Kamere so postale sestavni del vozil. Uporablja se jih v različne namene. Najpogostejša sta preglednost krog in krog vozila (360-stopinjski pogled na okolico vozila, ki ga omogočajo štiri kamere nameščene po ena v vsako vzvratno ogledalo, v sprednjo masko in na prtljažna vrata) in varnost, ko kamera na vetrobranskem steklu vseskozi preži na dogajanje v prometu pred vozilom, naj bodo to črtne oznake, prometni znaki ali pa pešci in kolesarji, ki jih voznik ne opazi, sistem pa sam na polno zavre vozilo do popolne zaustavitve.
Kamere naj bi v prihodnje v prid boljše aerodinamike in s tem pretoka zraka, ki ima za posledico tišjo vožnjo, manjšo porabo goriva in manjše emisije, zamenjala klasična vzvratna ogledala na boku karoserije. Japonci so že zakonsko odobrili uporabo kamer namesto klasičnih vzvratnih ogledal v množičnih serijskih avtomobilih. Zakonodajalci v deželi vzhajajočega sonca so odločitev pojasnili s tem, da je videotehnologija tako napredovala, da omogoča boljšo ločljivost slike, kar naj bi pripomoglo k varnejši vožnji.
Podobno razmišljajo pri Toyoti, kjer so z novo, peto generacijo pionirja med športnimi terenci RAV4, ponudili digitalno vzvratno ogledalo v potniški kabini. Na mednarodni predstavitvi RAV4 (vtise bomo strnili v prihodnjih dneh) smo novo tehnologijo že uspeli preizkusiti.
Pri Toyoti so nam pojasnili, da digitalno vzvratno ogledalo, ki je po velikosti enako veliko kot klasično vzvratno ogledalo, omogoča boljši pogled na dogajanje za vozilom. Lahko se ga uporablja kot klasično ogledalo, s preklopom pa kot digitalni zaslon, ki prikazuje sliko za vozilom. Slednjo zagotavlja kamera nameščena za zadnje vetrobransko steklo. Tako se kamera nikoli ne umaže. Slika se v realnem času projicira na zaslon ogledala.
Pod vzvratnim zaslonom so tri stikala s katerim lahko med drugim nastavljamo svetlost projicirane slike ali povečamo sliko za vozilom. Prednosti, ki jih prinaša digitalno vzvratno ogledalo je več. Kot smo spoznali na prvi vožnji, predvsem to, da voznik za vozilom vidi krepko širšo sliko dogajanja v prometu za vozilom. Slika je jasnejša kot pri pogledu v klasično vzvratno ogledalo, ni nas motilo niti sonce. Druga prednost je, da pogled nazaj v ogledalo nikoli ne zastirajo potniki na zadnjih sedežih ali prtljaga v prtljažniku, ki je zložena do stropa ali pa na prtljažno polici.
Nekaj je tudi slabosti. Ne bo pa poceni. Točna cena ni znana. Na projiciranje slike v vzvratno ogledalo se je treba zaradi globinskega vida najprej privaditi. A s tem za razliko od nekaterih drugih novinarjev nismo imeli težav. Bolj smo se morali privaditi na oceno bližine vozil, ki so vozila za nami. Vseskozi se nam je zdelo, da so vozila za nami bližje, kot so v resici bila. Včasih se nam je zdelo, da nam vozijo tik za ritjo, zato smo se preventivno umaknil na počasnejši vozni pas.
Audi je v svoje športne modele R18 že pred nekaj leti začel vgrajevati miniaturno digitalno kamero in zaslon AMOLED, ki je zamenjal vzvratno ogledalo. Takrat so ultralahko kamero namestili na streho vozila, za anteno, slika pa se je prikazovala na zaslonu visoke ločljivosti.
Vsekakor zanimiva tehnologija, ki jo bodo slej ko prej ponudili tudi drugi proizvajalci v nepremijskem razredu vozil. Tehnologijo namreč poznajo že tudi nekatere premijske znamke.
Ja,vse ok,ko bo pa crknu bo treba pa jurcka al pa se vec za zamenjavo. Meni je sel pre-safe na varnostnem pasu pa si ob 800 eur,pac tehnologijo se placa