03, ki po ceniku stane 18.990 evrov, v primeru nakupa s financiranjem in ob subvenciji 7.200 evrov, pa je s ceno 10.290 evrov daleč najcenejši avto ta hip pri nas. V avgustu je bilo pri nas prodanih 29 enot modela leapmotor T03.
Zaloge narekujejo prodajo najcenejšega avtomobila
Peter Horvat, vodja znamke Leapmotor, je za Žurnal24 po prvih objavljenih podatkih prodaje vozil znamke v Sloveniji povedal: "Prodajne količine v mesecu avgustu so bile v veliki meri odvisne od razpoložljivosti zaloge vozil. Z veseljem pa sporočamo, da smo za september že zagotovili dodatne, povečane količine vozil, ki bodo zadostile trenutnemu povpraševanju po vozilih znamke Leapmotor. Kot smo predvidevali, se prodaja znotraj znamke razporeja približno v razmerju 80 % za model T03 ter 20 % za model C10 (obe različici: BEV in REEV)."
Horvat poudarja, da po prvih dveh mesecih prodaje opažajo tudi jasno strukturo kupcev: 90 % so to fizične osebe in 10 % pravne osebe. Glede dobavnih rokov za model T03 je povedal: "S trenutno zagotovljenimi dodatnimi količinami čakalne dobe praktično ni. V določenih primerih se lahko zgodi, da bo kupec na vozilo čakal do 10 dni, kar je posledica logističnih časov transporta do Slovenije oziroma do posameznega koncesionarja – to velja predvsem za vozila, ki še niso uskladiščena v centralnem skladišču. V vsakem trenutku pa si prizadevamo zagotavljati zadostno količino razpoložljivih vozil, s katerimi lahko učinkovito pokrivamo povpraševanje na trgu."