Pri Toyoti so pred nekaj dnevi patentirali posebno rešitev za ročni menjalnik, ki pomaga v določenih situacijah. Posebna dodatna elektronska kontrolna enota tako samodejno prepreči, da bi voznik pri prestavljanju uporabil prenizko ali previsoko prestavo, odvisno od hitrosti.
Prav tako enota odmakne sklopko, ko avto "jadra" (ne velja za klance navzdol!) in pri skorajšnji ustavitvi sama prestavi v nevtralno.
Na ta način je učenje prestavljanja za začetnike precej olajšano, saj ne bo več primerov, da bi nekdo pri visokih vrtljajih namesto v peto prestavo dal v tretjo ali pa da bi skušal v tretji prestavi speljati. Odpadejo tudi situacije, ko voznik ali voznica tik pred ustavitvijo pozabita pritisniti sklopko, tako da avto močno zacuka, kar je za njegov motor in sestavne dele eden najbolj napornih scenarijev.
Tak menjalnik naj bi ugodno vplival na porabo, še posebej zaradi funkcije jadranja v nevtralni prestavi, medtem ko bi pri delovanju stop-start sistema omogočil, da se bo motor izklopil tudi v primeru, da voznik prej ne bo dal v nevtralno. Doslej pri ročnih menjalnikih to ni bilo mogoče.dezurni@zurnal24.si
Ko prehitevam, mi prav pride, da dam iz 5. v 3. prestavo. Mislim, da je preveč teh "varnostnih" sistemov, ki avtom dodajajo navidezno višjo vrednost, na konc so pa sam stroški ko kak tak elektronski sistem crkne.